Oto najbardziej wartościowe marki na polskim rynku

Allegro, fot. Mojahid Mottakin / Shutterstock
Allegro, fot. Mojahid Mottakin / Shutterstock
Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, które marki mogą pochwalić się najwyższym wskaźnikiem Value (Ranking TOP 10 Value) i Satisfaction (Ranking TOP 10 Satisfaction) wśród swoich klientów.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Czy można mieć super zadowolonych klientów, a jednocześnie oferować dobry stosunek ceny do jakości? Można! Ale to udaje się nielicznym. Dane pochodzą z badania YouGov BrandIndex (skumulowane wyniki z 2023 r.)

Oto najbardziej wartościowe marki w Polsce

Ranking wg wskaźnika Value (stosunek ceny do jakości) bezapelacyjne otwiera marka Allegro. Na drugim i trzecim miejscu bardzo blisko siebie znalazły się kolejno Link4 i Kia, zaś tuż za podium - Lidl. Bardzo dobry wynik odnotowały marki Skoda oraz Decathlon, a ściślej internetowy marketplace decathlon.pl. Zestawienie zamykają Warta, E. Wedel i Lavazza. Jak widać, Polacy potrafią docenić zarówno marki silnie kojarzone z niskimi cenami, ale też takie, które słyną z wysokiej jakości.

1. Allegro - 78,3 pkt

2. Link4 - 69,5 pkt

3. Kia - 69,1 pkt

4. Lidl - 67,7 pkt

5. Rossmann - 67,5 pkt

6. Skoda - 67,1 pkt

7. Decathlon - 66 pkt

8. Warta - 65,6 pkt

9. E.Wedel - 64,1 pkt

10. Lavazza - 63,9 pkt


Oto marki, które wykazują się najwyższym poziomem satysfakcji

Zestawienie dotyczące poziomu satysfakcji wśród klientów ponownie wygrywa Allegro, marka w swojej kategorii bezkonkurencyjna na polskim rynku. Trzy kolejne miejsca zajęły firmy z branży motoryzacyjnej: Audi, Toyota i Nissan. Zadowolonymi klientami mogą pochwalić się także Lavazza, Apple Pay i Volkswagen. Ostatnie pozycje rankingu przypadły markom Rossman, Honda i Volvo. W zestawieniu TOP 10 mamy aż 6 marek motoryzacyjnych!

1. Allegro - 91,2 pkt

2. Audi - 91 pkt

3. Toyota - 88 pkt

4. Nissan - 87,4 pkt

5. Lavazza - 86,1 pkt

6. Apple Pay - 86 pkt

7. Volkswagen - 86 pkt

8. Rossmann - 86 pkt

9. Honda - 85,3 pkt

10. Volvo - 84,8 pkt

Rankingi TOP 10 Value i Satisfaction wśród klientów danej marki pokazują, jakie marki zdobyły szczególne uznanie konsumentów. Wysoka pozycja w obu zestawieniach wskazuje na wyjątkowo pozytywne postrzeganie marki, co oddało się tylko dwóm markom – Allegro i Lavazza.

ZOBACZ RÓWNIEŻ