Metriq.cloud wybrany przez Czysta3.VC. Fundusz wydał milion na rozwój technologii

Metriq.cloud
Metriq.cloud
Fundusz Czysta3.VC zainwestował milion złotych w startup Metriq.cloud. To firma technologiczna, której system umożliwia lepszą optymalizację powierzchni sklepowych pod względem dostępności produktów i dopasowania układu do ruchu klientów.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Metriq.cloud to startup tworzący rozwiązania z zakresu zaawansowanej analityki wideo oraz tagów i sensorów IoT. Rozwiązania te mierzą i dostarczają dane na temat dostępności produktów w sklepach oraz analizują ruch klientów w przestrzeniach sklepowych.

W ramach inwestycji funduszu Czysta3.VC spółka zamierza opracować automatyczny system monitoringu dostępności towarów wspierający pracowników handlu detalicznego (obsługa sklepów, firmy merchandisingowe, marki). Dodatkowo Metriq.cloud rozwija system automatycznego monitorowania ruchu osób (klientów, pracowników, podróżnych).

Zespół specjalistów spółki posiada wieloletnie doświadczenie w rozwoju systemów analityki wideo dla sieci restauracji szybkiej obsługi na terenie Stanów Zjednoczonych oraz Hiszpanii.

Franczyza, czyli jak nie nabić się w butelkę

Metriq.cloud. Google Analytics dla świata offline

Technologie Metriq.cloud opierają się głównie na algorytmach analizy obrazu i wideo, wykorzystując metody ML (Machine Learning), dzięki wykorzystaniu których powstają systemy zbierania jakościowych danych oraz business intelligence. Dodatkowo, jako źródła danych, wykorzystywane są czujniki IoT (m.in. tagi pracownicze, rozwiązania RTLS oraz sensory półkowe). Dane te pomagają lepiej (szybciej, taniej i automatycznie) zrozumieć procesy działające w praktyce, a w konsekwencji osiągnąć przewagę konkurencyjną.

- Od zawsze inspirowało mnie budowanie mostów pomiędzy dwiema rzeczywistościami: online i offline, rozwój rozwiązań Metriq.Cloud to przenoszenie dwoświadczeń możliwości analityki webowej do świata fizycznego - mówi Sebastian Nejfeld, współtwórca Metriq.Cloud.

- Mówiąc obrazowo chcemy być Google Analytics dla świata offline - dodaje Andrzej Pytlik, drugi z założycieli firmy.

Andrzej Pytlik i Sebastian Nejfeld od kilkunastu lat zajmują się rozwojem przedsięwzięć technologicznych. Andrzej Pytlik w ostatnich latach był odpowiedzialny za strategię rozwoju w technologicznym domu produkcyjnym Netizens. Sebastian Nejfeld, specjalista interaktywnej komunikacji marketingowej, zdobywał doświadczenia w agencji OS3, a następnie jako współzarządzający agencją Netizens-Peppermint oraz technologicznym domem produkcyjnym Netizens, jak również sam tworzył przedsięwzięcia w obszarze nowych technologii (smart digital signage). Z sukcesem realizowali wiele projektów dla polskich i międzynarodowych korporacji.

- W trudnych dla tradycyjnego handlu detalicznego czasach, Metriq.cloud jest w stanie mierzyć i dostarczać dane wspierające procesy planowania i zarządzania punktami detalicznymi – powiedział Szymon Janiak, partner zarządzający i współzałożyciel funduszu Czysta3.VC.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ