Pepco wchodzi do Austrii
Pepco, fot. Adobe StockPierwsze sklepy zostaną otwarte w Center 21 w Wiedniu oraz w Cine Nova w Wiener Neustadt. W kolejnych miesiącach zaplanowano otwarcie kolejnych placówek. Austria to 17-ty kraj, w którym Grupa jest obecna i 15-ty, w którym działa sieć Pepco.
Austria to trzeci kraj Europy Zachodniej, w którym uruchomione zostały sklepy Pepco. Wcześniej marka wkroczyła do Włoch i Hiszpanii.
Cała Grupa, wliczając w to sklepy marki Poundland i Dealz, jest obecna w 17 krajach europejskich, gdzie posiada łącznie ponad 3 400 sklepów. Na kluczowych rynkach Europy Centralnej i Wschodniej firma posiada 2,3 tys. sklepów głównej marki.
- Rozpoczęcie działalności w Austrii to kolejny ważny krok w rozwoju Grupy Pepco, która chce być wiodącą dyskontową siecią detaliczną w Europie. Nasze pogłębione badania pokazały, że w Austrii jest miejsce dla nowoczesnych sklepów Pepco, które zaoferują wysokiej jakości produkty w niskich cenach, dla całej rodziny - powiedział Andy Bond, dyrektor generalny Grupy Pepco.
Grupa Pepco
Grupa Pepco istnieje od 2015 r. a w jej skład wchodzą dwie dyskontowe sieci detaliczne – Pepco i Poundland – ta druga prowadzi działalność na arenie międzynarodowej pod marką Dealz. Sieci te zaopatrywane są przez globalną firmę PGS, również należącą do Grupy Pepco. Pepco i Poundland działają na rynkach wielu najsilniejszych gospodarek europejskich. Grupa Pepco posiada obecnie ponad 3 400 sklepów w 17 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, Republice Irlandii, Hiszpanii oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, zatrudniając około 35 000 pracowników.
Marka Pepco po ponad 14 latach rozwoju obsługuje obecnie ponad 20 milionów klientów miesięcznie, oferując odzież dla całej rodziny, artykuły gospodarstwa domowego i zabawki. Centrala marki znajduje się w Poznaniu. Firma zatrudnia około 20 000 pracowników w 15 krajach Europy, a najsilniej obecna jest w Polsce, Rumunii, na Węgrzech i w Czechach.
Pierwszych 14 sklepów Pepco otwarto w Polsce w 2004 roku. W 2013 roku Pepco rozszerzyło swoją działalność na Czechy i Słowację, a w latach 2015-2017 otworzyło sklepy w Chorwacji, na Węgrzech, Litwie, w Rumunii i Słowenii. Od 2018 roku spółka posiada sklepy na Łotwie, w Estonii, Bułgarii, Włoszech, Serbii i Hiszpanii.
Oto najpopularniejsi influencerzy w Polsce
Poundland i Dealz
Od czasu otwarcia w 1990 roku pierwszego sklepu w Burton-upon-Trent, miejscowości na północ od Londynu, Poundland zbudował sieć prawie 900 sklepów w Wielkiej Brytanii i Republice Irlandii. Sieć zatrudnia obecnie około 18 000 pracowników, którzy co tydzień obsługują ponad siedem milionów klientów.
Poundland oferuje ponad 1 000 marek w 17 kategoriach artykułów, w tym żywności i napojów, zdrowia i urody, gospodarstwa domowego, ogrodnictwa, majsterkowania, zwierząt domowych, artykułów papierniczych, książek, DVD i zabawek. Większość artykułów w sklepach Poundland kosztuje jednego funta, jednak sieć rozszerzyła też asortyment w cenach powyżej i poniżej jednego funta.
W Wielkiej Brytanii w około 370 większych sklepach Poundland oferuje odzieżową markę własną PEP&CO. Od sierpnia 2020 marka PEP&CO to również artykuły dla domu. W ponad 170 sklepach Poundland oferowane są obecnie również produkty chłodzone i mrożone. Liczba placówek, w których będą one sprzedawane wzrośnie w ciągu najbliższych dwóch lat do ponad 500. Jest to efekt przejęcia sieci Fultons Foods i inwestycji w kwocie 25 milionów funtów.