Polskie voiceboty idą w świat

KODA
Ola Bilińska i Michał Pawełczyk z KODA. Fot. materiały prasowe KODA.
KODA, twórca systemu do automatyzacji komunikacji rozpoczyna ekspansję na rynkach zagranicznych.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

KODA to polski lider w obszarze tworzenia rozwiązań chatbotowych i voicebotowych wykorzystywanych w obsłudze klienta, sprzedaży czy procesach HR-owych. Coraz częściej mówi się o tym, że zautomatyzowana komunikacja jest przyszłością, nic dziwnego, że firma rozwija żagle.

Rebranding na nową drogę

Swoją działalność za granicą zaczyna od zmiany nazwy na KODA. Rebranding jest pierwszym z kroków w zmianie strategii działania spółki.

– Z naszej nazwy znika słowo “Bots”. Kilka lat temu faktycznie zaczynaliśmy od tworzenia prostych chatbotów, ale dziś naszym produktem jest technologia pozwalająca na zautomatyzowanie komunikacji w każdym kanale kontaktu z klientem lub pracownikiem. Nasz autorki system operacyjny daje ponadto bardzo szerokie możliwości analityczne i pozwala na integrację z narzędziami BI – komentuje Michał Pawełczyk, prezes KODA.

Zmiana strategii zakłada mocniejsze wyjście KODA na rynki zagraniczne poza regionem CEE. W pierwszej kolejności będą to Stany Zjednoczone, gdzie potencjał rozwoju i zapotrzebowanie na technologie do automatyzacji procesów komunikacji w firmach są największe. W bieżącym roku KODA pozyskała kolejne już wdrożenia w USA. To zapotrzebowanie spowodowało, że na początku czerwca firma otworzyła biuro w San Francisco. Z końcem września podobna placówka powstanie w Nowym Jorku.

Twórca systemu przejmuje stery

Zmianę w strategii odzwierciedlają też zmiany personalne. Operacyjne zarządzanie spółką przejmuje Michał Pawełczyk, dotychczas pełniący funkcję CTO, twórca systemu operacyjnego KODA.

KODA to twórca systemu operacyjnego do automatyzacji komunikacji (eng. Automated Communication Management System), z którego korzystają takie firmy jak Jeronimo Martins Polska, Adamed, Żabka, TVN S.A., Semilac, Santander Consumer Bank i wiele innych. Technologia ACMS wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji i autorską platformę integrującą się z dowolnym API do automatyzacji głosowych oraz chatowych procesów komunikacyjnych. Firma należy do Hexe Capital, hubu biznesowego inwestującego w spółki technologiczne. koda.ai.

Czytaj dalej: Play przejmuje UPC

ZOBACZ RÓWNIEŻ