LOT wprowadza płatności odroczone. Będzie współpracować z fintechem PayPo

PLL LOT
PLL LOT wprowadza również możliwość wykorzystania punktów zgromadzonych w programie lojalnościowym Miles & More. / fot. Shutterstock / Markus Mainka
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia dla swoich pasażerów. Podróżni zyskają możliwość korzystania z systemu odroczonych płatności PayPo oraz wymiany zgromadzonych mil lojalnościowych z programu Miles & More na pokrycie kosztów taryfy biletu.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Odroczone płatności na pokładzie

System PayPo, działający rynku BNPL („kup teraz, zapłać później”) w Polsce, zostaje wprowadzony do oferty PLL LOT. Dzięki niemu podróżni mogą nabyć bilety lotnicze i zapłacić za nie w sprzyjającym momencie. Obsługę technologiczną usługi zapewnia firma Adyen.

Małgorzata Bichta-Bartoszek, zastępca dyrektora biura sprzedaży internetowej, dystrybucji i programów lojalnościowych LOT-u, wyjaśnia: – Dzięki płatnościom odroczonym klienci LOT mogą lepiej zaplanować swoje wydatki – kupując bilety w korzystnych cenach i płacąc za nie w dogodnym momencie. PayPo to firma, która doskonale rozumie potrzeby współczesnych konsumentów i oferuje rozwiązania, cieszące się dużą popularnością, dlatego jestem przekonana, że docenią to również nasi pasażerowie.

PayPo obsłużyło w 2023 roku około 13,5 miliona transakcji o łącznej wartości 3,6 miliarda złotych, a liczba użytkowników systemu przekroczyła już 2 miliony osób. Wdrożenie tej usługi w PLL LOT pozwala firmie na dotarcie do szerszego grona klientów.

W kontekście dynamicznie zmieniających się cen biletów opcja odroczenia płatności może być szczególnie przydatna dla osób, które chcą zarezerwować lot w najlepszym momencie cenowym.

Wymień mile na bilety

PLL LOT wprowadza również możliwość wykorzystania punktów zgromadzonych w programie lojalnościowym Miles & More na pokrycie kosztów taryfy biletu lotniczego. Opcja ta, nazwana Cash & Miles, jest dostępna dla klientów, którzy spełniają dwa warunki: posiadają polski adres korespondencyjny oraz mają na koncie co najmniej 3 tysiące mil.

Pasażerowie mogą samodzielnie decydować, jaką część taryfy chcą opłacić zgromadzonymi punktami. Co istotne, wymiana mil dotyczy wyłącznie taryfy, nie obejmując podatków ani dodatkowych opłat.

Podobne rozwiązanie w Ryanair

Rok temu usługę płatności odroczonych w swoim systemie rezerwacyjnym wprowadziły linie lotnicze Rayanair w modelu "zapłać 50 procent teraz, a resztę później". Jest ona dostępna tylko dla pasażerów zainteresowanych biletami w rodzinnej taryfie Family Plus. 

Lotnisko Warszawa-Radom czeka na ratunek: 800 mln zł i brak pasażerów

Lotnisko Warszawa-Radom czeka na ratunek: 800 mln zł i brak pasażerów

Lotnisko Warszawa-Radom, otwarte w 2023 roku po inwestycji Polskich Portów Lotniczych (PPL) o wartości ponad 800 mln zł, miało stać się alternatywą dla przepełnionego Lotniska Chopina w Warszawie. Mimo nowoczesnej infrastruktury, port boryka się z problemem niskiej liczby pasażerów, co budzi pytania o jego przyszłość i opłacalność.

ZOBACZ RÓWNIEŻ