Koniec zbiórki w Zonifero. Firma pozyskała ponad 2,3 mln złotych
Zonifero, fot. mat. prasoweZonifero to cyfrowa platforma zapewniająca wsparcie pracownikom i pracodawcom w nowej rzeczywistości pracy hybrydowej. Ambicją startupu jest w przeciągu 5 lat znaleźć się w globalnym top 3 światowych rozwiązań technologicznych wspierających pracę biurową, a przeprowadzona zbiórka publiczna stanowiła ważny krok w tym kierunku.
Zbiórka w Zonifero
Zapisy na akcje Zonifero przy wycenie pre-money na poziomie 12 mln zł trwały od 26 października do 9 listopada. Do głównych czynników budujących wartość spółki należą przede wszystkim zrealizowane już wdrożenia w biurowcach czołowych deweloperów w Polsce (Echo Investment, Cavatina Holding, Skanska), wspieranie pracowników najbardziej innowacyjnych pracodawców na rynku (Żabka, Avon, Wirtualna Polska, Aion Bank) oraz potencjał rozwoju dzięki synergiom w obszarach PropTech, WorkTech i HRTech. Środki z oferty publicznej będą dedykowane zwiększeniu skali działania Zonifero poprzez dalszy rozwój oprogramowania oraz rozbudowę globalnych kanałów sprzedaży.
– Chciałbym podziękować inwestorom za zaufanie, jakim nas obdarzyli. Wasze zaangażowanie pozwoli nam nadal rosnąć i rozwijać nasze dziś już wspólne przedsięwzięcie. Nabywając akcje staliście się częścią naszej Zoniferowej społeczności jako współwłaściciele firmy. Dla mnie to nie tylko duża odpowiedzialność, ale przede wszystkim ogromne wyzwanie. Z Wami na pokładzie rozpoczynamy proces zmian, które mają zapewnić nam dynamiczny rozwój na globalną skalę. Jednak wszystko to, nie byłoby możliwe bez zespołu, który mamy na pokładzie, któremu także chciałem bardzo podziękować za dotychczas wykonaną pracę – mówi Jacek Ratajczak, CEO Zonifero.
Co z pieniędzmi zrobi Zonifero?
Zakończona kampania pozwoli spółce w pierwszej kolejności na poprawienie Customer Experience aplikacji, czyli udoskonalenie sposobu korzystania przez użytkowników z samego rozwiązania. Kolejnym celem będzie uruchomienie wersji aplikacji w modelu self-service SaaS, który pozwoli szybciej wdrażać rozwiązanie u klientów, niezależnie od ich lokalizacji. Zmiana ta jest kluczowym elementem w globalnej strategii rozwoju sprzedaży Zonifero. Dzięki niej klienci będą mogli samodzielnie wdrażać rozwiązanie w jego podstawowej wersji, co z kolei przyczyni się do popularyzacji produktu. Trzeci element, na który spółka zamierza przeznaczyć pozyskane środki, to skalowanie biznesu na globalnych rynkach.
Obecnie z aplikacji Zonifero korzysta ponad 20 tys. użytkowników, a powierzchnia biur wyposażonych w rozwiązanie przekracza 200 tys. mkw. Zonifero pozwala pracownikom między innymi na zarezerwowanie tak zwanego gorącego biurka, sali konferencyjnej czy miejsca parkingowego. Spółka realizowała z sukcesem wdrożenia nie tylko w Polsce, ale również w Singapurze, we Francji, na Węgrzech, w Czechach i Belgii.
W kolejnym kroku Zonifero zamierza zostać spółką notowaną na rynku NewConnect. Według planów, wniosek o wprowadzenie akcji do obrotu na rynku alternatywnym warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych spółka zamierza złożyć w 2022 roku.