Koniec z portfelem!

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock
Płacę, czym chcę. Portfel to przeżytek. Płatność przy odbiorze również przestaje być najchętniej wybieranym sposobem na opłacanie zamówień. Z których rozwiązań klienci korzystają najczęściej? Jak sklepy mogą je wdrożyć? Podpowiadamy, jak dostosować się do transakcyjnych potrzeb klientów.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 12/2020 (63)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Ostatnie miesiące upłynęły pod znakiem pandemii, w tym obostrzeń, które zmieniły oblicze handlu. Na znaczeniu jeszcze bardziej zyskały szybkie, wygodne i bezpieczne płatności kartowe. W nowej rzeczywistości Polacy gros zakupów robią w internecie, co potwierdzają dane Visa. 

Wynika z nich, że w czerwcu br. liczba transakcji w e-handlu z wykorzystaniem kart Visa wydanych w Polsce wzrosła o 30 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem rok wcześniej. Z kolei 5 proc. posiadaczy kart Visa w Polsce, którzy w okresie przed pandemią nie robili zakupów online, w marcu br. dokonało po raz pierwszy tego typu płatności, co wpływa na bardzo dużą liczbę transakcji. Konsumenci coraz chętniej korzystają w sklepach również z płatności zbliżeniowych telefonem, zegarkiem lub kartą, gdyż sprzyjają one zalecanemu dystansowaniu społecznemu. W Polsce w II kwartale br. średnia kwota zakupów w tego typu transakcjach wzrosła o 10 proc. 

Rosnące zapotrzebowanie na płatności zbliżeniowe i kartą w internecie da się zauważyć w całej Europie. Według badań Visa niemal dwie trzecie kupujących wolałoby robić zakupy w sklepie, który akceptuje transakcje zbliżeniowe. Dodatkowo blisko połowa konsumentów na świecie (46 proc.) uważa, że płatności zbliżeniowe są jednym z najważniejszych środków bezpieczeństwa do wdrożenia przez właścicieli firm. 

Posiadanie terminala staje się kluczowe dla mikro i małych przedsiębiorców, zwłaszcza w tym trudnym dla nich okresie. Visa chce ich wesprzeć w budowaniu swojej obecności w internecie oraz w akceptowaniu płatności cyfrowych. Dzięki działaniom Fundacji Polska Bezgotówkowa, którą Visa wspiera, przedsiębiorca nie ponosi kosztów związanych z instalacją terminala płatniczego oraz obsługą płatności bezgotówkowych przez 12 miesięcy.        

My Company Polska wydanie 12/2020 (63)

Więcej możesz przeczytać w 12/2020 (63) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ