McDonald's stawia na sztuczną inteligencję w drive-thru

McDonald's drive-thru / Fot. Jurij Kenda, Unsplash
McDonald's drive-thru / Fot. Jurij Kenda, Unsplash.com
McDonald's to nie tylko popularne kanapki Drwala czy kupony pozwalające na tańsze zamówienia. To również sztuczna inteligencja i startupy!

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W 2019 r. McDonald’s przejęło startup Apprente, który opracowal technologię rozpoznawania mowy wykorzystującą sztuczną inteligencję. Firma chciała wykorzystać to rozwiązanie w swoich drive-thru i kioskach do samodzielnego składania zamówień, a także aplikacji mobilnej. Później jeszcze McDonald’s kupił inną spółkę - Dynamic Yield, a także przejął mniejszościowy pakiet udziałów w Plexure, dostawcy aplikacji mobilnych. 

Wszystkie te przejęcia miały jeden cel: automatyzacja punktów drive-thru. Założenie, jakie stawia tutaj McDonald’s jest następujące: kierowca podjeżdża do punktu i składa zamówienie do sztucznej inteligencji, która rozpoznaje mowę. Ewentulnie robi to przez aplikację mobilną. Tego typu rozwiązanie sprawia, że całkowicie rezygnujemy z obsługi realizowanej przez pracownika i uzyskujemy pełną automatyzację procesu składania zamówień. 

McDonald’s stworzyło nawet McD Tech Labs, czyli niezależną spółkę, która zajmuje się przede wszystkim opracowywaniem technologii i działa w Dolinie Krzemowej. To właśnie tam trafili pracownicy z Apprente. Sieć burgerów chce zwiększyć swoją obecność na rynku technologicznym i zatrudnia coraz więcej ekspertów IT oraz analityków danych. 

McDonald’s prowadzi testy w Szwecji 

W styczniu br. McDonald’s poinformował, że wprowadzi sztuczną inteligencję w kilku miejscach w Szwecji. Będą to odpowiednio oznaczone punkty drive-thru. 

Nie przegap: Gal Gadot to nie tylko aktorka. Ma swoją firmę

Firma nawiązała współpracę z Visual Art, dostawcą paneli digital signage, a także Binary Brains, agencją programistyczną, która stworzyła odpowiednie rozwiązanie. A na czym polega? Tutaj robi się ciekawie. Jest to kolejny system IT, który wdraża i testuje McDonald’s. Analizuje on ruch w drive-thru i na podstawie tego, ilu jest klientów, oferuje odpowiednio dostosowane menu. Jeśli jest ich bardzo dużo - dostępne są przez pewien czas tylko zamówienia, które można szybko zrealizować. Dodatkowo pod koniec dnia menu dobiera te elementy, które sprzedały się w małej ilości, a ciągle są świeże i trzeba je sprzedać tego samego dnia. 

Sprawdź: Zadaniowy czas pracy

Algorytmy analizują ponadto zamówienia i mogą wyświetlać to, co sprzedaje się najczęściej w danej godzinie. To kolejny ciekawy sposób na opytmalizację sprzedaży. 

McDonald’s staje się coraz bardziej cyfrową firmą i w ostatnich latach mocno stawia na digitalizację biznesu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ