AIP Seed inwestuje w asystenta sprzedaży. Startup pozyskał 11,5 mln dolarów w rundzie pre-seed

Artisan
Founderzy Artisan: Jaspar Carmichael-Jack oraz Samantha Stallings. Źródło zdjęcia: instagram.com/jasparcjack; artisan.co
Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Startup Artisan stawia na integrację sztucznej inteligencji z zespołami ludzkimi, oferując elastyczne wsparcie w postaci wszechstronnego asystenta z ludzką twarzą. Nazywa się Ava i ma potencjał, by zrewolucjonizować znacznie więcej niż sprzedaż.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Ava specjalizuje się w sprzedaży wychodzącej, zarządzając zadaniami, które zazwyczaj wymagają wielu godzin ludzkiej pracy. Mając dostęp do ponad 300 milionów kontaktów B2B i danych z dziesiątek źródeł, może ona wyszukiwać, badać i kontaktować się z potencjalnymi klientami za pomocą hiper-spersonalizowanych wiadomości przychodzących na e-mail oraz skrzynkę LinkedIn. Używa przy tym zaawansowanych narzędzi pozwalających na podgrzewanie leadów i testowanie skuteczności kampanii. Tym samym pozwala na znaczne zwiększenie liczby generowanych leadów oraz ogólną optymalizację działań sprzedażowych.

11,5 mln dolarów dla startupu Artisan. Polski fundusz wśród inwestorów

- Ava generuje 50 leadów każdego dnia. To rozwiązuje problem ręcznego wprowadzania i analizy danych z różnych źródeł – mówi Jaspar Carmichael-Jack, założyciel i CEO startupu Artisan, którego produktem jest Ava. Jak przyznaje 23-letni przedsiębiorca, na rynku istnieje ogromne zapotrzebowanie na tego typu narzędzie, ale nie zamierza się zatrzymywać tylko na jednym. - Ava jest w jednej setnej tym, czym ma być nasz finalny produkt – przyznaje i zapowiada, że jego celem jest, aby kolejne “artisany” były zdolne do wykonywania całych zawodów, a nie tylko poszczególnych czynności.

Inwestorom wystarcza jednak już to, co Artisan dostarcza teraz. Startup zamknął rundę finansowania pre-seed w wysokości 11,5 mln dolarów, a wzięli w niej udział m.in. guru świata VC Oliver Jung, (który jako jeden z pierwszych inwestował w Airbnb, Bird czy Revolut) oraz takie fundusze jak Y Combinator, Sequoia Scout i BOND. Wśród inwestorów jest też polski fundusz AIP Seed. - Jesteśmy dumni, że możemy uczestniczyć w finansowaniu tej przełomowej platformy – mówi Dariusz Żuk, CEO i założyciel AIP Seed. Jak dodaje, asystenci AI mają szansę zrewolucjonizować sposób funkcjonowania firm i zwiększyć ich rentowność.

Ava odciąży sprzedażowców. Kolejne “artisany” w planach

Jak konkretnie robi to Ava? Zdaniem foundera Artisan, na rynku istnieje zbyt wiele produktów SaaS, które są drogie, niekompatybilne, i zmuszające w ostateczności do przełączania się między bazami czy ręcznego wprowadzania danych. Ava konsoliduje niezbędne narzędzia i automatyzuje budowanie list kontaktów, weryfikację danych i aktualizację CRM. Fundusze pozyskane w rundzie finansowania mają zostać wykorzystane do rozszerzenia możliwości i doskonalenia zestawu umiejętności Avy oraz powstania nowych “artisanów”.

Firma planuje uruchomienie Lucasa, artisana marketingu (Ava jest BDR (Business Development Representative) oraz Elijah, artisana Customer Success. Mają oni działać w ramach swoich skonsolidowanych ekosystemów, dzięki czemu Artisan jako ujednolicona platforma rozszerzy swój zasięg na cały ruch GTM, zastępując cały zestaw starszych narzędzi Saas

ZOBACZ RÓWNIEŻ