TikTok pozwoli na robienie zakupów za pomocą filmów

TikTok stawia na e-commerce / Fot. Unsplash.com
TikTok stawia na e-commerce / Fot. Unsplash.com
TikTok zintegruje usługę dostawcy platform e-commerce Shopify. Użytkownicy zyskają opcję robienia zakupów bezpośrednio z filmów.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Użytkownicy TikToka wkrótce będą mogli kupować przedmioty bezpośrednio za pośrednictwem krótkich filmów w aplikacji. To funkcja, która do tej pory była dostępna tylko za pomocą reklam. 

Sprawdź: Jak napisać referencje dla pracownika

Kanadyjska firma e-commerce Shopify wyjawiła, że firmy będą mogły dodać zakładkę zakupów do swoich profili na TikTok. W ten sposób stworzą "mini-stronę sklepową", która łączy się bezpośrednio z ich sklepem internetowym, w którym realizowane są płatności. 

Samo narzędzie zakupowe jest ciągle w fazie testów, a początkowo będzie dostępne w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie oraz Wielkiej Brytanii. W kolejnych miesiącach trafi również do innych krajów. 

Shopify miał już umowę z TikTokiem, która umożliwia sprzedawanie towarów z reklam wideo. Klient zainteresowany taką ofertą mógł potem realizować zamówienie w sklepie danego reklamodawcy. 

ByteDance, firma z siedzibą w Pekinie, która jest właścicielem TikTok, już teraz prowadzi dobrze prosperujący biznes zakupowy w social mediach na Douyin. To bliźniacza aplikacja wideo na rynek chiński. 

Samo kupowanie produktów za pośrednictwem serwisów społecznościowych nie jest jeszcze tak powszechne na rynku, choć warto dodać, że np. Pinterest i Instagram poczyniły już tutaj znaczne postępy.

Sprawdź: Handlowiec introwertyk

Celebrytka Kylie Jenner zapowiedziała już, że będzie sprzedawać swoja linię produktów do pielęgnacji skóry i kosmetyków na TikToku.

ZOBACZ RÓWNIEŻ