Startup Creatio osiągnął wycenę 1,2 mld dolarów i zapowiada rekrutację w Polsce

Creatio / fot. materiały prasowe
Creatio / fot. materiały prasowe
Creatio jest amerykańską firmą technologiczną z ukraińskimi korzeniami. Spółka chce stać się globalnym liderem na rynku no-code dla przedsiębiorstw, integrując sztuczną inteligencję w swoich rozwiązaniach. Startup pozyskał właśnie 200 mln dolarów finansowania przy wycenie 1,2 mld dol. i zapowiedział, że będzie szukać także w Polsce specjalistów od IT, do działów R&D, wsparcia klientów, marketingu i sprzedaży.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Creatio jest dostawcą rozwiązań technologicznych i specjalizuje się w automatyzacji przepływów pracy i środowiskach CRM. Spółkma klientów w 100 krajach i odnotowuje coroczny wzrost przychodów o 50%. Jest także często nagradzana przez analityków Gartnera i Forrestera.

— Wraz z partnerami Creatio realizuje misję dostarczania swoim klientom bezprecedensowej wartości time-to-value, łącząc rozwiązania no-code ze sztuczną inteligencją — powiedziała Katherine Kostereva, dyr. generalna w Creatio. — Nowa inwestycja pozwoli nam dalej rewolucjonizować tradycyjne podejście do tworzenia oprogramowania dla przedsiębiorstw. W ten sposób pomagamy naszym klientom przyspieszyć czas potrzebny na rozwój produktu i uczynić z technologii źródło przewagi konkurencyjnej w ich działalności.

Kto zainwestował w Creatio?

Rundę inwestycyjną prowadził Sapphire Ventures, z udziałem StepStone Group i obecnych inwestorów firmy, Volition Capital i Horizon Capital. Ma ona charakter inwestycji mniejszościowej, a jej celem jest przyspieszenie globalnej ekspansji Creatio.

Na co zostaną przeznaczone pieniądze? 

Po zakończeniu rundy inwestycyjnej Creatio planuje dalej realizować swoją strategię w trzech strategicznych kierunkach:

1. Zwiększenie inwestycji na rozwój no-code i AI, firma planuje zwiększyć inwestycje w obszarze badań i rozwoju, rozwijając funkcje napędzane przez sztuczną inteligencję i narzędzie Copilot. Startup będzie kontynuować wprowadzanie innowacji w obszarach zarządzania no-code oraz zarządzania cyklem życia aplikacji. Firma rozszerzy również portfolio gotowych do użycia komponentów i szablonów, dostosowanych do różnych sektorów, w tym m.in. usług finansowych, ubezpieczeń, produkcji i dystrybucji.

2. Globalny rozwój kanału partnerskiego. Creatio utrzymuje strategię skoncentrowaną na współpracy z partnerami, a połowa pozyskiwanych przez firmę klientów pochodzi z tego kanału. Nowa inwestycja ma pozwolić firmie jeszcze bardziej wzmocnić sieć partnerów.

3. Rozwój zespołu na całym świecie – również w Polsce. Globalny zespół Creatio ma przedstawicieli w 25 krajach, a działanie jako część większej całości jest związane ze strategią firmy. Firma planuje kontynuować rozwój swojego zespołu we wszystkich kluczowych obszarach (działy R&D, wsparcia klientów, marketingu, sprzedaży i inne), aby zapewnić natychmiastowe rezultaty i spersonalizowaną komunikację. Firma planuje również szybki rozwój w kluczowych regionach Europy, z naciskiem na kraje takie, jak Wielka Brytania, Francja, Niemcy i Polska.

Przeczytaj także: Bartek Pucek zebrał 2,6 mln dolarów na swój startup. Proofs ma pomóc firmom w sprzedaży

Ich klientami mogło być 80% populacji świata. Zawiedli doradcy i inwestor, więc zrobili nieoczekiwany pivot (QUUS)

Ich klientami mogło być 80% populacji świata. Zawiedli doradcy i inwestor, więc zrobili nieoczekiwany pivot (QUUS)

– Seria niefortunnych zdarzeń nie mogła nas zatrzymać – mówi Łukasz Pietrzkiewicz, CEO Grupy Feniks 2050, który zmienił profil produkcji, po tym, jak inwestor nie wywiązał się ze zobowiązań. Dziś spółka nie tworzy leczniczych produktów dla ludzi tylko dla koni. W planach ma jednak nowości, a także powrót do pierwotnej koncepcji.

ZOBACZ RÓWNIEŻ