Samochód inteligentny
Fot. Materiały prasoweMożliwość podłączenia smartfona czy uruchomienia specjalnej aplikacji równie ważna jak zużycie paliwa czy osiągi? No cóż, takie mamy czasy. Samochody szybko stają się narzędziem podobnym do telefonu, a funkcja jazdy jest tylko jedną z wielu, jakie oferują.
Tego nie da się już zatrzymać. Samochody trafiają do tego samego worka co inteligentne domy, smartfony, laptopy, a nawet... pralki i ekspresy do kawy. Coraz częściej stają się po prostu jednym z wielu urządzeń, które podłączamy do internetu i integrujemy z globalną siecią. A dzieje się to niezwykle szybko. I dotyczy nie tylko aut klasy premium, ale także wielu bogato wyposażonych modeli popularnych marek.
Według ekspertów firmy McKinsey & Company rynek „podłączonych” samochodów już w 2020 r. ma być wart ok. 170 mld dol. rocznie (dla porównania, rynek inteligentnych domów: ok. 60 mld dol.). Tak lawinowy rozwój technologii informatycznych powiązanych z motoryzacją to spełnianie potrzeb konsumentów, ale także sposób firm technologicznych na wejście do zupełnie nowej branży, o niewiarygodnych wręcz możliwościach.
Krok pierwszy, czyli wirtualne mapy
Podstawową funkcją, która zdecydowanie zyskała na tym, że auta stały się członkami globalnej sieci, jest nawigacja. Jeszcze niedawno mapy zapisane w pamięci pokładowego systemu multimedialnego szybko stawały się nieaktualne, a każde ich odświeżenie wymagało...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska