Reklama Red Bulla przekracza granice etyki - oceniła Komisja Etyki Reklamy
Reklama Red Bulla, fot. Red BullW skardze na reklamę Red Bulla przedstawiono zarzut, że reklama sugeruje nieetyczne zachowanie - "Red Bull pomaga osiągnąć sukces, którym jest wielokrotne zapłodnienie żony przyjaciela" - wskazuje osoba skarżąca. Ponadto reklama Red Bulla została przez nią odebrana jako forma kpiny z fundamentalnych wartości, takich jak przyjaźń, wierność i rodzina. O sprawie poinformował portal Wirtualnemedia.pl.
Reklama Red Bulla przekracza granice etyki - oceniła Komisja Etyki Reklamy
Reklama Red Bulla koncentruje się na historii dwóch przyjaciół: Seby i Matiego. Dopiero po spożyciu napoju energetycznego Mati zaczyna odnosić sukcesy, zostawiając w tyle swojego przyjaciela. Sukcesem ma tu być domniemane zapłodnienie żony przyjaciela. Według KER taki przekaz tworzy negatywny obraz braku lojalności oraz promuje fałszywy obraz sukcesu.
Reklama Red Bulla - producent milczy
Jak zauważa serwis wirtualnemedia.pl Red Bull nie odniósł się do zarzutów przedstawionych w skardze na swoją reklamę. Brak odpowiedzi ze strony marki budzi pytania, czy reklama rzeczywiście przekracza granice etyki i czy marka jest gotowa podjąć odpowiednie kroki w odpowiedzi na obawy wyrażane przez osobę skarżącą i komisję etyki.
Kontrowersje wokół reklamy Red Bulla rzucają światło na ważne kwestie etyki w reklamie. Z interpretacji KER wynika, że twórcy reklam powinni być świadomi wpływu promowanych przez nie treści na odbiorców, szczególnie reprezentantów młodszego pokolenia. Z drugiej strony nie brakuje obrońców reklamy Red Bulla, którzy dostrzegają w pomyśle na spot dobry humor i żartobliwe przesłanie.