Muzyczna ziemia obiecana

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock 21
Branża muzyczna rośnie kolejny rok z rzędu, ale rośnie inaczej niż kiedyś. Dziś króluje streaming, z którego na całym świecie korzysta kilkaset milionów osób. Mało kto kupuje dziś płyty, zresztą artyści wolą wydawać pojedyncze utwory.

Dawno, dawno temu, jeszcze na studiach, zamieszkałem z kolegą, który wiele lat spędził w Wielkiej Brytanii. Opowiadał mi o mitycznym programie, dzięki któremu mógł zmieścić całą muzykę świata w jednym urządzeniu, wydając grosze, ekhm – centy, na comiesięczny abonament. Potężny Spotify – bo tak się ów program nazywał – był w Polsce niedostępny, a ja, niczym o przepięknej królewnie, marzyłem, by kiedyś zawitał na rodzimym rynku.

Aż wkrótce w nadwiślańskim grodzie zjawił się Deezer – inny serwis streamingowy, który dawał podobne możliwości. Mogłem słuchać nowych płyt i No Doubt, i Nicki Minaj, i Coldplay, i Jessie J, i wielu innych artystów z różnych rejonów muzycznego świata, nie poświęcając przy tym całego kieszonkowego, które – jak na rasowego studenta przyznało – było cenniejsze niż najcenniejszy skarb.

Z czasem w Polsce pojawił się sam Spotify, następnie Tidal, a muzyczna kraina przeżyła szok, zmieniając się nie do poznania...

Rozdział 1: Łatwość 

– Zmiany, których dokonały serwisy streamingowe można podzielić na dwie grupy. Po pierwsze, zyskaliśmy dostęp do muzyki na skalę, jakiej dotąd wcześniej nie znaliśmy. Po drugie, ludzie dostrzegli, że mogą korzystać z muzyki w sposób łatwy i legalny oraz, co najważniejsze, chcą za to płacić – uważa Łukasz Pieter, dyrektor muzyczny Meloradia.

Kiedy w 2018 r....

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 2/2020 (53)

Więcej możesz przeczytać w 2/2020 (53) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ