Czy to już czas na auta na prąd?

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe 70
Choć w całej Europie co roku rośnie liczba aut na prąd, to do boomu na taki rodzaj samochodów jeszcze daleko. Tylko w Norwegii „elektryki” sprzedają się jak świeże bułeczki. W Polsce sprzedaż takich aut liczymy w setkach, nie tysiącach. Rząd zapowiada jednak, że to się zmieni. Zakup samochodu elektrycznego ma się opłacać. Także firmom.

Na sprzedaży samochodów na prąd najbardziej zależy dziś rządom państw, samorządom i – rzecz jasna – koncernom motoryzacyjnym. Władze państwowe i samorządowe chcą dbać o jakość powietrza – a to oznacza, że warto wyeliminować z ich centrów najbardziej kopcące pojazdy, a w ich miejsce promować transport publiczny oraz właśnie pojazdy na prąd. A producenci? Oni muszą w swojej gamie modeli zadbać o odpowiednio niską emisję dwutlenku węgla. Unia Europejska postawiła poprzeczkę bardzo wysoko, więc bez samochodów na prąd się nie obejdzie.

ELEKTROMOBILNOŚĆ NADAL NIEOPŁACALNA

Na razie w Polsce o elektromobilności głównie się mówi. Premier Mateusz Morawiecki deklarował wprawdzie, że już w 2025 r. po naszych drogach jeździć ma milion aut na prąd, ale na dziś to niezbyt prawdopodobny scenariusz. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w tej chwili po naszym kraju porusza się nie więcej niż 5 tys. „elektryków”, do obiecanego miliona sporo zatem brakuje. Czy w ciągu pięciu, sześciu lat sytuacja zmieni się na tyle, że osiągniemy pułap zapowiedziany przez premiera? Tylko wówczas, jeśli to się opłaci nabywcom.

Barierą dla nich jest obecnie dostępność takich aut oraz ich cena. Może i same pojazdy elektryczne nie...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 7/2019 (46)

Więcej możesz przeczytać w 7/2019 (46) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ