Booksy przejmuje amerykańskiego konkurenta. Powstanie największy marketplace dla branży hair&beauty

Booksy
Fot. materiały prasowe
Booksy, jedna z największych na świecie platform do rezerwacji wizyt online, przejęła jednego ze swoich amerykańskich konkurentów, firmę Genbook, specjalizującą się w umawianiu wizyt w kategorii beauty & wellness. Jest to kolejne przejęcie na rynku amerykańskim dokonane przez polską firmę założoną przez Stefana Batorego.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Booksy to aplikacja umożliwiająca umawianie wizyt w branży hair & beauty oraz udostępniająca biznesom kompleksowe narzędzie do zarządzania kalendarzem i pozyskiwania klientów. Firma aktywna jest na wielu rynkach, w tym m.in. w Wielkiej Brytanii, Brazylii czy Stanach Zjednoczonych. Przejęcie Genbook, platformy stworzonej z myślą o małych przedsiębiorcach z branży beauty & wellness, to kolejna akwizycja dokonana przez Booksy na rynku amerykańskim. W 2020 r. spółka przejęła innego konkurenta w USA, firmę GoPanache. Połączenie zapewni klientom dostęp do jeszcze szerszego grona usługodawców na rynku amerykańskim.

W Europie Booksy przejęło również polską firmę Lavito, a w 2020 roku platforma połączyła swoje siły z największym konkurentem na lokalnym rynku, Versum. Przejęcie Genbook napędzi dalszy rozwój Booksy oraz umożliwi dostarczanie zarówno klientom, jak i usługodawcom, technologii najwyższej jakości. W najbliższych miesiącach usługodawcy korzystający dotąd z usług firmy Genbook, której siedziba mieści się Sydney, przeniesieni zostaną na marketplace Booksy.

- Cieszymy się, że możemy połączyć siły z jedną z pierwszych firm, które powstały w naszej branży - mówi Stefan Batory, współzałożyciel i CEO Booksy. I dodaje: - Dzięki fuzji z Genbook, jeszcze więcej klientów trafi do najlepszych salonów dostępnych na naszej platformie. Pozwoli nam to zapewnić im dokładnie takie usługi, jakich poszukują, a firmom z branży hair & beauty umożliwi dalszy, nieustanny rozwój.

Nie możemy doczekać się, aby zaoferować naszym klientom niezwykle szeroki wybór usług dostępnych na Booksy i sprostać ich stale rosnącym potrzebom - dodaje Philipp Liver, CEO Genbook

Booksy to polski startup założony w 2013 r. z siedzibą w San Francisco, oferujący platformę do rezerwacji wizyt online dla użytkowników i program do rozwijania biznesu dla usługodawców. Dzięki aplikacji i stronie Booksy.com użytkownicy m.in. Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii, RPA i Polsce mogą rezerwować wizyty online u swoich ulubionych fryzjerów, barberów i kosmetyczek, a od niedawna także w nowych kategoriach, utworzonych na rynku polskim, takich jak finanse czy telekomunikacja. W 2020 roku firma połączyła się z Versum, tworząc kompleksowe narzędzie do zarządzania salonami urody, obecne w ponad 100 krajach na całym świecie. W wyniku fuzji obu firm, powstanie największy na świecie marketplace dla branży hair&beauty z którego tylko w 2021 skorzysta blisko 13 milionów klientów salonów fryzjerskich, gabinetów kosmetycznych oraz SPA.

ZOBACZ RÓWNIEŻ