Nagrody w konkursie KTR 2020 wręczone

Nagrody w konkursie KTR 2020 wręczone
Wśród laureatów KTR 2020 przyznano 179 nagród, w tym 32 złote, 49 srebrnych i 98 brązowych. W rankingu rocznym na I miejscu znalazły się: agencja 180heartbeats + JUNG V. MATT, studio projektowe OSOM Studios, dom produkcyjny Papaya Films, studio postprodukcyjne Platige Image oraz OLX jako Reklamodawca Roku.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Podczas transmisji online z tegorocznej gali KTR wręczono nagrody za najbardziej twórcze i pomysłowe idee kreatywne w Polsce. Nagrody Best of Jury przyznało w 4 kategoriach, spośród prac nagrodzonych złotem:

Best of Communication (projekt komercyjny) dla agencji 180heartbeats + JUNG V. MATT za  kampanię „A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci” zrealizowanej dla OLX; 

Best of Charity (projekt społeczny) dla Krzysztofa Gonciarza i Tofu Media za akcję społeczną "Stop ciężarówkom!";

Best of Craft dla Warsaw Creatives za kampanię #CiaoKendall, RESERVED;

Best of Design dla NIENAUTNOWAK za projekt typograficzny „Times New Roman Abramovich”, Capitalics Warsaw Type Foundry;

Best of Technology dla Superskrypt za interaktywną instalację "Odbicie. Jestem jak ty zapewne", zrealizowaną dla Muzeum Powstania Warszawskiego.

 

75-osobowe Jury obradowało pod przewodnictwem:

Communication – Katarzyna Sośnierz (LVOV) oraz Dawid Szczepaniak (VMLY&R)

Design – Bartek Walczuk 180heartbeats + Jung V.Matt

Technology – Marcin Talarek IRL

Craft Photography – Sylwia Rękawek-Michoń Leo Burnett

Craft Illustration – Marcin Sosiński Mccann Worldgroup 

Craft Audio Video – Maciej Waligóra DDB Warszawa

 

W tym roku niejednokrotnie zadawaliśmy sobie pytanie, czym jest KTR dla środowiska. Już w marcu, gdy do konkursu zdążyło wpłynąć kilkaset zgłoszeń, i gdy oczywistym było, że trzeba będzie wymyślić sposób w jaki w 2020 roku ma zaistnieć, pytanie czym jest KTR i czy jest w ogóle potrzebny, padało z wielu stron. – podkreślił Maciej Waligóra, Przewodniczący Zarządu KTR.

Rekordowa liczba zgłoszeń, mimo skromniejszego uczestnictwa części agencji na skutek „obostrzeń” holdingów pokazała, że KTR jest istotnym wydarzeniem dla środowiska kreatywnego w Polsce. O 20% wzrosła liczba podmiotów zgłaszających, co świadczy, że konkurs rośnie i wkracza na kolejne obszary kreatywności.

- Pamiętać należy, że KTR to nie tylko celebracja kreatywności, ale również olbrzymie zasoby wiedzy i inspiracji. W 102 podkategoriach konkursu, wśród nominowanych i nagrodzonych prac znajdują się znakomite przykłady rozwiązań w komunikacji marketingowej, które pokazują co wydarzyło się na naszym rynku. – dodał Maciej Waligóra.

Po raz trzeci Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Marcin Mroszczak oraz Paweł Kastory i Szymon Gutkowski.

Agencją Roku zostało 180heartbeats + JUNG V. MATT, z przewagą dwukrotnej liczby punktów. W rankingu na pierwszej pozycji utrzymały się: Papaya Films wśród domów produkcyjnych oraz Platige Image – jako Studio Postprodukcyjne Roku. Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano OLX. Po raz drugi przyznano, także tytuł Studia Projektowego Roku, który powędrował do OSOM Studios. 

 

Ranking agencji w konkursie KTR 2020:

 

AGENCJA ROKU

Miejsce Firma Punkty

1 180heartbeats + JUNG V. MATT 112,5

2 VMLY&R 56,75

3 DDB Warszawa 46,5

STUDIO PROJEKTOWE ROKU

Miejsce FIRMA PUNKTY

1 OSOM Studios 33,25

2 NIENAUTNOWAK 28,75

3 Sek Corp 28,5

DOM PRODUKCYJNY ROKU

Miejsce FIRMA PUNKTY

1 Papaya Films 99,25

2 OTO Film 40

3 Dobro 29,75

STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU

Miejsce FIRMA PUNKTY

1 Platige Image 79

2 Juice Sound 25

3 Televisor 22,5

REKLAMODAWCA ROKU

OLX

 

Transmisja z gali odbyła się 23 listopada. Relację z wydarzenia można obejrzeć na Facebooku na kanale Klubu Twórców Reklamy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ