Coraz więcej firm stawia na smart maseczki

Smart maseczka / Fot. Materiały prasowe
Smart maseczka / Fot. Materiały prasowe
Smart maseczka to w założeniu coś więcej niż tylko maska chroniąca przed wirusami. Producenci stawiają na produkty obsługiwane przez aplikacje mobilne.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Raper Will.i.am oraz firma Honeywell wprowadzają nietypową smart maseczkę w cenie 299 dol. (ok. 1150 zł). Nowość ma nazwę Xupermask i to zdecydowanie coś więcej niż prosta, materiałowa maseczka, jaką zobaczymy u większości osób. 

Zobacz: Gal Gadot

Smart maseczka ma filtry HEPA zasilane wentylatorem, wbudowane słuchawki z aktywną redukcją szumów, mikrofon i diody LED na każdym policzku. Działa do 7 godz. na jednym ładowaniu, a samo dostarczanie energii odbywa się poprzez przewód USB typu C. 

Mimo że obecnie na całym świecie wprowadzane są szczepionki na Covid-19, Will.i.am wierzy, że ludzie nadal będą nosić maski na twarz. "Koronawirus rozpoczął się w Azji i Japonii, gdzie został już przezwyciężony, ale ludzie nadal noszą tam maski" - powiedział raper w wywiadzie dla New York Timesa.

Nowa smart maseczka została zaprojektowana przez Jose Fernandeza, hollywoodzkiego projektanta kostiumów, który pracował przy takich filmach jak Black Panther i X-Men. Maseczka wykorzystuje silikonowe materiały uszczelniające, ma elastyczny pasek oraz atlatyczną, siateczkową tkaninę po bokach. Póki co maseczka Xupermask będzie dostępna w limitowanej edycji, ale później prawdopodobnie zostanie wprowadzona szerzej, na rynek masowy. 

Inspiracje: Vin Diesel

Wcześniej w tym roku LG wprowadziło PuriCare, czyli maseczkę z wbudowanym oczyszczaczem powietrza. Maseczka ma dwa filtry H13 HEPA, które znajdziemy w domowych oczyszczaczach i również pracuje na baterii. Firma przekonuje, że jej produkt blokuje do 99,95% wirusów, bakterii i typowych alergenów. 

Z kolei Razer, producent znany głównie z produktów dla graczy, wprowadzi maseczkę Project Hazel. Początkowo był to tylko projekt koncepcyjny do zaprezentowania na targach CES 2021, ale okazało się, że firma rzeczywiście wprowadzi go do sprzedaży. Smart maseczka Razera, poza zastosowanymi filtrami, wyróżnia się m.in. tym, że ma podświetlanie, którym możemy zarządzać z aplikacji mobilnej. Do tego oferuje moduł wzmacniania głosu, abyśmy byli wyraźniejsi, kiedy rozmawiamy z kimś bez zdejmowania maseczki z twarzy. Wygląda na to, że tworzy się nowy segment i nisza - smart maseczki adresowane dla fanów nowych technologii. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ