Odpowiedzialny biznes – raport CSR Provident Polska
SHUTTERSTOCKProvident Polska zaprezentował drugi raport społecznej odpowiedzialności. Głównymi tematami analizy są działania firmy na rzecz etyki, odpowiedzialnego pożyczania oraz dialogu z interesariuszami. Kluczową rolę odgrywa również szeroki obraz całego sektora po wprowadzeniu przepisów regulujących ten rynek.
Raport obejmuje lata 2014–2015, kiedy trwały prace związane z regulacją sektora, zwieńczone wprowadzeniem przepisów porządkujących rynek i zwiększających bezpieczeństwo konsumentów. – Pomimo dynamicznych zmian w sektorze pożyczkowym niektóre rzeczy pozostają niezmienne. Inicjatywy podejmowane przez Providenta mają na celu promowanie odpowiedzialnych postaw w branży pożyczkowej z naciskiem na dialog i angażowanie interesariuszy, tworzenie standardów oraz działania edukacyjne skierowane do klientów i całego rynku – podkreśla Patrycja Rogowska-Tomaszycka, dyrektor ds. korporacyjnych, członek zarządu.
Analiza szczegółowo przedstawia wszystkie inicjatywy podejmowane w Polsce, dotyczące promowania etycznych postaw. Jednak, jak podkreśla Małgorzata Domaszewicz, kierownik ds. CSR: – Raport CSR jest dla nas czymś więcej niż standardowym zapisem aktywności. To potwierdzenie przejrzystości w relacjach ze wszystkimi interesariuszami., którzy mają wpływ na sposób prowadzenia naszej działalności biznesowej i strategię społecznej odpowiedzialności biznesu.
Raport społecznej odpowiedzialności Provident Polska został zgłoszony do konkursu organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu pod patronatem m.in. Ministerstwa Rozwoju i Federacji Konsumentów na najlepszy raport społeczny. Internauci mogą głosować na najlepsze raporty do 16 września. Więcej informacji na temat konkursu można znaleźć na stronie www.raportyspoleczne.pl.