Przedsiębiorcy zasługują na darmową bankowość
Fot. mat. pras.z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 9/2023 (96)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Będziesz miał konto za zero. Jeśli… i tu następuje cała lista punktów, począwszy od wpływu na konto, przez płatności kartą aż po różnego rodzaju transakcje. Plus wysokie prowizje za np. dostęp do finansowania zewnętrznego. To codzienność dla klientów biznesowych banków w Polsce. Przedsiębiorcy chcą innego traktowania.
Ma być za darmo!
Mali i średni przedsiębiorcy przy poszukiwaniu konta bankowego kierują się kilkoma kwestiami. Pierwsza, to opłaty. Najlepszy scenariusz to taki, w którym prowadzenie konta firmowego oraz operowanie kartami płatniczymi jest darmowe – bez gwiazdek czy warunków dodatkowych. Druga, to kompleksowość usług przy wykorzystaniu technologii cyfrowych. Nikt nie chce jechać do oddziału banku i tam „wydawać” swój cenny czas. Kilka kliknięć (w komputerze albo telefonie) – i wszystko ma być zrobione. Trzecia kwestia to wsparcie biznesu. Chodzi tu o dostęp do najróżniejszych produktów, jak kredyty, ale też usługi dodatkowe.
Jak zapewnia Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku, taki właśnie jest Nest Bank: – Usługi bankowe mają być intuicyjne i korzystne – także finansowo. Mają iść z trendami, także technologicznymi, ale w praktycznym ujęciu. Od dwóch lat Nest Bank postawił na to, by stworzyć taką ofertę. Udało nam się to.
Dobra bankowość nie musi być droga
Współczesne podejście do wyboru partnera finansowego przeszło znaczącą ewolucję w ostatnich latach. W obliczu coraz bardziej konkurencyjnego rynku usług bankowych, klienci stawiają coraz większy nacisk na value for money, czyli relację między oferowaną jakością a ceną. Cena codziennej bankowości nie jest już jedynie pobocznym czynnikiem, lecz kluczowym aspektem, który wpływa na ostateczny wybór partnera finansowego zarówno dla klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców.
W środowisku biznesowym przedsiębiorcy szukają rozwiązań, które nie tylko zapewniają im dostęp do niezbędnych narzędzi finansowych, ale przede wszystkim dostarczają realną wartość. Oczekiwania te obejmują efektywne zarządzanie środkami, tanie finansowanie rozwoju firmy, elastyczność w obsłudze transakcji oraz łatwy dostęp do informacji finansowych. Jednak, wartość ta musi być dostępna w korzystnej cenie, która nie obciąży zbytnio budżetu przedsiębiorstwa.
Wyzwanie polega na znalezieniu partnera finansowego, który oferuje zbalansowaną propozycję łączącą wysoką jakość usług z przystępnymi cenami. To tutaj pojawia się przykład Nest Banku – bankowości dostosowanej do potrzeb współczesnego przedsiębiorcy. Strategia instytucji zakłada dostarczenie klientom nie tylko podstawowych produktów i usług bankowych, jak np. prowadzenie konta czy darmowe przelewy ELIXIR, do ZUS i US, ale także rozwiązań, które wspierają efektywne zarządzanie finansami firmowymi. Różnorodność produktów Nest Banku obejmuje szybkie i wygodne transakcje online, płatności mobilne oraz dostęp do zintegrowanych platform finansowych.
Produkty dopasowane do przedsiębiorców
Czego dziś potrzebują przedsiębiorcy, obok samego konta? Przede wszystkim dostępu do finansowania. Nest Bank dołączył więc do rządowego programu: „Wspieranie przedsiębiorczości z wykorzystaniem poręczeń i gwarancji Banku Gospodarstwa Krajowego” przeznaczonego dla małych i średnich przedsiębiorstw. W ramach programu przedsiębiorcy zyskują wsparcie w postaci zabezpieczenia spłaty ich kredytu, co pozytywnie wpływa na warunki cenowe produktu.
W efekcie dziś produkty kredytowe z gwarancją BGK stanowią ponad 90 proc. wszystkich kredytów udzielanych przez Nest Bank. Korzyść jest obopólna – klient uzyskuje wyraźnie tańsze finansowanie niż w sytuacji bez tej gwarancji, a dla nas oznacza to większe bezpieczeństwo i niższe koszty ryzyka.
– Tworząc produkty finansowe, istotne jest, aby mieć na uwadze polskich przedsiębiorców, odpowiadając na ich bieżące potrzeby i idąc w parze z trendami technologicznymi. Produkty oferowane przez Nest Bank nie stanowią jedynie kolejnej standardowej oferty dla firm, wręcz przeciwnie, są one starannie dostosowywane do obecnych wymagań małych przedsiębiorstw. Pytanie brzmi, dlaczego codzienna bankowość dla przedsiębiorstw nie może być bezpłatna? Nasz flagowy produkt, czyli BIZnest Konto za 0 zł, nie łączy się z żadnymi ograniczeniami, co w efekcie sprawia, że cieszy się on największą popularnością wśród naszych klientów – dodaje Janusz Mieloszyk.
Bank na klik
Nie można zapominać o tym, że współczesna bankowość ma być jak najbardziej mobilna. Udowadniają to współczesne zachowania klientów, a przecież przedsiębiorcy to także jednostki, które chcą żyć wygodnie. Prosta i mobilna bankowość oznacza, że teraz każda operacja finansowa może być wykonana za pomocą jednego urządzenia – naszego smartfona. Przykładem takiego podejścia jest Nest Bank, który wprowadził rozwiązania mobilne, takie jak możliwość otwarcia konta za pomocą selfie, przyjmowanie płatności terminalem NestPOS w smartfonie czy zaawansowane płatności mobilne Visa Mobile. Wszystko to w jednym celu – ułatwienia prowadzenia biznesu.
– Nasz bank kieruje się zasadą, że nowoczesne rozwiązania technologiczne powinny wspierać przedsiębiorców w ich działalności, zwłaszcza w dobie wzrastającej liczby przedsiębiorców operujących wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Stawiamy się w roli partnera finansowego, który rozumie te potrzeby i dostarcza odpowiednich narzędzi – zaznacza pierwszy wiceprezes Nest Banku.
Oczywiście technologia sama w sobie nie jest celem ostatecznym. Ma ona stanowić praktyczne narzędzie służące realnym potrzebom przedsiębiorców. – Naszym priorytetem jest konkretne wspieranie polskich biznesów, dlatego skupiamy się na tworzeniu praktycznych rozwiązań bazujących na najnowszych i najlepszych technologiach, takich jak chmura obliczeniowa czy sztuczna inteligencja. Nasze produkty i usługi nie tylko korzystają z zaawansowanych technologii, ale przede wszystkim opierają się na wiedzy i kompetencjach ekspertów od technologii informatycznych – zapewnia Janusz Mieloszyk.
Co jeszcze się liczy
Przedstawiciele Nest Banku zapewniają, że oferta instytucji jest przygotowana specjalne dla przedsiębiorców. Obok darmowego prowadzenia konta, darmowej pierwszej karty, przelewów online za darmo na stałe i dostępu do istotnych produktów kredytowych, oznacza to m.in. dostęp do terminalu płatniczego w ramach konta BIZnest Konto. W ofercie banku jest także technologia NestPOS, czyli aplikacja pozwalająca na wykorzystanie własnego telefonu jak terminala POS. Na koniec pozostaje jeszcze portal Obsługa Faktur, czyli darmowy system do wystawiania faktur sprzedażowych z własnym logo oraz uwzględniania faktur kosztowych. Przedsiębiorcy otwierający BIZnest konto dodatkowo może zyskać, otrzymując w sumie do 1 400 zł premii – za aktywne korzystanie z konta 300 zł, terminala płatniczego 400 zł oraz za założenie konta i wystawienie oferty na Allegro 700 zł.
Przedsiębiorcy, którzy mają międzynarodowe ambicje (i biznesy), mogą założyć konto „BIZnest Konto Waluta”. Jego prowadzenie jest darmowe, dodatkowo za darmo możesz przelewać środki w euro w ramach przelewów SEPA. Wisienką na torcie jest Nest Kantor, czyli wymiana pieniędzy po atrakcyjnych kursach, bez dodatkowej prowizji.
Więcej możesz przeczytać w 9/2023 (96) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.