Nest Bank wprowadza pierwszego w Polsce asystenta AI do zarządzania kontem

Nest Bank z asystenetem AI dla klientów.
Nest Bank z asystenetem AI dla klientów. / Fot. shutterstock.
Nest Bank, jako pierwszy na polskim rynku, zaoferował swoim klientom innowacyjne narzędzie - N!Asystenta. Jest to wirtualny doradca oparty na zaawansowanej sztucznej inteligencji, który ma ułatwić zarządzanie kontem bankowym oraz odpowiedzieć na wszelkie pytania klientów, na jakie dotychczas odpowiadałby doradca bankowy.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

N!Asystent korzysta z obszernej bazy wiedzy, która obejmuje regulaminy, tabele oprocentowań, opłat, prowizji oraz inne informacje dotyczące produktów i usług banku. Na tej podstawie, wykorzystując gotowe szablony, udziela odpowiedzi na zadane przez klientów pytania.

W aktualnej wersji, poza odpowiadaniem na zapytania, N!Asystent oferuje również analizę wydatków klienta, sugerując np. ile należy odłożyć na planowaną podróż czy monitorując tempo wydatków - wylicza portal Bankier.pl.

Planowane rozszerzenia funkcjonalności

Nest Bank zapowiada ciągły rozwój wirtualnego asystenta. Już w II kwartale 2024 roku ma zostać wprowadzona obsługa komend głosowych, przekierowanie do odpowiednich sekcji aplikacji oraz możliwość pobrania historii rozmów z asystentem. Prace nad usprawnieniem N!Asystenta obejmą również wdrożenie aplikacji dla użytkowników iOS oraz dla klientów biznesowych - czytamy w komunikacie firmy.

Powrót stawki VAT na żywność do 5% zwiększy dochody państwa o 7 mld zł

Automatyzacja operacji bankowych

Docelowo N!Asystent umożliwi automatyzację wielu operacji bankowych, takich jak inicjowanie przelewów czy zastrzeganie dokumentów tożsamości, przy użyciu poleceń głosowych. Autoryzacja takich operacji będzie możliwa za pomocą kodu mobilnego lub biometrii, co zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu użytkowania.

Dostępność pilotażowa tylko dla smartfonów z Androidem

Obecnie N!Asystent dostępny jest w ramach pilotażu dla aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej banku, korzystających z urządzeń z systemem Android. Udział w pilotażu jest możliwy dzięki otrzymanym zaproszeniom.

Wprowadzenie przez Nest Bank N!Asystenta to znaczący krok w kierunku cyfryzacji i personalizacji usług bankowych. Innowacyjne narzędzie nie tylko ułatwi codzienne zarządzanie finansami, ale także otwiera nowe możliwości w zakresie automatyzacji operacji bankowych, co może zrewolucjonizować sposób, w jaki korzystamy z usług bankowych.

Zboże na zakręcie. Ceny wzrosną, ale nie przez Zielony Ład

ZOBACZ RÓWNIEŻ