Reklamodawcy uciekają od X. Pogłębia się kryzys w serwisie Elona Muska

Reklamodawcy uciekają od X. Pogłębia się kryzys w serwisie Elona Muska
Wiele znanych marek zatrzymało swoje reklamy na X, zadając poważny cios reputacji serwisu społecznościowego Elona Muska po jego publicznym poparciu w tym tygodniu antysemickiej teorii spiskowej.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Odejście znanych reklamodawców obejmuje niektóre z największych na świecie firm medialnych, takich jak Disney, Paramount, NBC Universal, Comcast, Lionsgate i Warner Bros. Discovery.

Według wielu mediów, w tym Axios, który jako pierwszy poinformował o wycofaniu się Apple, X straciło również producenta iPhone'ów.

Zawrotne tempo i zakres wycofania się z X, platformy wcześniej znanej jako Twitter, następuje w obliczu szerzącego się sprzeciwu przeciwko Muskowi za jego coraz głośniejsze poparcie dla ekstremistycznych przekonań.

Musk chce budować serwis oparty na wolności słowa. Reklamodawcy niekoniecznie kupują jego argumenty

Odejścia reklamodawców rzucają nowe wątpliwości co do przyszłości firmy, którą Musk i CEO X, Linda Yaccarino, obiecali uczynić znowu rentowną już w przyszłym roku.

Przerwy w reklamowaniu firm następują po podobnym ruchu IBM z czwartku.

A co dokładnie się stało? Reklamy IBM i innych dużych marek pojawiły się obok treści pro-nazistowskich na platformie. W oświadczeniu IBM wyraźnie wskazało na to, co opisało jako "całkowicie nieakceptowalną sytuację".

"IBM ma zerową tolerancję dla mowy nienawiści i dyskryminacji i natychmiast zawiesiliśmy wszystkie reklamy na X, podczas gdy badamy tę całkowicie nieakceptowalną sytuację" — powiedział rzecznik IBM.

W odpowiedzi na piątkowe odejście marek, X oskarżyło Media Matters, firmę, która dostarczyła odpowiednie raporty dla reklamodawców, w tym IBM, o agresywne poszukiwanie treści pro-nazistowskich w sposób, który "przekłamuje prawdziwe doświadczenie użytkownika" i może "wprowadzać reklamodawców w błąd". Firma zauważyła, że posty pro-nazistowskie cytowane w raporcie miały małe zaangażowanie – jeden z wymienionych postów od tego czasu miał zmniejszoną widoczność zgodnie z polityką X "Wolność słowa, a nie zasięgu".

W poście na X w sobotę rano Musk zagroził pozwaniem Media Matters. Prezes grupy odpowiedział w oświadczeniu: "Jeśli nas pozwie, to wygramy."

W poście w mediach społecznościowych w piątek, CEO X Linda Yaccarino napisała, że "X było bardzo jasne co do naszych starań w walce z antysemityzmem i dyskryminacją. Nie ma absolutnie miejsca na to nigdzie na świecie."

ZOBACZ RÓWNIEŻ