Pokaż to tak, aby sprzedać
Fot. ShutterstockPierwsze kroki mamy już za sobą: wybraliśmy domenę, usługę hostingową, platformę e-commerce, uporaliśmy się ze stworzeniem regulaminu, polityki prywatności, rozwiązaliśmy kwestię przyjmowania płatności. Teraz pora na zapełnianie naszego internetowego sklepu produktami – w przemyślany sposób. Od czego zacząć? Od stworzenia dla nich opisów.
Aby opisy te były dobrej jakości, trzeba najpierw precyzyjnie ustalić, dla kogo mają powstawać. Postarajmy się dobrze zdefiniować grupę docelową danego produktu (lub całej naszej oferty). Po pierwsze, poznajmy jej styl życia, potrzeby, aspiracje i dążenia, czy też to, co jej w ich realizacji przeszkadza. A potem zastanówmy się: jaką zmianę chcemy wywołać w życiu klienta za pomocą tego produktu? Jakie niedogodności może on pomóc rozwiązać? To ważne, aby podać w opisie nie tylko parametry techniczne (dla wielu zresztą cokolwiek tajemnicze). Tekst przekonujący klienta do danego rozwiązania wywoła wrażenie, że doskonale wiemy, z jakimi problemami ten się zmaga i w jaki sposób nasz produkt może mu się przydać. Powiedzmy, że oferujemy wiertarkę. Możemy poinformować, do jakiego podłoża nadaje się dany model i do jakich celów klient może go wykorzystać, urządzając wnętrze. – Opisy nastawione na praktyczne zastosowania zawsze będą lepsze od tych, które przekazują jedynie podstawowe dane od producenta – zauważa Sam Davies, specjalista ds. content marketingu...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 1/2019 (40) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.