Cooking Simulator VR grą roku VR platformy Steam 2021. "Podążamy za trendami, będzie nowy projekt"

Cooking Simulator VR
Cooking Simulator VR, źródło: materiały prasowe
Produkcja Cooking Simulator VR z portfolio Big Cheese Studio – notowanego na głównym rynku GPW w Warszawie producenta gier wideo – zdobyła nagrodę gry roku VR platformy Steam 2021. Jest to pierwsze takie wyróżnienie gry VR w historii polskiego gamedevu. Wkrótce spółka planuje wydanie kolejnych wersji, w tym na największą platformę VR Oculus Quest.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

- Cooking Simulator VR dostał najwyższe możliwe wyróżnienie platformy Steam. Jest to pierwsza w historii polskiego gamedevu nagroda gry roku na VR, a druga nagroda dla gry roku po Wiedźminie 3. Bardzo dziękujemy za tak fantastyczny odbiór przez graczy naszej VR-owej odsłony tego projektu. Konkurencja była ogromna, o miano najlepszej gry VR 2021 roku ubiegały się także Sniper Elite VR, Medal of Honor, czy Blair Witch VR Edition – mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.

Projekt Cooking Simulator VR zadebiutował 29 lipca 2021 roku, jest to najlepszy debiut oraz najlepiej sprzedająca sie gra VR z całej grupy PlayWay. W najbliższym czasie gra doczeka się także wersji na kolejne platformy, tym samym zwiększając potencjał sprzedażowy tytułu, w pierwszym półroczu planowany jest debiut wersji na platformę Oculus Quest oraz PS VR, co zdaniem zarządu przełoży się na jeszcze lepszą sprzedaż tytułu.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z doboru partnera, jakim jest GameBoom VR do portu na VR. Oceny, wolumen sprzedaży, czy teraz nagroda gry roku VR platformy Steam, to wspólna prawie 2-letnia praca nad projektem. Technologia VR przynosi nowe możliwości w wielu dziedzinach naszego życia, także w branży gier wideo. Chcemy podążać za trendami, szykujemy więc dla fanów wersję VR kompatybilną z popularnymi goglami Oculus Quest. Niebawem podamy więcej szczegółów. Liczymy, że wersja na Oculus Quest będzie miała znaczący wpływ na wolumen sprzedaży oraz przychody w kolejnych okresach, jest to platforma, która ma prawie 50 proc. udziałów w rynku VR. Dodatkowo szacuje się, że sprzedaż Oculus Quest w 2022 roku może wynieść 18-20 mln zestawów VR – dodaje prezes zarządu Big Cheese Studio.

Cooking Simulator to sprzedażowy hit z portfolio produkcyjnego Big Cheese Studio. Po raz pierwszy tytuł został wydany na PC w 2019 roku. Jest to najlepiej oceniana gra o tematyce kulinarnej na platformie Steam. Średni czas rozgrywki wynosi 74 minuty. Projekt dostępny jest również w wersji na Nintendo Switch, Xbox One i PlayStation 4. Gra jest regularnie rozwijana poprzez udostępnianie płatnych i bezpłatnych dodatków. Do tej pory twórcy gry udostępnili 9 dodatków tematycznych, m.in. Oktoberfest, Halloween, Modern Kitchen, czy SUPERHOT oraz 4 płatne – Cooking with Food Network, Cakes and Cookies, Pizza oraz Shelter. Do tej pory wolumen podstawowej wersji tytułu przekroczył 700 tys. egz., a wraz z dodatkami 1,1 mln.

Zespół Big Cheese Studio pracuje obecnie nad 3 nowymi, autorskimi grami. Środki na ich realizację pochodzą z przeprowadzonej w 2021 roku pierwszej oferty publicznej, w ramach której do spółki wpłynęła kwota 4,7 mln zł.

Wywiad z Łukaszem Dębskim

Łukasz Dębski to bohater okładkowy styczniowego wydania My Company Polska. Wywiad z prezesem zarządu Big Cheese Studio można przeczytać TUTAJ

W najnowszym wydaniu miesięcznika opisujemy również rynek polskich symulatorów. Tekst jest dostępny TUTAJ.

ZOBACZ RÓWNIEŻ