Gadżety. Czerwiec 2021
Nowe technologie, fot. materiały prasowez miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 6/2021 (69)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Ludzie jak hologramy
Google pokazały jak będą wyglądały wideorozmowy przyszłości. Koncern w ramach projektu Starline zamienił nas w… hologramy. Efekt? Wrażenie, że wszyscy rozmówcy przebywają w tym samym pomieszczeniu. A działa to tak: zestaw kamer nagrywa nas, po czym przetwarza obraz, a specjalny wyświetlacz tworzy nasze hologramy w pomieszczeniu naszego rozmówcy. – Aby takie doświadczenie było możliwe, korzystamy z badań dotyczących widzenia komputerowego, uczenia maszynowego, dźwięku przestrzennego i kompresji w czasie rzeczywistym. Opracowaliśmy również przełomowy system wyświetlacza pola świetlnego, który zapewnia poczucie objętości i głębi, których można doświadczyć bez potrzeby stosowania dodatkowych okularów lub zestawów słuchawkowych – wyjaśniają twórcy projektu.
------------------------------------------------
Czasem słońce, czasem deszcz
Zespół z Uniwersytetu Zhejiang opracował materiał na ubrania, który w nowy sposób reaguje na zmiany temperatury. Dwie strony materiału mają przeciwne właściwości – jedna oddaje ciepło, druga wychwytuje, zatem uszytą z tej tkaniny kurtkę trzeba będzie zakładać wybraną stroną na zewnątrz, zależnie od pogody. Stronę tkaniny wychwytującą ciepło badacze pokryli nanocząstkami cynku i miedzi, które absorbują słoneczne promienie. Druga strona jest natomiast pokryta porowatą strukturą, która odbija promienie słoneczne i rozprasza promieniowanie cieplne pochodzące z ciała.
------------------------------------------------
5K w wirtualu
HTC pochwalił się swoimi nowościami z segmentu wirtualnej rzeczywistości. Model VIVE Pro 2. posiada wyświetlacz o rozdzielczości 5K, co w połączeniu z częstotliwością odświeżania 120 Hz oraz rzeczywistymi subpikselami RGB ma zapewnić czyste i płynne animacje. Pole widzenia zwiększyło się do 120 stopni za sprawą nowej konstrukcji soczewek. Postępy te minimalizują rozmycie spowodowane ruchem i praktycznie eliminują Screen Door Effect. VIVE Pro 2 oferuje precyzyjną regulację odstępu między źrenicami, równomiernie rozłożony ciężar, regulowany pasek na głowę oraz pokrętło do szybkiej zmiany rozmiaru. Pomaga to znaleźć indywidualne preferencje, by cieszyć się najwyższej jakości doświadczeniami VR. VIVE Pro 2 odtwarza przestrzenny dźwięk 3D przez słuchawki z certyfikatem Hi-Res Audio, dodatkowo zestaw obsługuje słuchawki innych producentów.
------------------------------------------------
Trzecie oko
Jeśli zdarzyło się wam, pisząc SMS-y, wejść w ścianę, to urządzenie jest dla was. Minwook Paeng, studentka wzornictwa przemysłowego w londyńskim Royal College of Art i Imperial College, stworzyła robotyczne trzecie oko. Wystarczy je zawiesić na głowie, by zapewnić sobie ochronę przed przeszkodami. Trzecie oko robota otwiera swoją plastikową „powiekę”, gdy wykryje, że głowa użytkownika jest skierowana w dół, w kierunku telefonu. Robotyczne oko Paeng wykorzystuje żyroskop do wykrywania, kiedy użytkownik przechyla głowę – powieka zamyka się gdy użytkownik znów zaczyna patrzeć do przodu. Pod pokrywą znajduje się czujnik odległości, który emituje sygnał dźwiękowy, gdy użytkownik zbliża się do przeszkody.
------------------------------------------------
Autoreklama
Ta informacja może zdziwić wielu kierowców! Ford opatentował system wyświetlający reklamy w autach. System nazywa się billboard interface for vehicle displays i jest naprawdę zaawansowanym rozwiązaniem. Otóż reklamy wyświetlane na monitorach w aucie mają być powieleniem reklam mijanych przy drodze. Mogą się one także dopasowywać do mijanych lokalizacji. Taka reklama ma generować pop-up, czyli wyskakujące okienko, które po kliknięciu przeniesie nas na stronę firmy lub uruchomi nawigację do tego celu. Ford chce współpracować z agencjami reklamowymi lub firmami zajmującymi się billboardami, aby mieć pewność, że reklamy informacyjno-rozrywkowe pojawią się, zanim jeszcze billboard znajdzie się w odległości oglądania. Więc jeśli prowadzisz samochód, a McDonald’s jest przed tobą, system może podpowiedzieć reklamę burgera. Stąd już prosta droga do sprzedawania aut w dwóch wersjach – tańszej z reklamami i droższej bez reklam.
Więcej możesz przeczytać w 6/2021 (69) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.