Wege, znaczy piękne

Wege, znaczy piękne
Buty z ananasa czy kaktusa, torebki wolne od plastiku, sukienki z recyklingu. Rynek wegańskiej odzieży zaczyna podbijać Polskę.

Marka modowa Bohema weszła przebojem na rynek, szyjąc oryginalne buty z ananasa. Dzisiaj ta polska marka ma w ofercie także wegańskie buty z kaktusa, a od niedawna także buty z jabłek. – Chcemy pokazywać, że jest mnóstwo alternatyw dla skóry zwierzęcej, dlatego w naszym portfolio prezentujemy skóry roślinne przyjazne zwierzętom i planecie – deklarują twórcy Bohema Clothing: Wioletta Wiertel i Sebastian Szypuła. Założona przez duet firma wpisuje się w nurt mody wolnej od okrucieństwa (cruelty-free fashion). Przede wszystkim okrucieństwa wobec zwierząt, ale także ludzi wykorzystywanych w bezwzględnym przemyśle modowym. – Nasze wegańskie buty wykonujemy ręcznie, w rodzinnym zakładzie. Sami testujemy ich wytrzymałość obliczoną na lata. Nasze buty można nosić przez cały rok. Rezygnujemy z sezonowości w modzie. Tworzymy rzeczy trwałe, których nie wyrzuca się po sezonie – tłumaczy Wioletta Wiertel, co-founder Bohema Clothing, wegetarianka. – Szyjąc nasze wegańskie buty chcemy docierać nie tylko do wegan i wegetarian, ale znacznie szerzej – dodaje Sebastian Szypuła, twórca marki, główny projektant, weganin. 

Buty projektowane przez Bohema Clothing powstają w niedużym zakładzie szewskim rodziców Sebastiana w Kolbuszowej na Podkarpaciu. – Sztuka robienia butów przekazywana jest u nas z pokolenia na pokolenie – przyznaje Sebastian Szypuła. Buty z ananasa okazały się w 2018 r. rewelacją na...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 9/2020 (60)

Więcej możesz przeczytać w 9/2020 (60) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ