Konsumenci zapominają o inflacji? Rekordowa sprzedaż smartfonów

Konsumenci zapominają o inflacji? Rekordowa sprzedaż smartfonów
Globalna sprzedaż smartfonów odbija się w październiku po ponad 2 latach spadku.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Counterpoint Research podaje, że globalna sprzedaż smartfonów wzrosła w październiku po 27 kolejnych miesiącach spadku w skali roku, napędzana ożywieniem na rynkach wschodzących.

Wolumeny sprzedaży detalicznej wzrosły o 5% rok do roku w październiku. "Wzrost został napędzony przez rynki wschodzące z ciągłym ożywieniem na Bliskim Wschodzie i w Afryce, powrotem Huawei w Chinach i początkiem sezonu świątecznego w Indiach" — poinformowała firma badawcza. Rozwinięte rynki z relatywnie wyższym nasyceniem smartfonów widziały wolniejsze ożywienie, ale jednak ciągle było to ożywienie.

Huawei wraca do łask

Huawei odnotował najszybszy wzrost wśród producentów smartfonów w Chinach w trzecim kwartale po tym, jak firma wprowadziła swój smartfon Mate 60 Pro we wrześniu. Wzbudziło to duże zainteresowanie konsumentów ze względu na zaawansowany układ scalony.

W raporcie czytamy, że październik zarejestrował również najwyższą miesięczną sprzedaż smartfonów od stycznia 2022 roku.

Premiera serii iPhone 15 firmy Apple pod koniec września również przyczyniła się do zwiększenia sprzedaży smartfonów. "W porównaniu z zeszłym rokiem, premiera została opóźniona o tydzień, co oznaczało, że pełny efekt nowych sprzedaży iPhone'ów był odczuwalny w październiku" — dodała Counterpoint Research.

Firma badawcza Canalys w zeszłym miesiącu powiedziała, że spadek globalnej sprzedaży smartfonów zwalnia, a wysyłki w trzecim kwartale spadły tylko o 1% w porównaniu ze spadkiem o 10% w poprzednim kwartale.

"Wzrastające zapotrzebowanie na świeże oferty na rynkach wschodzących napędza marki i kanały dystrybucji, gdy zbliża się sezon świąteczny" — powiedział Sanyam Chaurasia, starszy analityk w Canalys.

Południowokoreańska firma Samsung nadal prowadziła na globalnym rynku smartfonów w trzecim kwartale, z 20-proc. udziałem w całkowitej sprzedaży smartfonów. Apple zakończył na drugim miejscu z 16-proc. udziałem w rynku, a za nim pojawiły się chińskie marki Xiaomi (12%), Oppo (10%) i Vivo (8%).

Counterpoint Research spodziewa się dalszego wzrostu globalnego rynku smartfonów w czwartym kwartale.

ZOBACZ RÓWNIEŻ