Powrót do pracy po koronawirusie - co powinno się zmienić?

Powrót do pracy po koronawirusie / Fot. Unsplash.c
Powrót do pracy po koronawirusie / Fot. Unsplash.com
Coraz więcej firm przygotowuje się na powrót do pracy po koronawirusie. Kiedy personel wróci do biur, dużo się zmieni.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Menadżerowie wielu firm na całym świecie opracowują już strategie i polityki na powrót do pracy po koronawirusie. Często tworzą strategie i plany, które mają obowiązywać przez najbliższe lata. Co się zmieni? I jakie są polecane praktyki? 

Większość organizacji, jeśli tylko może sobie na to pozwolić, przyjmie swojego rodzaju hybrydową formę pracy. Umożliwi wykonywanie zadań z domu, na home office, a tylko w niektóre dni trzeba będzie przychodzić do biura. Najważniejszym trendem i zmianą będzie więc wększa koncentracja na pracy zdalnej. Pracodawcy nauczyli się dzięki Covid-19, że pracownicy mogą i chcą realizować zadania zdalnie, a sama produktywność na tym nie cierpi. To jednak nie wszystko. 

Powrót do pracy po koronawirusie - 4 polecane praktyki 

Firma doradcza Fresh Biz Solutions przeprowadziła badanie wśród swoich klientów i przygotowała 4 najczęściej polecane praktyki związane z pracą w nowej normalności. Kiedy więc wrócimy do biura, warto wziąć pod uwagę:

1. Przekonująca wizja pracy

Ludzie pragną stać się częścią czegoś większego niż oni sami. Jeśli ktoś pracuje zdalnie i nie ma za bardzo wglądu w wizję firmy, z czasem straci zaangażowanie. Dlatego tak ważne jest, aby firmy przykładały dużą uwagę do tego, by regularnie przypominać ludziom o wizji, do której dążą. I dotyczy to zarówno pracowników w biurze, jak i tych zdalnych. Pracownicy potrzebują czegoś, co zachęci ich do angażowania się i pozwoli zobaczyć, jak ich praca przekłada się na większy sukces całej firmy. 

Zobacz: Ustawa o zawodzie farmaceuty

2. Poczucie wspólnoty

"Trzymajmy się razem" było dobrym hasłem w czasie Covid-19, ale teraz, gdy wracamy powoli do normalności, firmy nie powinny rezygnować z tego typu zachowań. Zalecane jest organizowanie aktywności, które będą budować silne poczucie wspólnoty.

Pracownicy muszą czuć się częścią danej społeczności i mieć świadomość, że mogą liczyć na wsparcie kolegów i koleżanek. 

3. Większe zaufanie do technologii

Kolejna rekomendacja dotyczy wykorzystania rozwiązań technologicznych. Niezależnie od wybranego zawodu i rodzaju organizacji, warto postawić na narzędzia technologiczne. Zawsze możemy wdrożyć coś przydatnego, co przełoży się na większą produktywność i wygodę pracy, czy też zwiększy poziom bezpieczeństwa danych.

W dobie cyfrowej przetrwają i zbudują przewagę konkurencyjną tylko te firmy, które w dużym stopniu polegają na technologiach. 

Ranking: Tiktokerzy

4. Dbanie o dobre samopoczucie

Firmy powinny zwrócić uwagę na tzw. well-being pracowników, czyli ich samopoczucie. Chodzi tutaj zarówno o aktywności związane z zachowaniem dobrego zdrowia fizycznego (np. odpoczynek, treningi), jak i psychicznego (np. radzenie sobie ze stresem). Menadżerowie powinni wykazywać większą uwagę do tego aspektu i dbać o dobre samopoczucie personelu. 

Właśnie takie działania sugerują setki firm z całego świata, jeśli chodzi o powrót do pracy po koronawirusie. Warto zastanowić się, jak możemy wdrożyć je u siebie - i na jaką skalę. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ