Sklep przyszłości, płatności przyszłości. Jak to robią najlepsi
fot. materiały prasoweW czasie zagrożenia COVID-19 wszystkie sklepy sieci Żabka mogły być otwarte, co oznaczało potencjalny wzrost liczby klientów oraz wzrost transakcji bezgotówkowych, ponieważ wśród zaleceń zwiększających bezpieczeństwo handlu znalazły się płatności bezgotówkowe jako rekomendowana metoda płatności.
First Data Polska S.A. - partner na czas pandemii
Dzięki wsparciu First Data Polska S.A. sieć sklepów Żabka była gotowa na to wyzwanie i mogła sprawnie obsłużyć miliony klientów już od początku wprowadzenia obostrzeń dla większości placówek handlowych.
Gotowość do obsłużenia nagłego wzrostu liczby transakcji bezgotówkowych jest efektem długoletniej współpracy First Data Polska S.A. z Żabką nad rozwojem nowoczesnych rozwiązań płatniczych.
To First Data Polska S.A. zbudowała dla największej sieci convienience w Polsce bezpieczną, niezawodną i wydajną infrastrukturę płatniczą wspierającą rozwój jej biznesu dzięki szybszej i lepszej obsłudze klienta, przyczyniającą się do rosnącej satysfakcji z wielu usług dostępnych w kasie sklepu, na terminalu First Data Polcard.
Skuteczna obsługa nagłego zapotrzebowania wynikającego z konsekwencji stanu pandemii potwierdziła sprawność operacyjną First Data Polska S.A. w realizacji projektów i dostarczania rozwiązań w ekspresowym tempie, nawet w tak trudnym i wymagającym czasie. Jak to miało miejsce w przypadku obsługi – konfiguracji i dostawy - przenośnych terminali dla kasjerów Żabka w nowej usłudze Żabka do domu – zakupów przez internet i opłacenia ich u dostawcy.
Przyszłość sklepów razem z First Data Polska S.A.
First Data Polska S.A. konsekwentnie wspiera Żabkę we wdrażaniu konceptu sklepu przyszłości. Służy temu wprowadzanie nowych rozwiązań zgodnych z ideą seamless payments, czyli łatwych, bezpiecznych i wygodnych narzędzi płatniczych, które budują najlepsze doświadczenia klientów. First Data Polska S.A. towarzyszy Żabce w cyfrowej transformacji płatności od 2018 roku, kompleksowo obsługując i wspierając rozwój sieci.
Jako partnerzy sieć Żabka i First Data Polska S.A. zdają sobie sprawę z tego, jak istotnym elementem na drodze zakupowej klienta jest płatność i jak ważny czynnik wzrostu sieci stanowi wykorzystanie tego potencjału. Dlatego w swojej współpracy kierują się ideą, że transformacja cyfrowa musi nie tylko uwzględniać oczekiwania klientów, ale przede wszystkim je wyprzedzać. Dostarczane rozwiązania bazują na osi trzech wartości: bezpieczeństwo – stabilność – innowacja. Klient korzystający z usług Żabki ma pewność, że zostaną one obsłużone bezpiecznie, bezawaryjnie i błyskawicznie.
Transformacja cyfrowa – korzyści dla klienta
Działania zrealizowane przez First Data Polska S.A. w dziedzinie płatności mają bezpośredni wpływ na większą wydajność – każdy klient odwiedzający sklepy sieci Żabka może liczyć na maksymalnie skrócony czas obsługi sprzedaży i płatności, a także bezpieczeństwo transakcji. Przyczyniają się do tego nowe rozwiązania, w tym samoobsługowe, możliwe dzięki odpowiedniemu wsparciu technologicznemu. Systematycznie skraca się czas obsługi sprzedaży i płatności, dzięki czemu wzrasta jakość obsługi konsumentów.
First Data Polska S.A. stworzyła specjalnie dla Żabki zaawansowane rozwiązania, które stworzyły unikatową na skalę polskiego rynku ofertę usług płatniczych w sklepowej kasie. Terminale First Data Polcard obsługują wszystkie popularne systemy płatnicze dostępne na rynku: Visa, Mastercard, American Express, a także Diners Club. Każdy klient dokonujący płatności kartą w sieci Żabka ma możliwość realizacji płatności w wersji bezobsługowej (kasjer nie dotyka urządzenia) oraz w urządzeniach samoobsługowych (jak stopniowo wprowadzane kasy samoobsługowe).
Płatność to początek
Wszystkie rozwiązania płatnicze zostały zaprojektowane z myślą o potrzebach klienta. W związku z wdrażaniem przez Żabkę nowej usługi “Żabka do domu” w terminale przenośne wyposażeni są dostawcy dostarczający w odpowiedzi na zapotrzebowanie zakupy osobom, które nie chcą ich robić w sklepie stacjonarnym.
Możliwość skorzystania z wielu usług buduje lojalność klientów, dla których wielozadaniowość ich osiedlowego sklepu stanowi rozwiązanie wielu potrzeb. Dla klienta Żabki kasa jest również miejscem możliwej zapłaty w obcej walucie. Oprócz płatności terminal First Data Polcard umożliwia proponowanie konsumentom usług dodatkowych takich jak: Cash back, Cash back Blik (wypłata gotówki) oraz DCC (transakcja w walucie karty).
Nowość stanowi usługa Wpłacaj na kartę umożliwiająca konsumentom, posiadaczom karty Mastercard, dokonywanie wpłat gotówkowych na konto przypisane do karty przy użyciu terminala First Data Polcard, a sieci Żabka pozwalające na wyrównanie bilansu gotówki w kasie. Usługa wystartowała w całej sieci w lutym 2020 roku.
Wszystkie usługi w zasięgu ręki
Klient w kasie sklepu Żabka może opłacić kartą rachunki za usługi. Bezgotówkowa forma płatności dostępna w sklepach Żabka daje większą wygodę, ponieważ przejmuje rolę tradycyjnych, gotówkowych okienek bankowych lub pocztowych. Rozwiązanie wykorzystuje usługę Multiprofil, dostępną jedynie na terminalach First Data Polcard. Multiprofil pozwala przypisać na terminalu specjalną kategorię dla tego typu transakcji tym samym zoptymalizować ją kosztowo zarówno w zakresie potencjalnych reklamacji lub kosztów dla konsumenta.
Dzięki terminalowi First Data Polcard i usłudze Multiprofil sieć Żabka wprowadziła usługę Cash on Delivery – zapłatę kartą za odbiór i nadanie przesyłek kurierskich w kasie sklepu. Dodatkowo terminal służy do identyfikacji odbiorcy przesyłki – odbiorca paczki wpisuje jej kod na klawiaturze urządzenia, co przyspiesza proces wydania paczki. Za sprawą usługi Multiprofil należność za usługę kurierską trafia bezpośrednio do usługodawcy, a sieć Żabka ogranicza koszty przyjmowania transakcji kartą.
Kolejne usługi w drodze
W czerwcu 2020 roku First Data Polska S.A. i Żabka wspólnie uruchomiły szybkie i bezpieczne płatności Żappka Pay. Dzięki wdrożonym rozwiązaniom i możliwości podpięcia kart płatniczych każdy użytkownik aplikacji żappka otrzymuje jeszcze więcej korzyści z jej używania. Obecnie kolekcjonowanie punktów, odbiór nagród i płatności za zakupy w całej sieci Żabka realizowane są szybciej i wygodniej – w tym samym czasie, za pomocą jednego skanu kodu kreskowego.
Prace nad kolejnymi rozwiązaniami i usługami płatniczymi trwają. Obie firmy traktują je jako kluczowy obszar podnoszenia jakości całego procesu obsługi klienta w zakresie płatności. Wszystkie rozwiązania powstają w oparciu o współpracę stałego zespołu specjalistów i znajomość wzajemnych potrzeb biznesowych, która pozwala na stałe wprowadzanie zmian według zdiagnozowanych oczekiwań i potrzeb rynkowych.
Wprowadzanie innowacji płatniczych i wielofunkcyjne wykorzystanie terminala płatniczego Polcard do udostępniania użytecznych usług na polskim rynku jest dla First Data Polcard największym priorytetem. Dlatego firma aktywnie zachęca polskich przedsiębiorców do skorzystania z Programu Polska Bezgotówkowa i terminala płatniczego First Data Polcard bez opłat przez 12 miesięcy. Szczegóły oferty są dostępne pod adresem: https://www.polcard.pl/polska-bezgotowkowa/