Boże Narodzenie testem dla sklepów. Ile z nich zostanie zamkniętych po świętach?
Fot. Pixabay.comTego, że w okresie pandemii sprzedaż przeniosła się do Internetu, nie trzeba nikomu udowadniać. - Trendu już nie zatrzymamy i coraz więcej użytkowników będzie wchodzić do świata transakcji internetowych. Zwłaszcza w drugim kwartale roku zakupy w e-commerce zaczęło robić sporo osób, które nigdy wcześniej tego nie robiły - przekonywał na łamach My Company Polska Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności.
Zwyczaje konsumentów nie zmienią się w nadchodzących miesiącach i według różnych szacunków nawet 75 proc. kupujących skorzysta w okresie świątecznym z oferty sklepów online. Co ciekawe, mimo kryzysu związanego z epidemią, wydatki na prezenty wcale nie zmaleją. Sprzedawcy detaliczni muszą więc jakoś przystosować się do nowej rzeczywistości.
W badaniu zleconym przez PayPal aż co piąty ankietowany przyznał, że od tego, jak dobrze poradzi sobie w okresie świątecznym, zależy przyszłość jego firmy. Przedsiębiorcy planują podjęcie odpowiednich kroków, by jak najbardziej zachęcić klientów - wszak ludzi odwiedzających stacjonarne sklepy będzie interesowała nie tylko atrakcyjna oferta, bowiem szczególnie ważne będzie również poczucie bezpieczeństwa.
Jak wynika z badania, sprzedawcy detaliczni skupią się na popularyzacji transakcji bezgotówkowych. Wielu z nich poszuka innych kanałów dotarcia do odbiorców - np. poprzez media społecznościowe. Ponadto konsumenci na każdym kroku podkreślają, jak ważny jest dla nich model BOPS, który przewiduje, że zamówienia złożone internetowo można odbierać w stacjonarnej placówce.