Samochód inteligentny

Możliwość podłączenia smartfona czy uruchomienia specjalnej aplikacji równie ważna jak zużycie paliwa czy osiągi? No cóż, takie mamy czasy. Samochody szybko stają się narzędziem podobnym do telefonu, a funkcja jazdy jest tylko jedną z wielu, jakie oferują.
Tego nie da się już zatrzymać. Samochody trafiają do tego samego worka co inteligentne domy, smartfony, laptopy, a nawet... pralki i ekspresy do kawy. Coraz częściej stają się po prostu jednym z wielu urządzeń, które podłączamy do internetu i integrujemy z globalną siecią. A dzieje się to niezwykle szybko. I dotyczy nie tylko aut klasy premium, ale także wielu bogato wyposażonych modeli popularnych marek.
Według ekspertów firmy McKinsey & Company rynek „podłączonych” samochodów już w 2020 r. ma być wart ok. 170 mld dol. rocznie (dla porównania, rynek inteligentnych domów: ok. 60 mld dol.). Tak lawinowy rozwój technologii informatycznych powiązanych z motoryzacją to spełnianie potrzeb konsumentów, ale także sposób firm technologicznych na wejście do zupełnie nowej branży, o niewiarygodnych wręcz możliwościach.
Krok pierwszy, czyli wirtualne mapy
Podstawową funkcją, która zdecydowanie zyskała na tym, że auta stały się członkami globalnej sieci, jest nawigacja. Jeszcze niedawno mapy zapisane w pamięci pokładowego systemu multimedialnego szybko stawały się nieaktualne, a każde ich odświeżenie wymagało...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska