Nawet resoraki Matchbox przechodzą na eko wersje

Resoraki Matchbox / Fot. Materiały prasowe
Resoraki Matchbox / Fot. Materiały prasowe
Wielu z nas w dzieciństwie bawiło się resorakami Matchbox. Firma chce iść z duchem czasu i zdecydowała, że poszerzy ofertę o dość niespotykane samochodziki.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Wszystkie koncerny motoryzacyjne zapowiedziały już, że przejdą na całkowicie elektryczne pojazdy i stopniowo wprowadzają kolejne samochody zasilane na prąd. Matchbox, marka znana na całym świecie z resoraków, postanowiła to wykorzystać. Wprowadzi nową serię samochodzików, opierających się na prawdziwych pojazdach elektrycznych. Co więcej, niektóre z nich wykorzystują materiały z recyklingu, aby jeszcze bardziej pokazać, że są przyjazne środowisku. 

Ranking: Youtuberzy

Pierwszym samochodzikiem Matchbox, który trafi na rynek, będzie minia wersja Tesli Roadster. Po niej pojawią się kolejne samochody, wraz z innymi zabawkami, np. stacjami ładowania. Firma chce w ten sposób budować świadomość wśród najmłodszych, że samochody elektryczne to przyszłość, a dodatkowo pokazuje jaki wpływ ma motoryzacja na środowisko. Inne firmy, w tym LEGO, również stawiają na produkcję coraz zabawek bardziej eco-friendly

Matchbox: nasza Tesla jest w 99% z materiałów pochodzących z recyklingu

Pierwszym samochodem Matchbox będzie wspomniana Tesla Roadser, wykonana w 99% z materiałów pochodzących z recyklingu. Trafi do sprzedaży w przyszłym roku. Inne już zapowiedziane pojazdy to samochody elektryczne i hybrydowe Nissana, Toyoty i BMW. 

Tesla Roadster będzie wykonywana z przetworzonego cynku i plastiku, natomiast 1% materiałów pochodzi z nieodzyskanej stali nierdzewnej. Opakowania, w jakich będzie sprzedawany resorak, będą wykonywane z papieru i włókna drzewnego (czyli zero plastiku). 

Sprawdź: Najbogatszy człowiek świata

Warto docenić takie działania, ponieważ znacznie przyczynią się do podniesienia tzw. świadomości ekologicznej wśród dzieci. Firma już od ok. 70 lat działa na rynku i miała wpływ na kształtowanie nawyków wśród wielu przyszłych kierowców. Dzieci, które bawiły się resorakami, później mają pewne marzenia i cele związane z samochodami, jakimi chciałyby jeździć w przyszłości. 

Producent sprzedaje miliony samochodzików w każdym roku i należy do firmy Mattel, która jest też właścicielem marki Hot Wheels. Ta druga również przejdzie na eko produkty - ogłosiła, że do 2030 r. będzie wykorzystywała wyłącznie produkty z recyklingu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ