Warszawska zielona rewolucja

Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe 1
Wyszukana kuchnia albo dobry fast food, ale zawsze na wskroś etyczne podejście plus dobra lokalizacja – to na razie recepta na sukces wegańskiej restauracji w stolicy. Bo na rynku mamy boom.

10 lat temu było w Warszawie 15 lokali serwujących wegańskie dania, a w całym kraju – 37. Dziś, jak podaje amerykański portal HappyCow, w stolicy działa 38 restauracji w pełni wegańskich, a miejsc, w których można znaleźć odpowiednie produkty, jest w sumie 118. Warszawa zajęła dzięki temu 3. miejsce na świecie w tworzonym przez ten portal rankingu miast przyjaznych weganom. 

Rozwój kuchni i restauracji wegetariańskich czy wegańskich to w części efekt podpatrywania globalnych trendów. – Miejsca z kuchnią roślinną powstają w Londynie, Berlinie czy Kopenhadze, więc także i u nas. Nauczyliśmy się jeść humusy, falafele, wróciły też do łask w nowej, modnej odsłonie, dania kuchni polskiej: przeróżne pierogi, kluski i oczywiście kasze. Nowe życie zyskały także kiszonki – mówi Dorota Minta, psycholog, obserwatorka trendów kulinarnych i redaktor naczelna serwisu Wydarzeniakulinarne.pl. 

Wygląda również na to, że „vege” to nie jest u nas chwilowa moda. Polska jest na 4. miejscu na świecie pod względem odsetka wegan w ogólnej liczbie mieszkańców. Aż 8 proc. rodaków deklaruje, że ich dieta jest oparta wyłącznie na kuchni roślinnej. Ale nie tylko oni są gośćmi wegańskich restauracji. W modnych dziś miejscach, takich jak restauracje Krowarzywa, Tel Aviv, VegeMiasto czy Wegeguru, stanowią tylko 20–30 proc. klientów. Pozostali to...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 4/2018 (31)

Więcej możesz przeczytać w 4/2018 (31) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ