Przychody Meta pokazują poprawę na rynku reklamowym
Meta z dobrymi wynikami. Na zdjęciu CEO Mark Zuckerberg / Fot. Laure Andrillon, ReutersMacierzysta firma Facebooka, Meta, w środę opublikowała znacznie wyższe zyski za trzeci kwartał. Silniejsze niż oczekiwano wyniki to znak, że rynek reklamy online odbija się po przestoju w ostatnich latach.
Meta, z siedzibą w Menlo Park w Kalifornii, poinformowała, że zarobiła 11,58 miliarda dolarów, czyli 4,39 dolara na akcję, w kwartale od lipca do września. To wzrost z 4,4 miliarda dolarów, czyli 1,64 dolara na akcję, rok wcześniej. Przychody wzrosły o 23% do 34,15 miliarda dolarów z 27,71 miliarda dolarów.
Analitycy spodziewali się zysków w wysokości 3,64 dolara na akcję przy przychodach 33,58 miliarda dolarów, według ankiety przeprowadzonej przez FactSet.
"Pomimo szerszych fluktuacji na rynku technologicznym, Meta nadal spełnia oczekiwania" - powiedział analityk Insider Intelligence Jeremy Goldman. "Z utrzymującą się trajektorią wzrostu, solidnym zaangażowaniem użytkowników i strategicznymi optymalizacjami kosztów, Meta nie tylko nawiguje po burzliwych wodach, ale także wyznacza kurs na niezbadane terytoria wzrostu" - dodał.
Meta ma przed sobą wiele wyzwań
Meta, która we wtorek została pozywana przez 41 stanów za szkodzenie zdrowiu psychicznemu młodych ludzi, powiedziała, że liczba aktywnych użytkowników na Facebooku wynosiła 3,05 miliarda na dzień 30 września, co stanowi wzrost o 3% w porównaniu z poprzednim rokiem.
"Ten pozew może zwiastować duże przesunięcie w podejściu platform mediów społecznościowych do funkcji produktu i zaangażowania użytkowników" - powiedział Goldman. "Mimo to, nawet gdy akcje technologiczne napotykają na niepewność, konsekwentna wydajność Mety utrwala jej przywództwo w świecie cyfrowym".
Liczba miesięcznych aktywnych użytkowników w jej "rodzinie aplikacji", która obejmuje Facebooka, Instagrama, WhatsAppa i Messengera, wynosiła 3,96 miliarda na koniec kwartału. To wzrost o 7% w porównaniu z 2022 rokiem.
CEO Mark Zuckerberg powiedział też w konferencji telefonicznej z analitykami, że aplikacja Threads Mety, konkurencyjna dla Twittera, która została uruchomiona w lipcu, ma już 100 milionów miesięcznych aktywnych użytkowników.
Całkowite koszty i wydatki Mety wyniosły 20,4 miliarda dolarów. To spadek o 7% rok do roku. Meta poinformowała, że miała 66 185 pracowników na dzień 30 września, co stanowi spadek o 24% w porównaniu z rokiem wcześniejszym.
Od początku roku akcje Meta wzrosły o 140%.