Oto najbardziej wartościowe marki na polskim rynku
Allegro, fot. Mojahid Mottakin / ShutterstockCzy można mieć super zadowolonych klientów, a jednocześnie oferować dobry stosunek ceny do jakości? Można! Ale to udaje się nielicznym. Dane pochodzą z badania YouGov BrandIndex (skumulowane wyniki z 2023 r.)
Oto najbardziej wartościowe marki w Polsce
Ranking wg wskaźnika Value (stosunek ceny do jakości) bezapelacyjne otwiera marka Allegro. Na drugim i trzecim miejscu bardzo blisko siebie znalazły się kolejno Link4 i Kia, zaś tuż za podium - Lidl. Bardzo dobry wynik odnotowały marki Skoda oraz Decathlon, a ściślej internetowy marketplace decathlon.pl. Zestawienie zamykają Warta, E. Wedel i Lavazza. Jak widać, Polacy potrafią docenić zarówno marki silnie kojarzone z niskimi cenami, ale też takie, które słyną z wysokiej jakości.
1. Allegro - 78,3 pkt
2. Link4 - 69,5 pkt
3. Kia - 69,1 pkt
4. Lidl - 67,7 pkt
5. Rossmann - 67,5 pkt
6. Skoda - 67,1 pkt
7. Decathlon - 66 pkt
8. Warta - 65,6 pkt
9. E.Wedel - 64,1 pkt
10. Lavazza - 63,9 pkt
Oto marki, które wykazują się najwyższym poziomem satysfakcji
Zestawienie dotyczące poziomu satysfakcji wśród klientów ponownie wygrywa Allegro, marka w swojej kategorii bezkonkurencyjna na polskim rynku. Trzy kolejne miejsca zajęły firmy z branży motoryzacyjnej: Audi, Toyota i Nissan. Zadowolonymi klientami mogą pochwalić się także Lavazza, Apple Pay i Volkswagen. Ostatnie pozycje rankingu przypadły markom Rossman, Honda i Volvo. W zestawieniu TOP 10 mamy aż 6 marek motoryzacyjnych!
1. Allegro - 91,2 pkt
2. Audi - 91 pkt
3. Toyota - 88 pkt
4. Nissan - 87,4 pkt
5. Lavazza - 86,1 pkt
6. Apple Pay - 86 pkt
7. Volkswagen - 86 pkt
8. Rossmann - 86 pkt
9. Honda - 85,3 pkt
10. Volvo - 84,8 pkt
Rankingi TOP 10 Value i Satisfaction wśród klientów danej marki pokazują, jakie marki zdobyły szczególne uznanie konsumentów. Wysoka pozycja w obu zestawieniach wskazuje na wyjątkowo pozytywne postrzeganie marki, co oddało się tylko dwóm markom – Allegro i Lavazza.