Patronaty My Company Polska. Luty 2022
Patronaty, fot. materiały prasowez miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 2/2022 (77)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Czy technologie uratują finanse konsumenckie?
Nowe przepisy wprowadzane pod „antylichwiarskimi” hasłami zagrażają rynkowi finansów konsumenckich w Polsce. Spowodują, że wiele firm pożyczających zgodnie z prawem zaprzestanie działalności z powodu spadku dochodów, a ich klienci trafią do „szarej strefy”, gdzie będzie dużo drożej. Ratunkiem dla rynku są technologie – przestrzegali eksperci podczas Kongresu Consumer Finance.
Marta Penczar z Instytutu Rynku Finansowego obliczyła, że dochody pozaodsetkowe od kredytów konsumpcyjnych w ciągu ostatnich lat stale się kurczą. O ile w 2015 r. wynosiły jeszcze 7,3 p.p. pożyczonej kwoty, w październiku 2021 r. było to już 4 p.p. Przyjęty przez rząd pod koniec listopada projekt zmian w „ustawie antylichwiarskiej”, przygotowany przez Ministerstwo Sprawiedliwości spowoduje, że dochody spadną jeszcze bardziej.
Przed rynkiem stoją jednak liczne szanse. Technologie i automatyzacja udzielanych kredytów umożliwiają tworzenie znacznie bardziej elastycznych ofert, w tym także z odroczoną płatnością (buy now, pay later), która ostatnio staje się także w Polsce przebojem rynkowym. Niedawno globalny bank inwestycyjny Morgan Stanley ogłosił w raporcie, że metoda „kup teraz, zapłać później” to jeden z najszybciej rozwijających sposobów finansowania zakupów w sklepach internetowych, czyli w e-commerce w Europie i w Australii, a ostatnio także w Stanach Zjednoczonych.
Upowszechnienie ofert z odroczoną płatnością to jedna ze ścieżek, którymi podążać będą finanse konsumenckie. Innym sposobem na pozyskanie klientów będzie hiperpersonalizacja, czyli bardzo indywidualne podejście do każdego klienta i jego potrzeb. Robotyzacja i automatyzacja procesów kredytowych pozwoli na lepsze zarządzanie różnymi kosztami.
Be.Eco – Angażujemy, Inspirujemy, Zmieniamy
Profesjonalny, bezpłatny cykl warsztatów dla nauczycieli i nauczycielek już w zasięgu ręki! Ucz się od najlepszych i inspiruj innych. Los planety jest w naszych rękach. Właśnie ruszyły zapisy!
Projekt jest odpowiedzią na palące problemy naszej planety. W programie zaplanowaliśmy m.in. ciekawe i interaktywne warsztaty, eksperymenty, konkursy, a także turniej edukacji ekologicznej. Nie zabraknie scenariuszy lekcji i innych treści, których odbiorcami będą nie tylko uczniowie i uczennice, ale także ich rodzice.
Do zgłoszenia zachęcamy nauczycieli i nauczycielki szkół podstawowych, którzy pod okiem ekspertów uzupełnią i wzbogacą wiedzę na temat wyzwań ekologicznych oraz skorzystają z konkretnych narzędzi i materiałów m.in. scenariuszy lekcji, które będę pomocne w pracy z dziećmi i tym samym przyczynią się do budowania świadomości społecznej wśród młodego pokolenia Polek i Polaków.
Organizatorem projektu jest Fundacja Digital University.
Bankowość musi zachwycać
Bankowcy sami przyznają: bankowość jest nudna i nie ekscytuje. Marzą o tym, żeby stała się dla klientów fascynująca jak „Cyberpunk 2077”, bo im więcej mają interakcji z bankiem, im chętniej do niego zaglądają, tym bank ma większe szanse na dochody. Ale doskonale zdają sobie sprawę też z tego, że pogoń za fajerwerkami może skończyć się straconymi majątkami przez klientów, a przez banki – wizerunku.
– Banki muszą zbudować taką relację z klientem, żeby był nami zachwycony, a nie tylko zadowolony – mówił podczas Kongresu Bankowości Detalicznej Arkadiusz Przybył, wiceprezes Santander Bank Polska.
Z dyskusji czy ma się to odbywać w świecie cyfrowym, czy w oddziałach wynika jedno: zarówno w jednym, jak i w drugim. Lockdowny przyspieszyły przejście klientów do cyfrowego świata, płatności kartą i używanie mobilnych aplikacji dla wielu ludzi, którzy ich nie dotykali stało się normą. Ale w okresach „odmrożenia” klienci do oddziałów wrócili. A równocześnie banki od marca 2020 r. do końca września 2021 r. zlikwidowały 730 oddziałów. Zmniejszyły swoje sieci o ponad 12 proc. pod presją konieczności cięcia kosztów.
– Być może oddziały banków znikną, ale doradcy nie znikną. Od placówki ważniejszy jest kontakt z osobą – zauważył Cezary Kocik, wiceprezes mBanku.
– Starsi klienci przychodzą do oddziałów. Cenią sobie relacje i rozmowę, choć korzystają z rozwiązań ułatwiających im życie – dodał wiceprezes banku Millennium Wojciech Rybak.
Startuje ogólnopolski konkurs Polish Contact Center Awards
Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB skonsolidowało konkursy dla specjalistów i firm w zdalnej komunikacji z klientem pod nazwą Polish Contact Center Awards (PCCA).
Konkurs Polish Contact Center Awards to największy na polskim rynku projekt organizowany w celu:
• identyfikowania najwyższych standardów działania w zdalnej komunikacji z klientami w jednostkach contact center
• promocji firm i osób działających na bazie tych standardów
• a także wyboru najlepszych w branży zarówno firm, jak i osób
– Od dwóch lat jesteśmy świadkami rozwoju całkiem nowego sposobu zarządzania relacjami z klientem. Zdalne kanały kontaktu stały się jeszcze bardziej naturalnym narzędziem komunikacji społecznej i marketingowej, a organizacje stale poszerzają kompetencje w tym zakresie. Nowy etap rozwoju rynku zdalnej komunikacji postanowiliśmy podkreślić nową odsłoną konkursów branży CC, które przyjęły wspólny mianownik w ramach Polish Contact Center Awards. Nagrody przyznane przez jury PCCA 2022 podkreślą dokonania organizacji skupiających uwagę na jakości relacji z klientami, co w czasach trwających ograniczeń i izolacji jest szczególnym wyzwaniem. Niesie też ze sobą dodatkowe wartości nie tylko biznesowe, ale także społeczne – mówi Urszula Zarańska, dyrektor generalna Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB. – Naszym celem jest wybór najlepszych zgłoszeń, określenie najwyższych standardów prowadzenia rozmów oraz zarządzania jednostkami CC, które wnoszą wymierny wkład w budowę wartości marek, co w obecnej sytuacji jest szczególnie ważne. Konkurs dotyka wszystkich istotnych aspektów zarządzania zdalną komunikacją z klientami firmy, a rywalizacja w poszczególnych kategoriach pozwala identyfikować i wskazywać najwyższe standardy działania na rynku. Ważne jest jednak, że poza walką o tytuł najlepszego organizacje i ludzie z branży mogą realizować hasło, które przyświeca konkursowi, czyli „ucz się i rozwijaj z najlepszymi”.
Uroczysta gala wręczenia nagród odbędzie się w czerwcu 2022 r.
Warsztaty Our Future Foundation
11 grudnia 2021 r. w Warszawie odbyła się II edycja warsztatów masterclass Our Future Foundation– biznesowego programu edukacyjnego skierowanego do licealistów i młodych studentów.
W wydarzeniu uczestniczyło stacjonarnie ponad 80 wybranych licealistów i studentów z całej Polski, którzy zebrali się w Elektrowni Powiśle w Warszawie. Ponad 700 uczniów brało także aktywny udział online. Podczas czterech osobnych segmentów prelegenci dzielili się z młodzieżą wiedzą dotyczącą m.in. prowadzenia biznesu, kreatywności, zarządzania zespołem czy etyki pracy.
– Myślę, że nie tylko ja, ale także dzisiejsi prelegenci byli bardzo zaskoczeni poziomem wiedzy i pasją młodych uczestników. To właśnie chęć zbudowania mostu pomiędzy pokoleniami zmotywowała nas do organizacji tej inicjatywy. Nastoletni uczniowie z pomysłami na startup mogli przecież dyskutować z przedsiębiorcami z kilkudziesięcioletnim stażem i wielką wiedzą o zasadach funkcjonowania biznesu. Skala tej przepaści jest ogromna, ale właśnie dlatego dialog jest tak ważny. Młodzi ludzie mogą wnieść świeżość, profesjonaliści doświadczenie, a obydwie grupy łączą w końcu wspólne pasje – mówi Michał Maurycy Mazur, prezes Our Future Foundation.
Zajęcia prowadzili biznesmeni, przedstawiciele największych światowych korporacji czy wiodący dziennikarze ekonomiczni. Uczestnicy mieli okazję przedstawić im swoje pomysły na budowę firmy lub startupu czy porozmawiać o wyborze właściwej ścieżki zawodowej.
Więcej możesz przeczytać w 2/2022 (77) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.