Marka Godna Zaufania. Pewność w niepewnych czasach

Marka Godna Zaufania. Pewność w niepewnych czasach
Ufam ci – to bardzo osobista deklaracja. W czasach pełnych niepewności związanych z pandemią, konfliktem w Ukrainie, trudną sytuacją gospodarczą nabiera ona jeszcze większego znaczenia. Polskie firmy każdego dnia starają się zasłużyć na tytuł Marki Godnej Zaufania. Oto lista tych, którym polscy przedsiębiorcy ufają najbardziej.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 6/2022 (81)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Partnerzy:

Pandemia Covid-19, konflikt w Ukrainie, niestabilna sytuacja gospodarcza w Polsce postawiły nowe wyzwania przed firmami. Wiele trzeba było zmienić, by w nowej rzeczywistości nadal cieszyć się zaufaniem pracowników, klientów, interesariuszy i rynku. Tu nie wystarczyły słowa ani zapisy w misji, wizji czy strategii, tu konieczne były realne działania, które każdego dnia pokazywały, że marka dba o to, by nie nadwyrężyć pokładów zaufania, jakim została obdarzona. Okazuje się, że choć to było bardzo trudne i wymagało niesamowitej elastyczności, umiejętności przewidywania trendów oraz kreatywnego podejścia do nowych wyzwań, są firmy, którym bez trudu się to udało. Takie, które zasługują na tytuł Marka Godna Zaufania.

Firmy pod lupą 

Badanie Marka Godna Zaufania zostało przeprowadzone przez wydawcę miesięcznika „My Company Polska”, a zrealizowane i opracowane przez Instytut Badawczy Kantar Polska SA. Głównym celem tego realizowanego już po raz siódmy badania jest poznanie opinii przedsiębiorców na temat najlepszych marek, produktów i usług skierowanych do biznesu oraz poznanie tych, którym najbardziej ufają. Mechanizm jest prosty – poprosiliśmy czytelników i prenumeratorów „My Company Polska”, uczestników szkoleń i konferencji My Company Polska, przedstawicieli kadry zarządzającej, specjalistów i właścicieli firm, by spontanicznie wymienili markę, której osobiście ufają. W każdej kategorii można było wskazać tylko jedną markę. I dzięki ich głosom wyłoniliśmy tych, którzy zasługują na tytuł Marka Godna Zaufania. Ankiety zostały wysłane do 30 tys. przedsiębiorców. Zachęcaliśmy ich do wypełnienia ankiety także przez media społecznościowe. Efekt przerósł najśmielsze oczekiwania. W badaniu wzięło udział aż 1226 przedsiębiorców, którzy łącznie wymienili 350 znanych sobie i cenionych firm.

Przepis na sukces

Na początek zimny prysznic. Jak pokazują badania, aż 80 proc. marek mogłoby zniknąć z powierzchni Ziemi i nikt by tego nawet nie zauważył! Mając w pamięci te niezbyt optymistyczne fakty, tym bardziej warto przyjrzeć się tym, którzy wyróżniają się na rynku i których klienci nie zapominają. Nie zapominają z bardzo prostego powodu – najzwyczajniej na świecie im ufają. Bo zaufanie to podstawa, zwłaszcza w tak niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej.

Skoro jesteśmy przy niepewności, to zacznijmy od tych, którzy specjalizują się w zmniejszaniu związanego z nią stresu. Stare przysłowie mówi „Przezorny zawsze ubezpieczony”, z zamkniętymi oczami można dopisać do tego „w PZU”. W kategorii Firma ubezpieczeniowa PZU zostało wyróżnione już po raz siódmy z rzędu. Ponad 200 lat na rynku połączone z nowoczesnymi narzędziami i ofertami skrojonymi na miarę potrzeb klientów sprawdza się. Potwierdzają to liczby: firmie ufa 15 mln Polaków, bo właśnie w niej się ubezpiecza, oraz wskazało ją spontanicznie 42,4 proc. respondentów badania Marka Godna Zaufania.

Są jednak sytuacje, w których nawet przezorność to za mało. Wtedy ważne jest, by trafić w ręce dobrych specjalistów. I jak pokazuje nasze badanie, najbardziej zaufani są w Lux Med, gdzie opiekę medyczną dla pracowników doceniło aż 36,2 proc. ankietowanych. W dobie koronawirusa szczególnie atrakcyjne w ofercie tej firmy jest rozszerzenie usług ambulatoryjnych o hospitalizację. Dbałość o zdrowie i kondycję jest coraz ważniejsza dla Polaków.

Dlatego nie dziwi, że wysoko w rankingu został oceniony Totalizator Sportowy, który już od lat jest mecenasem sportu. I dba o edukację Polaków w tym zakresie. 

Nieco inne kompetencje, ale równie ważne w zmieniającej się dynamicznie gospodarce oferuje Uczelnia Łazarskiego, która w tym roku zadebiutowała w badaniu Marka Godna Zaufania i od razu wygrała w kategorii Edukacja biznesu.

Mistrzowskie wybory

„Nic nie jest podawane na tacy – każdy zawsze trafia na jakieś przeszkody po drodze. Kiedy się pojawiają, zastanów się, jak je pokonać, a nie myśl o tym, że to już koniec drogi” – ten cytat z koszykarza Michaela Jordana doskonale wpisuje się w codzienne prowadzenie biznesu. Bez względu na to, jak duża lub mała jest firma, wszyscy napotykają różne trudności. By je wyeliminować, a przynajmniej zminimalizować, warto korzystać z produktów firm godnych zaufania. 

I tak najlepszą stacją benzynową jest Orlen – wskazało 50 proc. uczestników naszego badania. Prawdopodobnie, jak wielu Polaków, docenili, że firma potrafi elastycznie reagować na zmieniające się realia rynkowe.

Najbardziej godnym zaufania samochodem osobowym dla firmy okazała się Škoda, która na pozycję lidera wróciła po trzech latach. W kategorii Samochód dostawczy dla firm najczęściej wskazywano Volkswagena. Jeśli chodzi o leasing, najczęściej wskazywane są usługi świadczone przez Santander Leasing.

Pandemia sprawiła, że firmy jeszcze mocniej postawiły na cyfryzację i narzędzia umożliwiające pracę z każdego miejsca na Ziemi. W naszym rankingu największym zaufaniem odbiorców w kategorii Usługi w chmurze okazał się Google (38,6 proc. respondentów spontanicznie wskazało właśnie na tego giganta). Na rynku e-commerce nasi ankietowani postawili na Allegro – największa platforma e-handlu oferuje coraz szerszy zakres usług nie tylko dla kupujących, ale także dla sprzedających.

Najlepsze oprogramowanie dla firm, zdaniem ankietowanych przez nas przedsiębiorców i ekspertów, oferuje Microsoft, a urządzenia biurowe – HP. 

Wśród dostawców usług telekomunikacyjnych największym zaufaniem cieszy się T-Mobile, a najbardziej niezawodnym telefonem jest Samsung (tę markę uznało za godną zaufania aż 55,2 proc. pytanych).

W kategorii Komputer osobisty najczęściej wskazywano markę Lenovo, a w przypadku kont dla firm – mBank. Ten sam bank może się także poszczycić zaufaniem w kategorii: Bank oferujący kredyty/pożyczki dla firm. 

Jako najlepszy system płatniczy służący do realizowania płatności elektronicznych ankietowani wskazali Visę. Visa została wyróżniona już po raz siódmy w naszym badaniu, a to znaczy, że wie, jak dbać o to, by nie stracić zaufania klientów.

Idealne wsparcie

Żaden biznes nie działa w próżni, a do sukcesu rynkowego zwykle potrzeba czegoś więcej niż świetny pomysł czy genialne rozwiązanie. Dlatego tak ważne w budowaniu pozycji firmy jest wybieranie odpowiednich partnerów, którzy swoją wiedzą i zaangażowaniem sprawią, że marka rozkwitała. Szukając najlepszych do tego, by wspierać rozwój, warto przyjrzeć się wynikom naszego rankingu. Zdaniem osób, które na co dzień prowadzą interesy i starają się osiągać jak najlepsze rezultaty rynkowe, są partnerzy, którym warto zaufać. EY to specjaliści, którzy o audycie finansowym wiedzą wszystko i spontanicznie przychodzą do głowy przedsiębiorcom, którzy takiej usługi potrzebują. Jeśli chodzi o usługi prawne, to w tym roku w naszym badaniu debiutuje kancelaria Baker McKenzie. W Polsce działa od 1992 r. i jest jedną z największych kancelarii oferujących usługi prawne i podatkowe.

A skoro jesteśmy przy podatkach (o których każdy z nas wolałby zapomnieć, ale są w życiu jedyną obok śmierci pewną rzeczą), to warto napisać o innych usługach finansowych, które w codziennej działalności firmy są przydatne. W kategorii Firma faktoringowa największym zaufaniem cieszy się marka Bibby Financial. Faktoring staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem pomagającym zachować płynność finansową. A gdy są z nią kłopoty, z pomocą może przyjść dobra firma windykacyjna – jako godną zaufania nasi ankietowani wskazali firmę Kruk, który w tej kategorii wygrywa już po raz siódmy.

W czasach szalejących cen energii wybór odpowiedniego dostawcy nabiera jeszcze większego znaczenia – Marką Godną Zaufania w tej kategorii okazało się PGNiG. A skoro już jesteśmy przy dostarczaniu, to nie można zapominać o kurierach – warto zaufać tym z DPD (tak uznało aż 41 proc. naszych ankietowanych). Usługi logistyczne zaś z pełnym zaufaniem można powierzyć DHL.

Jak widać, tytuł Marka Godna Zaufania trafił w tym roku zarówno do wyjadaczy, którzy od lat trzymają się mocno na pozycji liderów, jak i do debiutantów, którzy dzięki ciężkiej pracy zdobywają krok po kroku zaufanie klientów, interesariuszy i rynku. 

 

Zwycięzcy Marki Godnej Zaufania 2022:

Kategoria/ Zwycięzca MGZ2022/ Głosy

Smartfon: Samsung 55,20%

Komputer osobisty: Lenovo 27,60%

Urządzenie biurowe (kopiowanie-drukowanie-skanowanie): HP 54,30%

Oprogramowanie dla firm:  Microsoft 40,50%

Operator telekomunikacyjny: T-Mobile 27,10%

Usługi w chmurze:  Google 38,60%

Bank oferujący konto firmowe: mBank 24,80%

Systemy płatnicze służące do realizowania płatności elektronicznych: Visa 33,30%

Bank oferujący kredyty/pożyczki dla firm: mBank 34,80%

Firma leasingowa: Santander Leasing 21,90%

Firma ubezpieczeniowa: PZU 42,40%

Firma faktoringowa: Bibby Financial Services 45,20%

Firma windykacyjna:  KRUK 26,20%

Audyt finansowy:  EY 22,90%

Usługi prawne: Baker McKenzie 10,00%

E-commerce: Allegro 28,60%

Samochód osobowy dla firmy: Škoda 14,30%

Samochód dostawczy dla firmy: Volkswagen Samochody Dostawcze 28,60%

Stacja benzynowa: Orlen 50,00%

Usługi kurierskie:  DPD 41,00%

Usługi logistyczne:  DHL 22,90%

Dostawca energii dla firm: PGNiG 17,60%

Opieka medyczna dla pracowników: Lux Med 36,20%

Edukacja biznesu: Uczelnia Łazarskiego 12,90%

Mecenas sportu: Totalizator Sportowy 26,20%

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Stacja benzynowa

Zwycięzca: PKN ORLEN

Magdalena Cybula, dyrektor Biura Marketingu, PKN ORLEN 

Nasi partnerzy biznesowi oraz klienci w Polsce i za granicą wiedzą, że ORLEN-owi można ufać. Nieustannie dbamy o ich satysfakcję, oferując najwyższej jakości produkty i usługi. Wzmacniamy naszą pozycję rynkową, stabilnie działając w zmiennym i pełnym wyzwań otoczeniu. Jest to możliwe dzięki dobrze przemyślanej, spójnej strategii, którą z determinacją realizujemy. Nasza strategia jest ukierunkowana także na działalność sponsoringową. Zaangażowanie w sport, kulturę i inicjatywy społeczne pozwala nam budować wiarygodność i zacieśniać relacje z otoczeniem. A to zawsze najlepsza inwestycja. Tytuł Marka Godna Zaufania jest dla nas ważnym wyróżnieniem i powodem do satysfakcji. To także zobowiązanie i motywacja do dalszej pracy i umacniania wzajemnego zaufania.

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Dostawca energii dla firm

Zwycięzca: PGNiG

Joanna Zakrzewska, dyrektor Departamentu Komunikacji i Marketingu PGNiG SA

Zaufanie w relacjach z naszymi partnerami opieramy na długoletniej współpracy i doświadczeniu. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym odbiorcy oczekują jednak czegoś więcej – dobrego planu na przyszłość. Obok własnych celów mamy przed sobą dwa silne zobowiązania, na podstawie których kreować będziemy nasz biznes. Pierwsze z nich to transformacja energetyczna. Drugie to włączenie marki PGNiG i związanych z nią kompetencji do koncernu multienergetycznego będącego katalizatorem rozwoju krajowego rynku energii i wzrostu konkurencyjności polskich firm za granicą. Na drodze do ich realizacji chcemy zbudować pomost pomiędzy tradycyjną działalnością związaną z wydobyciem i dystrybucją gazu ziemnego a poszukiwaniem innowacji i nowych źródeł energii. Wierzymy, że kontynuacja i stała optymalizacja prowadzonych działań, w połączeniu z rozwojem krajowego rynku OZE i zielonych paliw, dadzą nam elastyczność niezbędną do budowania bezpieczeństwa energetycznego w tych niepewnych czasach.

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Firma Ubezpieczeniowa

Zwycięzca: PZU

Sylwia Matusiak, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sponsoringu i prewencji PZU

Przyznanie nagrody już po raz siódmy z rzędu to dla nas ogromne wyróżnienie i motywacja do dalszej pracy. To dowód, że niezależni eksperci i klienci doceniają to, co robimy. PZU zaufało aż 15 mln Polaków. 

To zobowiązuje. Dlatego wciąż rozwijamy nasze produkty i usługi, by w jak najlepszy sposób zaspokajały oczekiwania klientów. Kładziemy nacisk na innowacje i rozwój zdalnych kanałów kontaktu. Skupiamy się na oczekiwaniach i potrzebach klientów, bo to oni są w centrum naszej uwagi. Budujemy ich zaufanie na każdym poziomie styczności z naszą marką.

Na współczesnym rynku, w obliczu  coraz większej konkurencji między markami, kwestia zaufania  nabiera ogromnego znaczenia. Marka, której ufają konsumenci, stanowi olbrzymią wartość i – jak wiemy – często jest sukcesem firmy. Musimy jednak pamiętać, że zaufanie do marki jest procesem długofalowym i wymagającym wielu nakładów pracy. Dlatego też stanowi to ogromne wyzwanie i zadanie dla całej organizacji. 

Dbając o to, co ważne w życiu naszych klientów, pracujemy na zaufanie do naszej marki.

Dziękujemy!

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Systemy płatnicze 

Zwycięzca: VISA

Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce

Niezmiernie cieszy nas to, że po raz siódmy polscy przedsiębiorcy biorący udział w badaniu obdarzyli nas zaufaniem. Logo Visa wzbudza zaufanie. Warto jednak pamiętać, że Visa to nie tylko logo na karcie płatniczej, ale też globalna sieć, która stanowi koło zamachowe globalnego handlu. Naszą misją jest połączenie świata innowacyjną, wygodną i bezpieczną siecią płatności, by tym samym wspierać rozwój gospodarek, przedsiębiorstw i ludzi. Pandemia pokazała słuszność tej misji. Obserwowaliśmy z bliska, w jaki sposób płatności cyfrowe pozwoliły biznesom przetrwać. Dlatego poprzez wieloletni program wsparcia 50 mln MSP w zakresie cyfryzacji staramy się ułatwić im równiejszy dostęp do możliwości stwarzanych przez nowe technologie. W ten sposób wsparliśmy już ok. 25 mln małych i średnich firm. Z nadzieją patrzymy na licznie powstające biznesy i pomagamy przedsiębiorcom zaistnieć w cyfrowym świecie. Dziękujemy polskim przedsiębiorcom za to wyjątkowe wyróżnienie. 

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Urządzenia biurowe

Zwycięzca: HP

Andrzej Sowiński, dyrektor zarządzający HP Inc Polska

Tytuł Marka Godna Zaufania cieszy nas, tym bardziej że wyróżnienie to HP otrzymuje po raz kolejny, jednak po raz pierwszy w tak trudnych czasach. Ostatnie wydarzenia z pewnością nie sprzyjają budowaniu zaufania, poczuciu stabilności czy bezpieczeństwa. Mamy ten fakt na uwadze, dlatego jeszcze bardziej niż kiedykolwiek staramy się nasze działania kierować nie tylko na dostarczanie wysokiej jakości urządzeń technologicznych, ale przede wszystkim pragniemy służyć ludziom. Aktywnie współpracujemy z takimi organizacjami jak UNICEF, UNHCR czy Polski Czerwony Krzyż – wszystko po to, aby wesprzeć osoby z Ukrainy, które naszej pomocy potrzebują teraz najbardziej. Wiem, że dla naszych klientów innowacyjny sprzęt to za mało – dobro innych jest dla nich równie priorytetowe. A dla nas ta spójność w biznesie jest najważniejsza, bo ona tak naprawdę kształtuje tożsamość naszej marki. 

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Komputer osobisty

Zwycięzca: Lenovo

Wojciech Zaskórski, General Manager Lenovo Polska

Budowanie zaufania jest procesem długofalowym, na który składa się wiele czynników. Począwszy od tworzonych produktów poprzez obsługę posprzedażową na kreowaniu i rozwijaniu portfolio rozwiązań kończąc. Wszystkie te działania są wynikiem słuchania klientów i bycia jak najbliżej ich, by jak najlepiej odpowiadać na ich potrzeby. Jednym z najbardziej namacalnych dowodów wspomnianych działań Lenovo jest systematyczny rozwój legendarnej już marki ThinkPad, która w tym roku obchodzi swoje 30. urodziny. 

Jest nam niezmiernie miło, że już drugi rok z rzędu otrzymujemy tytuł Marka Godna Zaufania. Takie wyróżnienia są motorem napędowym do podejmowania kolejnych istotnych dla naszych klientów inicjatyw oraz dowodem na to, że kierunki, jakie obraliśmy jako firma, są słuszne.

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Smartfon

Zwycięzca: Samsung

Marcin Garbarczyk, Head of Mobile Division, Samsung Electronics Polska

Zaufanie – zwłaszcza w biznesie – to jedna z najważniejszych wartości, jaką firma może zdobyć w percepcji klientów. Budowanie tego fundamentu trwa latami, jednak wysiłek ten bardzo łatwo zaprzepaścić. 

Jestem dumny, że Samsung od początku istnienia tego badania plasuje się w czołówce firm cieszących się największym zaufaniem polskich przedsiębiorców. To dla nas wyraźny sygnał, że spełniamy obietnicę wartości złożoną naszym klientom. I to nie tylko na poziomie percepcji marki, ale też faktycznych decyzji zakupowych. Samsung od lat pozostaje sprzedażowym liderem polskiego rynku mobilnego zarówno w biznesie, jak i aspekcie konsumenckim.

Źródłem naszego sukcesu jest koncentracja na potrzebach klienta w każdym punkcie styku. Począwszy od współdzielenia wartości i pewnej wizji świata czy technologii przez innowacyjne urządzenia, które odpowiadają na potrzeby naszej grupy docelowej, a kończąc na spełniającej najwyższe standardy obsłudze posprzedażowej. Nie do przecenienia jest również lokalne dopasowanie. Jako marka funkcjonujemy na polskim rynku od ponad 20 lat, co rzutuje na pogłębioną wiedzę o potrzebach i wyzwaniach lokalnych konsumentów.

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Firma leasingowa

Zwycięzca: Santander Leasing

Tomasz Jąder, prezes zarządu Santander Leasing

Utrzymanie pozycji lidera w badaniu Marka Godna Zaufania to dla nas ogromne wyróżnienie. Trzeci raz z rzędu wygrywamy w kategorii firma leasingowa, co świadczy nie tylko o wielkim zaufaniu, jakim darzą nas przedsiębiorcy, ale także o dużej pracy, jaką wykonujemy, aby się rozwijać i wspierać klientów w nowoczesnym prowadzeniu ich biznesów.

Trudny czas, którego teraz wspólnie doświadczamy, był i jest próbą trwałości relacji, testem na dobre rozumienie potrzeb oraz współpracy, u podstaw której leży właśnie zaufanie. Wiem, że razem z naszymi klientami i partnerami możemy realizować wielkie plany. Jest to też możliwe dzięki naszym zaangażowanym pracownikom, którzy rozumieją, jak ważne jest zadowolenie klientów i ich rozwój. Codziennie obserwuję, jak bardzo są zdeterminowani w poszukiwaniu rozwiązań, które mają chronić nasze środowisko i pomagać tym, którzy potrzebują wsparcia. To im, całej mojej załodze, dedykuję ten tytuł.

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Usługi kurierskie

Zwycięzca: DPD

Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska

Wyczulenie na potrzeby rynku to ważna zdolność w czasach dynamicznych i nieoczekiwanych zmian. Stawiamy na personalizację usług i rozwijamy interaktywne narzędzia włączające odbiorcę w logistykę doręczenia. Dzięki temu odbiorca ma wpływ na to, jak, kiedy i gdzie odbierze swoją przesyłkę. Zdajemy sobie także sprawę z wpływu naszej działalności na środowisko naturalne i rosnącą wrażliwość konsumentów na kwestie związane ze zmianami klimatu.

W odpowiedzi na te wyzwania DPD Polska rozwija model doręczeń wykorzystujący sieć OOH i decentralizuje procesy logistyczne. Dzięki temu ograniczamy ruch kołowy, m.in. w dzielnicach mieszkaniowych, biznesowych oraz w centrach miast. Dobrym przykładem są oddziały miejskie, których kurierzy dostarczają przesyłki w najbliższym sąsiedztwie za pomocą nisko- lub zeroemisyjnej floty, rowerami i pieszo. Usprawnia to procesy ostatniej mili zwłaszcza w okresach zwiększonego zapotrzebowania na usługi kurierskie czy w godzinach szczytu.

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategorie:  Bank oferujący konto firmowe; Bank oferujący kredyty/ pożyczki dla firm

Zwycięzca: mBank

Piotr Teodorczyk, dyrektor Departamentu Klienta Firmowego, mBank

Małe i średnie firmy stanowią specyficzną grupę klientów. Bycie przedsiębiorcą wyznacza sposób myślenia. Ważne jest, by produkty bankowe były dopasowane do potrzeb i stylu życia. Jako mBank chcemy być partnerem w prowadzeniu biznesu we współczesnym otoczeniu rynkowym. Priorytetem dla nas jest szybkość reakcji i wspieranie przedsiębiorców w znalezieniu rozwiązań odpowiadających na bieżące wyzwania. Dlatego np. pomagamy w zrozumieniu założeń Polskiego Ładu. Udostępniliśmy publikacje na temat zmian w ustawie, stworzyliśmy webinaria edukacyjne związane z Polskim Ładem, uruchomiliśmy specjalną infolinię, na której profesjonalna księgowa odpowiada na pytania. Przedsiębiorcy mają dostęp do konkretnej wiedzy, którą mogą wykorzystać w swoich firmach.

Docenienie nas przez klientów w badaniu pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku, a efekty naszych działań budują zaufanie do marki mBank.

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Samochód osobowy dla firm

Zwycięzca: ŠKODA

Klaudyna Gorzan, PR Manager marki Škoda

Wszystko, co ważne, czyli niezawodność na trasie, komfort i bezpieczeństwo, dostarczamy w postaci naszych samochodów, jednak istotne są dla nas także pozaproduktowe wartości wiążące się z wyborem Škody. Jednym z nich jest zaufanie do marki i firmy jako partnera biznesowego. Wieloletnie doświadczenie pozwala nam bardzo dobrze rozumieć oczekiwania klienta, który dziś potrzebuje przede wszystkim pewności i spokoju. Dla nas poczucie zaufania ze strony klientów to ogromny atut pozwalający swobodniej działać i odważniej się rozwijać. W tym kontekście wyróżnienie dla Škody w kategorii Samochód osobowy dla firm jest nie tylko pochlebiające, ale przede wszystkim motywujące. 

Przed nami ciekawy i rozwojowy czas. Niedawno wprowadziliśmy na rynek w pełni elektryczny SUV, model ENYAQ iV, a do 2030 r. planujemy premiery trzech kolejnych elektrycznych pojazdów. Udało nam się też zrealizować cel Unii Europejskiej dotyczący emisji dwutlenku węgla dzięki większemu udziałowi pojazdów elektrycznych i zmianom w procesie produkcyjnym. Bardzo cieszymy się, że podejmowane przez nas działania wpływają na wzrost zaufania wśród klientów, czego dowodem jest przyznanie marce Škoda tytułu Marka Godna Zaufania.

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Audyt finansowy

Zwycięzca: EY

Mikołaj Rytel, partner zarządzający Działem Audytu i CFO Consulting, EY Polska

Zdobycie – po raz kolejny – tytułu Marka Godna Zaufania jest dla nas szczególnym wyróżnieniem. Ta prestiżowa nagroda niezbicie potwierdza fakt, że EY cieszy się na rynku ogromnym zaufaniem. To efekt ciężkiej, wieloletniej pracy całego naszego zespołu. Jestem z tego powodu niezmiernie dumny. Trzeba pamiętać, że na co dzień świadczymy przecież naszym klientom usługi, dzięki którym budują zaufanie szerokiego grona interesariuszy, m.in. inwestorów, władz spółki, instytucji finansowych oraz regulatorów. Klient musi być absolutnie pewien, że może bezpiecznie przekazać w ręce audytora nawet najbardziej wrażliwe dane o swojej firmie. To działa jednak w dwie strony. My, jako audytorzy, również potrzebujemy mieć pewność, że otrzymujemy od klientów dane przygotowane w sposób rzetelny, które nie zawierają błędów lub nie są celowo zafałszowane. Namacalnym efektem dobrze przeprowadzonego audytu jest szereg wymiernych i wielowymiarowych korzyści, które odnosi badana przez nas spółka. Nie mam na myśli wyłącznie poprawnej weryfikacji danych finansowych. Audyt daje możliwość poprawy jakości i efektywności całościowego funkcjonowania firmy. Jestem głęboko przekonany, że zacieśnianie relacji z przedsiębiorcami będzie owocować dalszym wzrostem wzajemnego zaufania.

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Mecenas sportu

Zwycięzca: Totalizator Sportowy

Olgierd Cieślik, prezes zarządu, Totalizator Sportowy Sp. z o.o.

Zaufanie klientów jest dla Totalizatora Sportowego wartością nadrzędną, bo – zgodnie z naszą strategią – w centrum naszej uwagi znajduje się właśnie klient. Ogromnie nas cieszy, że polscy przedsiębiorcy postrzegają nas nie tylko jako firmę innowacyjną, lecz także mecenasa ważnych dziedzin życia społecznego, który zaskarbił sobie powszechne zaufanie. Pracujemy na ten tytuł każdego dnia, rozwijając nasze usługi spełniające najwyższe standardy odpowiedzialnej gry, ale także realizując misję społeczną, jaką jest wsparcie rozwoju polskiego sportu i kultury. 

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Usługi prawne

Zwycięzca: Baker McKenzie

Piotr Rawski, Partner Zarządzający Baker McKenzie

Jest dla nas niezwykle cenne, że polscy przedsiębiorcy uznali Baker McKenzie za Markę Godną Zaufania. Zwłaszcza ostatnie miesiące – czas pandemii i wojny w Ukrainie – pokazały, jak ważne jest wzajemne zaufanie i umiejętność właściwego reagowania na pojawiające się przeciwności. Konflikt w Ukrainie, który dotknął bezpośrednio także nasze biuro w Kijowie, postawił przed nami wyzwania, których wcześniej nikt się nie spodziewał. Od 30 lat działa tam nasze biuro, w którym pracuje ponad 100 osób. Wiele z nich postanowiło szukać schronienia w Polsce. Aby umożliwić im bezpieczną relokację, stworzyliśmy systemowy model pomocy naszym kolegom i koleżankom z Kijowa: odbieraliśmy ich z granicy, zapewnialiśmy dach nad głową, pomagaliśmy im w ułożeniu sobie życia w nowym miejscu. Finalnie ponad 50 osób – pracowników i członków ich rodzin – znalazło się bezpiecznie w Warszawie. To zaufanie w innym wymiarze niż jedynie w sferze profesjonalnego świadczenia usług. To docenienie zaangażowania w sprawy ponadzawodowe. Dla mnie właśnie taki wymiar ma to wyróżnienie.

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Firma windykacyjna

Zwycięzca: Kruk S.A.

Piotr Krupa, prezes zarządu KRUK S.A.

Zarządzanie firmą w czasach różnych turbulencji wymaga dużej elastyczności, cierpliwości, ale też umiejętności adaptacji i szybkiego reagowania. Nie sposób również pominąć wartości i kultury organizacyjnej, które pomagają w zarządzaniu zmianą. Jedna z naszych firmowych wartości mówi o tym, aby traktować naszych klientów – ale i współpracowników – tak, jak sami chcielibyśmy być traktowani. Jeśli odpowiednio mocno zaszczepi się takie podejście w organizacji, to okazuje się, że można odnosić sukcesy nawet w trudnym otoczeniu rynkowym.

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Samochód dostawczy dla firmy

Zwycięzca: Volkswagen Samochody Dostawcze

Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze

Zaufanie klienta to atrybut, na który marki pracują latami, dlatego jest mi niezmiernie miło, że marka Volkswagen Samochody Dostawcze po raz kolejny została wyróżniona tytułem Marka Godna Zaufania.

W marce Volkswagen Samochody Dostawcze zwracamy ogromną uwagę na zaufanie naszych klientów i widzimy, że wielu z nich – właśnie dzięki zaufaniu – wraca do nas po kolejne, coraz nowsze modele samochodów. A skąd to zaufanie się bierze? Oczywiście z naszych najważniejszych cech: wysokiej jakości samochodów, przemyślanych rozwiązań, wygody podróżowania, różnorodności oferowanych przez nas modeli i co chyba najważniejsze historii marki.  W końcu od ponad 70 lat marka Volkswagen Samochody Dostawcze buduje zaufanie klientów, mając na swej drodze wiele „kamieni milowych” – modeli, które zmieniały świat, zmieniały ludzi, towarzyszyły im w najważniejszych momentach. Wystarczy tu oczywiście wspomnieć o naszych kultowych już modelach T1 czy T2, czyli słynnych Bullim i Ogórku.

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Firma faktoringowa

Zwycięzca: Bibby Financial Services

Tomasz Kukulski, prezes Bibby Financial Services Sp. z o.o.

Bibby Financial Services działa w branży finansowej, gdzie zaufanie jest szczególnie ważne. Naszymi klientami są głównie małe i średnie przedsiębiorstwa, z którymi budujemy partnerskie relacje. Powinno to być normą w biznesie, ale jednak wciąż częściej spotyka się szablonowe podejście i algorytmy zamiast dogłębnego zrozumienia potrzeb. 

Przygotowując ofertę finansowania, nie pytamy, „czy da się to zrobić?”, tylko „jak?”. Zawsze staramy się w taki sposób ustrukturyzować transakcję, aby przedsiębiorca otrzymał wsparcie dla swojego biznesu. Zależy nam na tym, aby marka Bibby Financial Services kojarzyła się z poczuciem bezpieczeństwa. Faktoring daje solidne zaplecze finansowe. My dbamy o płynność finansową firmy oraz monitoring jej kontrahentów, a przedsiębiorca może skupić się na tym, co daje mu największą satysfakcję – na prowadzeniu biznesu i planowaniu jego rozwoju.

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Edukacja biznesu

Zwycięzca: Uczelnia Łazarskiego

Dr Małgorzata Gałązka-Sobotka, dziekan Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego

Jeśli masz zaufanie do siebie, wzbudzasz zaufanie w innych – tak powiedział kiedyś Johann Wolfgang von Goethe. Słowa te idealnie wpisują się w misję Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego. W codziennej pracy wspieramy naszych studentów w rozwoju ich kariery opierając się na specjalistycznej wiedzy, profesjonalnych umiejętnościach oraz kompetencjach społecznych. Zawsze jednak podkreślamy, że kompetencje to nie tylko wiedza i umiejętności, ale przede wszystkim postawy. Jako nowoczesna jednostka akademicka odcinamy się od przeciętności, stawiając wysoko poprzeczkę sobie i innym. W jaki sposób? Co sprawia, że ufamy sobie, zyskując zaufanie innych? Autentyczność. Rzetelność. Zaangażowanie. W swoim przekazie reklamowym nawiązujemy do hasła „Sukces w praktyce”, a to znaczy, że nie ustajemy w doskonaleniu swojej organizacji, naszych programów, sięgamy po najnowszą wiedzę, najlepsze praktyki oraz najlepszą kadrę akademicką, co materializuje się w skutecznej realizacji naszych celów, wśród których najważniejszym jest satysfakcja i rozwój naszych absolwentów. „Sukces w praktyce” to spoiwo, które łączy naszych wykładowców z naszymi studentami i partnerami. Razem podejmujemy działania, które kreują lepszą przyszłość. 

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Opieka medyczna dla pracowników

Zwycięzca: LUX MED

Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED

Obecnie leczenie ambulatoryjne jest już dość dobrze zagospodarowane przez różnego rodzaju abonamenty i ubezpieczenia. Natomiast brakowało na rynku kompleksowej opieki, jeśli chodzi o hospitalizację. Dlatego stworzyliśmy własną ofertę opieki szpitalnej LUX MED Pełna Opieka. Ofertę, która jest odpowiedzią na wyzwania, z jakimi obecnie mierzy się system, ale przede wszystkim ofertę, która dba o dobro pacjenta. To kierunek, w który jako Grupa zamierzamy się w najbliższym czasie bardzo angażować. Nasz produkt obejmuje całość leczenia: od diagnostyki szpitalnej przez zabiegi planowe, pomoc w nagłych przypadkach aż po rehabilitację poszpitalną i przegląd zdrowia. Zapewniamy pacjentom wysokospecjalistyczną opiekę zarówno w naszych szpitalach, jak i w starannie dobranych szpitalach partnerskich. Jesteśmy dumni nie tylko z tego produktu, ale też z miejsca, w którym znajduje się LUX MED po 30 latach działalności na polskim rynku.

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: E-commerce

Zwycięzca: Allegro

Marcin Gruszka , Head of Communication, Allegro

Od ponad 20 lat ułatwiamy Polakom zakupy w sieci i promujemy ideę przedsiębiorczości w jednej z najbardziej innowacyjnych dziedzin gospodarki. W każdym miesiącu Allegro jest odwiedzane przez 22 mln klientów – to 80 proc. wszystkich użytkowników internetu w Polsce. Klienci mają do wyboru ponad 250 mln ofert w korzystnych cenach, które mogą wygodnie i bezpiecznie kupić, korzystając z szybkich i darmowych dostaw w ramach Allegro Smart!, z nowoczesnych usług finansowych Allegro Pay oraz szerokiego dostępu do ponad 50 tys. punktów odbioru – największej tego typu sieci w kraju. Dzięki temu oferujemy kupującym najlepsze doświadczenie zakupowe. Sprzedawcom z kolei dajemy możliwość rozwijania ich biznesu. Wszystko to inspiruje nas do tworzenia innowacyjnych rozwiązań, a klienci wysoko oceniają nasze wysiłki – nasz rNPS (Relational Net Promoter Score) jest najwyższy w branży i wynosi 78,9 pkt.

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Usługi logistyczne

Zwycięzca: DHL

Monika Duda, dyrektor zarządzająca DHL Supply Chain w Polsce

 Zaufanie to podstawa każdej relacji. Podstawa, która jest jednocześnie największym wyzwaniem. Trwałe, oparte na solidnych fundamentach partnerstwo przyczynia się do powstania długotrwałych relacji biznesowych, rozwijania działalności oraz budowania znaczącej przewagi konkurencyjnej. Nasze zaufanie budujemy na dostarczaniu naszym klientom usług najwyższej jakości, a także codziennym dotrzymywaniu obietnicy dotyczącej świadczenia usług na najwyższym poziomie. Dzięki temu nasi klienci mogą się skupić na rozwijaniu swojej podstawowej działalności, nam powierzając obsługę logistyczną. Wierzymy w to, że zaufanie opiera się również na dzieleniu wspólnych wartości, na których budowana jest współpraca. Cieszymy się, że szacunek, tolerancja, akceptacja, etyczne prowadzenie biznesu to wartości, które dzielimy wspólnie z naszymi klientami. Jesteśmy dumni, że kolejny raz klienci obdarzają nas zaufaniem, przyznając nam prestiżowy tytuł Marka Godna Zaufania. To dla nas bardzo wyjątkowe wyróżnienie. 

--------------------------------------------------------------------------------------

Kategoria: Usługi logistyczne

Zwycięzca: DHL

Agnieszka Świerszcz, prezes zarządu DHL Parcel Polska

Bardzo nas cieszy, że DHL został uznany przez polskich przedsiębiorców za markę o najwyższym stopniu zaufania w kategorii usługi logistyczne. Skojarzenie naszej marki z szeroko rozumianą logistyką wskazuje, że przedsiębiorcy postrzegają DHL jako dostawcę kompleksowych rozwiązań logistycznych. Wskazałabym trzy czynniki, które wpływają na wysoki poziom zaufania przedsiębiorców do marki DHL. Pierwszy i podstawowy to spełnienie obietnicy biznesowej, czyli niezawodność w dostawach. Drugim czynnikiem jest zapewnienie obsługi na najwyższym poziomie na każdym etapie procesu. Ostatni czynnik ma charakter niematerialny, ale jest kluczowy w budowaniu zaufania klientów do marki. To tworzenie relacji opartych na etyce biznesowej i społecznej odpowiedzialności biznesu oraz otwartość na poszukiwanie rozwiązań dla pojawiających się wyzwań.

 

My Company Polska wydanie 6/2022 (81)

Więcej możesz przeczytać w 6/2022 (81) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY