GUS: nastroje konsumenckie najwyższe od 2008 roku

EAST NEWS
EAST NEWS 51
W listopadzie 2015 r. bieżące i przyszłe nastroje konsumenckie zdecydowanie poprawiły się w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Dla obu wskaźników są to wartości najwyższe od 2008 r.

W listopadzie 2015 r. bieżące i przyszłe nastroje konsumenckie zdecydowanie poprawiły się w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Dla obu wskaźników są to wartości najwyższe od 2008 r.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 5,5 p. proc. i ukształtował się na poziomie -3,9.

Większość składowych wskaźnika znacznie poprawiła się w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Najbardziej wzrosła wartość wskaźników opisujących przyszłą i bieżącą sytuację ekonomiczną kraju (wzrost odpowiednio o 10,7 i 8,7 p. proc.) oraz przyszłą i obecną sytuację finansową gospodarstwa domowego (wzrost odpowiednio o 6,5 i 2,3 p. proc.). Na podobnym poziomie pozostała ocena dotycząca możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów (spadek o 0,7 p. proc.).

W porównaniu do listopada 2014 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 11,0 p. proc.

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

ZOBACZ RÓWNIEŻ