Spotify ogłasza plany ograniczenia dezinformacji na temat Covid-19

Spotify nie chce cenzurować informacji / Fot. Mate
Spotify nie chce cenzurować informacji / Fot. Materiały własne
Gigant streamingowy zapowiedział dodanie ostrzeżeń doradczych do każdego podcastu na swojej platformie, który omawia Covid-19.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Daniel Ek, dyrektor generalny Spotify, powiedział, że nowe ostrzeżenie przekieruje użytkowników do centrum danych z faktami dotyczącymi koronawirusa. Jest to odpowiedź Spotify po krytce platformy za to, że można na niej znaleźć m.in. podcasty Joe Rogana, który przeprowadził wywiady ze specjalistami, którzy sceptycznie podchodzą do szczepionek. 

Sprawdź: Jak zostać milionerem

Spotify opublikowała również odświeżone zasady dla twórców treści, które zabraniają udostępniania fałszywych informacji mogących wyrządzić szkody. 

Spotify walczy z dezinformacją, ale nie chce cenzurować treści

Ek napisał w oświadczeniu, że stało się dla niego jasne, iż trzeba zrobić coś więcej i zapewnić równowagę i dostęp do powszechnie akceptowanych informacji ze środowisk medycznych i naukowych. "Zasady platformy - wytyczne dla twórców na temat tego, które treści są uważane za niedopuszczalne, zostały opublikowane" - poinformował Ek.

Szef Spotify dodał, że wytyczne są opracowane we współpracy z zespołem ekspertów zewnętrznych i będą regularnie aktualizowane. Czytamy w nich, że należy unikać treści, które "promują niebezpieczne fałszywe lub zwodnicze informacje medyczne, mogące powodować szkody w trybie offline lub stanowić bezpośrednie zagrożenia dla zdrowia psychicznego".

Wspomniane zasady obejmują m.in. sugerowanie, że Covid-19 lub inne choroby nie są prawdziwe i zachęcanie ludzi do celowego zarażania się koronawirusem w celu budowania odporności. 

Treści łamiące zasady mogą zostać usunięte, a powtarzające się naruszenia mogą doprowadzić do usunięcia konta danego streamera. 

W ostatnich tygodniach Spotify spotkala się z krytyką niektórych osób, w tym celebrytów, za to, że nawiązala współpracę z Joe Roganem. Niezwykle popularny twórca podcastów zgodził się na transakcję o wartości 100 mln dolarów w zamian za przeniesienie swojego podcastu wyłącznie na platformę Spotify. Jednocześnie niedawno Rogan odradzał młodym ludziom szczepionki i promował stosowanie niesprawdzonego leku iwermektyny (lek przeciwpasożytniczy) w walce z koronawirusem.

Inspiracje: Jawed Karim

Muzycy Neil Young i Joni Mitchell w ramach protestu domagali się, aby Spotify usunęło podcasty Rogana z platformy. Young nazwał Spotofy "domem zagrażających życiu dezinformacji na temat Covid". Ostatecznie artyści wycofali swoją muzykę z platformy. 

Joe Rogan Experience to najpopularniejszy podcast Spotify. Odnotowuje ok. 200 mln pobrań w każdym miesiącu.