Jak zapobiec bylejakości w e-biznesie

Red Fox
Red Fox
Dziś, w czasach digitalizacji, chcemy wszystkiego „na już”. I o ile sprawdza się to w przypadku ekspresowych dostaw z e-sklepów do klientów, o tyle same sklepy, jeśli są wdrażane ad hoc, szybko tracą na jakości. Takie podejście – koniec końców – powoduje brak zamówień. Sam Guccio Gucci przyznał, że sukces zawdzięczał wysokiej jakości swojej pracy. Gucci znał tajemnicę sukcesu w e-commerce.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 9/2022 (84)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jakość pamięta się dłużej niż cenę– mawiał Gucci. I choć może wydawać się, że branża technologiczna ma niewiele wspólnego z modową marką premium, to właśnie to jedno powinno je łączyć – jakość. Dlatego właściciele e-biznesów, aby utrzymać wysoką jakość, zazwyczaj szukają partnerów technologicznych, którzy są w stanie wesprzeć ich i doradzić we wszystkich kwestiach związanych z prowadzeniem biznesu internetowego. 

Pomocy szukają już na samym początku swojej e-commercowej drogi. Zaczynają od doboru odpowiednich produktów, które zainteresują klientów, następnie wybierają platformę, na której powstanie e-sklep, potem opracowują strategię pozyskania nowego ruchu na swojej stronie i utrzymania przy sobie klientów. 

Kolejnym równie ważnym elementem jakościowej układanki e-biznesu jest logistyka, czyli wysyłka zamówienia do klienta i szereg związanych z tym kwestii. Dopiero posiadając te rozwiązania (i w dodatku dobrze zintegrowane), możemy mówić o jakościowym e-biznesie. Wszystko to jednak zależy od osoby zarządzającej firmą, od tego, jakich pracowników ma na swoim pokładzie i które rozwiązania może samodzielnie wdrożyć. 

Pozostałe działania, z którymi przedsiębiorca nie jest w stanie sobie poradzić, a które są niezbędne do podniesienia jakości e-biznesu, często są realizowane przez odpowiednie firmy technologiczne będące w stanie obsłużyć klienta kompleksowo. 

Bylejakości mówimy nie 

Zbudowanie solidnego e-biznesu nie opiera się wyłącznie na wyborze odpowiedniej platformy sprzedażowej. To dopiero początek. Ważne jest również uporządkowanie procesu wymiany danych pomiędzy systemami w ramach ekosystemu sklepu internetowego i bezbłędna obsługa logistyczna. Sprawność realizacji zamówień stanowi jeden z podstawowych elementów zarządzania e-sklepem, ponieważ wpływa bezpośrednio na zadowolenie klienta. 

Błędów oraz luk w prawidłowym funkcjonowaniu sklepu internetowego jest jednak o wiele więcej niż zbyt wolno działająca platforma. Zaliczyć można również do nich m.in. błędy wynikające z pracy przy zamówieniach, brak odpowiednich narzędzi do analizy danych czy pojawiające się problemy technologiczne, np. w zdefiniowaniu planów rozwojowych systemów. Dlatego tak ważne jest, aby wdrożyć niezbędne narzędzia do utrzymania wysokiej jakości w swoim e-biznesie. 

Walcz o jakościowe projekty 

Obecnie, gdy e-commerce stał się najszybszą drogą do odbudowania biznesu, rośnie nie tylko konkurencja w handlu online, ale też wśród software house. 

Niestety wraz z liczbą nowych projektów, bardzo często obniża się jakość dostarczanych usług, a – jak wiadomo – klient końcowy, czyli twój klient, oczekuje jakości. Nie będzie lojalny wobec twojej marki, jeśli spóźnisz się z wysyłką zamówienia, nie poinformujesz go o braku towaru w magazynie lub będziesz zbyt długo zwlekać ze zwrotem pieniędzy. – W Red Fox Rocks podnosimy jakość e -biznesów. Sprawiamy, że w oceanie e-sklepów dostępnych na rynku, e-sklepy naszych partnerów stają się bardziej efektywne i po prostu lubiane przez konsumentów końcowych. Pomagamy e-biznesom usprawnić wszystkie działania, które zapewniają stabilny, działający e-commerce. Na pytanie, jakie mamy kompetencje, odpowiadamy pytaniem: A jaki masz problem do rozwiązania? – mówi Jakub Nadolny, CEO Red Fox Rocks. 

Guccio Gucci wiedział, że jakość obroni się sama i na tym zbudował sukces swojej marki. Dziś, aby wyróżnić się w oceanie e-biznesów, warto wziąć tę uwagę do serca – daj swoim klientom jakość, a oni odpłacą ci lojalnością. 

My Company Polska wydanie 9/2022 (84)

Więcej możesz przeczytać w 9/2022 (84) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ