Lepszy biznes dzięki AI

Mariusz Zygmułka
Mariusz Zygmułka
Dziś pytanie przedsiębiorców o to, czy w swoich firmach używają narzędzi AI, to jak pytanie kilka lat temu, czy korzystają z internetu. Sztuczna inteligencja to dla biznesu ogromna szansa.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 9/2024 (108)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Z badania EY CEO Outlook Pulse Survey wynika, że 70 proc. menedżerów uważa, że ich organizacja działa w sektorze GenAI, by utrzymać przewagę konkurencyjną. Co ważne, coraz lepiej w tym odnajdują się polskie organizacje. Raport dowodzi, że 20 proc. rodzimych przedsiębiorstw jest już w zaawansowanej fazie transformacji w kierunku sztucznej inteligencji, a ponad 60 proc. z nich w najbliższych kilkunastu miesiącach planuje zwiększyć wydatki na narzędzia wykorzystujące AI.

Sztuczna inteligencja może usprawnić twój biznes lub… wywrócić go do góry nogami. Niemal codziennie powstają setki – jeśli nie tysiące – nowych narzędzi AI. Wybór tych faktycznie przydatnych staje się trudny, dlatego przy wdrażaniu nowych technologii w organizacji warto skorzystać ze wsparcia doświadczonego i zaufanego dostawcy.

Działać holistycznie

Sztuczna inteligencja obejmuje szereg technologii, z których te najczęściej używane to uczenie maszynowe, robotyka, przetwarzanie języka naturalnego i widzenie komputerowe. Każda z nich rozwija się niezależnie, jednak w połączeniu z innymi technologiami, danymi, analityką i automatyzacją, AI staje się kluczowym narzędziem wspierającym rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstw we współczesnym świecie. Jednym z dostawców usług, których cechuje holistyczne podejście do wdrażania sztucznej inteligencji jest Comarch.

Inteligentne systemy dla firm Comarch ERP mają w swoich modułach mechanizmy pozwalające na wykorzystanie sztucznej inteligencji, pomagające w osiąganiu celów biznesowych, takich jak zwiększenie efektywności operacyjnej, wsparcie procesów produkcyjnych, logistycznych i sprzedażowych czy poprawę płynności finansowej. – Przede wszystkim rozwiązania AI w Comarch ERP zapewniają oszczędność dzięki automatyzacji. Jest ona widoczna w procesach związanych np. z obiegiem dokumentów. Przykładowo aplikacja Comarch OCR, która jest wpięta w nasze systemy, pozwala na optyczne rozpoznawanie tekstu na dokumencie i przekształcanie go w dokument elektroniczny – wskazuje Mariusz Zygmułka, dyrektor AI/ML w sektorze Comarch Enterprise Solutions. O popularności Comarch OCR świadczy skala przekształconych dokumentów – do tej pory jest to ok. 90 mln.

W wielu działach firm algorytmy sztucznej inteligencji wbudowane w systemy Comarch ERP mogą być szczególnie pomocne.

Supermoce

Automatyczna windykacja dba o płynność finansową. AI pomaga skuteczniej zarządzać płynnością finansową, wyznaczając spodziewany termin płatności, wyliczając w sposób automatyczny limity kredytowe oraz odpowiedni rating dla kontrahenta. Również proces windykacji może być w pełni zautomatyzowany – od tworzenia, zatwierdzania, wysyłania wezwań do zapłaty po generowanie not odsetkowych, blokowanie sprzedaży czy przekierowanie spraw do zewnętrznej windykacji.

E-sklep sam rekomenduje produkty klientom. Rozwiązania e-commerce dostarczane przez Comarch wyposażone są w narzędzia AI wpływające na atrakcyjność oferty sklepów online. Rekomendacje produktowe i zakupowe zwiększają konwersję i średnią wartość koszyka zakupowego, poprawiając przy okazji doświadczenia użytkowników.

Inteligentne algorytmy zarządzają zapasami i produkcją. – Nasze systemy umożliwiają optymalizację pracy magazynu – klient wie, ile towaru powinien zamówić, by nie blokować magazynu, ile środków na to zaplanować, kto powinien zająć się danym zleceniem. Pozwala to optymalnie rozłożyć pracę między pracownikami – wyjaśnia Mariusz Zygmułka.

We wdrożeniu inteligentnych systemów Comarch pomaga ChatERP. – Aplikacja ułatwia życie zarówno nowym użytkownikom, jak i tym bardziej doświadczonym, którzy przesiadają się na nasze oprogramowanie, a wcześniej korzystali z rozwiązań innych dostawców – podsumowuje Zygmułka. I dodaje: – Zapewniamy pełną poufność danych. Dbamy o to, żeby produkty ze sobą współpracowały, dzięki czemu klient nie jest obarczony dodatkowym ryzykiem związanym z udzielaniem dostępu do baz danych zewnętrznemu oprogramowaniu.

Sztuczna inteligencja w biznesie to wciąż supermoc. Ale z każdej supermocy trzeba umieć korzystać.

My Company Polska wydanie 9/2024 (108)

Więcej możesz przeczytać w 9/2024 (108) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ