Nagrody w konkursie KTR 2020 wręczone
Podczas transmisji online z tegorocznej gali KTR wręczono nagrody za najbardziej twórcze i pomysłowe idee kreatywne w Polsce. Nagrody Best of Jury przyznało w 4 kategoriach, spośród prac nagrodzonych złotem:
• Best of Communication (projekt komercyjny) dla agencji 180heartbeats + JUNG V. MATT za kampanię „A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci” zrealizowanej dla OLX;
• Best of Charity (projekt społeczny) dla Krzysztofa Gonciarza i Tofu Media za akcję społeczną "Stop ciężarówkom!";
• Best of Craft dla Warsaw Creatives za kampanię #CiaoKendall, RESERVED;
• Best of Design dla NIENAUTNOWAK za projekt typograficzny „Times New Roman Abramovich”, Capitalics Warsaw Type Foundry;
• Best of Technology dla Superskrypt za interaktywną instalację "Odbicie. Jestem jak ty zapewne", zrealizowaną dla Muzeum Powstania Warszawskiego.
75-osobowe Jury obradowało pod przewodnictwem:
• Communication – Katarzyna Sośnierz (LVOV) oraz Dawid Szczepaniak (VMLY&R)
• Design – Bartek Walczuk 180heartbeats + Jung V.Matt
• Technology – Marcin Talarek IRL
• Craft Photography – Sylwia Rękawek-Michoń Leo Burnett
• Craft Illustration – Marcin Sosiński Mccann Worldgroup
• Craft Audio Video – Maciej Waligóra DDB Warszawa
W tym roku niejednokrotnie zadawaliśmy sobie pytanie, czym jest KTR dla środowiska. Już w marcu, gdy do konkursu zdążyło wpłynąć kilkaset zgłoszeń, i gdy oczywistym było, że trzeba będzie wymyślić sposób w jaki w 2020 roku ma zaistnieć, pytanie czym jest KTR i czy jest w ogóle potrzebny, padało z wielu stron. – podkreślił Maciej Waligóra, Przewodniczący Zarządu KTR.
Rekordowa liczba zgłoszeń, mimo skromniejszego uczestnictwa części agencji na skutek „obostrzeń” holdingów pokazała, że KTR jest istotnym wydarzeniem dla środowiska kreatywnego w Polsce. O 20% wzrosła liczba podmiotów zgłaszających, co świadczy, że konkurs rośnie i wkracza na kolejne obszary kreatywności.
- Pamiętać należy, że KTR to nie tylko celebracja kreatywności, ale również olbrzymie zasoby wiedzy i inspiracji. W 102 podkategoriach konkursu, wśród nominowanych i nagrodzonych prac znajdują się znakomite przykłady rozwiązań w komunikacji marketingowej, które pokazują co wydarzyło się na naszym rynku. – dodał Maciej Waligóra.
Po raz trzeci Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Marcin Mroszczak oraz Paweł Kastory i Szymon Gutkowski.
Agencją Roku zostało 180heartbeats + JUNG V. MATT, z przewagą dwukrotnej liczby punktów. W rankingu na pierwszej pozycji utrzymały się: Papaya Films wśród domów produkcyjnych oraz Platige Image – jako Studio Postprodukcyjne Roku. Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano OLX. Po raz drugi przyznano, także tytuł Studia Projektowego Roku, który powędrował do OSOM Studios.
Ranking agencji w konkursie KTR 2020:
AGENCJA ROKU
Miejsce Firma Punkty
1 180heartbeats + JUNG V. MATT 112,5
2 VMLY&R 56,75
3 DDB Warszawa 46,5
STUDIO PROJEKTOWE ROKU
Miejsce FIRMA PUNKTY
1 OSOM Studios 33,25
2 NIENAUTNOWAK 28,75
3 Sek Corp 28,5
DOM PRODUKCYJNY ROKU
Miejsce FIRMA PUNKTY
1 Papaya Films 99,25
2 OTO Film 40
3 Dobro 29,75
STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU
Miejsce FIRMA PUNKTY
1 Platige Image 79
2 Juice Sound 25
3 Televisor 22,5
REKLAMODAWCA ROKU
OLX
Transmisja z gali odbyła się 23 listopada. Relację z wydarzenia można obejrzeć na Facebooku na kanale Klubu Twórców Reklamy.