VOX stworzył narzędzie do projektowania wnętrz opartą na The Sims. Sprawdziliśmy to!
Fot. shutterstock.W czwartek 9 marca firma VOX zorganizowała w Warszawie targi połączone z Dniem Architekta. Spotkanie było okazją do zaprezentowania innowacyjnych propozycji marki. Na wydarzenie przybyli architekci z różnych stron kraju, by poznać nowe możliwości.
VOX: Jak włączyć technologię do meblarstwa
Jak wyjaśniał Marcin Barański, General Manager VOX, posiadanie dobrego jakościowo produktu nie wystarczy już, żeby przyciągnąć klienta. Mnogość ofert na rynku, ale też zanotowane przez firmę kopiowanie jej rozwiązań i kreatywnych pomysłów przez konkurencję pokazuje, że konsumentom trzeba dać coś więcej. Stworzyć możliwość doświadczania emocji związanych z zakupem.
- Dzięki nowym technologiom możemy stworzyć unikalne doświadczenie klientów, co naprawdę zdejmie z nich pewien stres wynikający z obciążenia decyzjami, które musi podjąć w trakcie remontu mieszkania, czy budowy nowego domu. Efekty takiej decyzji są z nimi potem przez lata, więc pewne napięcie jest zrozumiałe. Nie chodzi tylko o sprzedaż produktu, ale o to by klienci mogli sprawdzić np. jak się czują w zaprojektowanej przestrzeni. Nasze nowe narzędzia usprawnione w google VR pozwalają m.in. przejść się po zaprojektowanym mieszkaniu w świecie wirtualnym - tłumaczył.
Więcej o tym, co dzieje się w biznesie i co szykuje VOX, Marcin Barański opowiedział w wywiadzie dla portalu mycompanypolska.pl. Już niebawem opublikujemy całą rozmowę.
TYLKO U NAS: Polski biznes i 40 buntowników [ZESTAWIENIE]
VoxBox, czyli projektowanie jak w The Sims
Wchodząc do wirtualnej wersji nowego pomieszczenia mamy możliwość np. otworzyć wszystkie szafy i drzwi, by sprawdzić czy ze sobą nie kolidują. Ale wyłapanie ewentualnych błędów przed przystąpieniem do prac modernizacyjnych to nie wszystko – zobaczymy też jak wygląda pomieszczenie o różnych porach dnia czy roku, zmienimy tapety, grafiki ścienne czy kolor podłogi. Trudno wymienić wszystkie możliwości, a jest ich naprawdę sporo.
Takie rozwiązanie jest możliwe dzięki VoxBoxowi – platformie do projektowania i aranżacji wnętrz, dostępnej online, bez konieczności instalacji oprogramowania. VoxBox jest oparty na silniku gamingowym Unity – jednym z najpotężniejszych narzędzi tego typu na rynku (badania pokazują, że korzysta z niego połowa przemysłu gamingowego). Tak silny „napęd” pozwala wiernie odwzorować produkty z katalogu z tymi w wirtualnej rzeczywistości. Efekt? Tworzenie nowego mieszkania łudząco przypomina podobną czynność z gry The Sims, na której wzorowali się twórcy VOXBOXA. Możemy sami zaprojektować swoje pomieszczenie lub skorzystać z pomocy projektanta.
Inspiracje: W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]
Klienci płacą za emocje przy zakupie
– Obecnie ludzie płacą nie tylko za produkt, ale także za emocje związane z jego zakupem. Przez takie rozwiązania rośnie zaangażowanie klienta – wyjaśniał Marcin Barański architektom. – Wciągnięcie klienta w proces tworzenia jego wymarzonego miejsca daje mu więcej satysfakcji, a nawet poczucie dumy z końcowego efektu – dodał General Manager VOX.
Po stworzeniu mieszkania w VOXBOX będziemy mogli skorzystać ze specjalnych gogli VR m.in. w salonach VOX, które umożliwią wejście do wirtualnie odwzorowanych pomieszczeń. Konfigurator VOXBOX przygotuje także listę produktów do kupienia i na szybkim etapie pokaże kosztorys.
Rozwiązaniami zaproponowanymi przez polskie przedsiębiorstwo meblarskie zainteresowali się także inwestorzy spoza Polski. Firma otworzyła swoje salony z VOXBOXAMI w Hiszpanii (Madryt) i Zjednoczonych Emiratach Arabskich (Dubaj).
Takie innowacje mogą uratować polskich przedsiębiorców przed wieloma problemami m.in. przed kopiowaniem ich pomysłów i odtwarzaniem ich w gorszej jakości za to w niższych cenach. Innowacje zwiększają konkurencyjność marek i przygotowują je na wyzwania jakie niesie najbliższa przyszłość. Nowe technologie już teraz znacząco wpływają na rynek, a rozwój takich pomysłów jak metaverse może w krótkim czasie go przetasować.
Słowem o Vox
Grupa kapitałowa VOX jest obecna na rynku od 1989 roku, ale jak deklaruje jej prezes, stale szuka innowacji w tak konserwatywnej branży, jaką są meble. Firma jest dostępna w 160 salonach na terenie Polski. Dodatkowo koncern posiada dwie marki MajsterPlus (sieć 120 sklepów) i Vilo (ekonomiczny odpowiednik VOX-a). Brand działa także za granicą.