Rynek reklamowy w Polsce osiągnie w tym roku wartość 2,8 mld dolarów

fot. Freepik
fot. Freepik
Przewiduje się, że w 2024 r. wydatki na reklamę cyfrową wzrosną o 7,4%, osiągając 59,6% globalnych wydatków, przy dwucyfrowym wzroście w przypadku retail media i płatnych serwisów społecznościowych. Podczas gdy w Polsce W 2024 r. digital powinien osiągnąć́ wzrost na poziomie 10%.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Prognoza wydatków reklamowych w Polsce

Zgodnie z najnowszymi prognozami dentsu Global Ad Spend Forecasts, w 2024 r. rynek reklamowy w Polsce będzie się rozwijał w stabilnym tempie 7,3% i osiągnie wartość 2,8 mld USD. Choć Polska spodziewa się stabilizacji gospodarczej, reklamodawcy w dalszym ciągu będą bardzo ostrożni w wydatkach na reklamę, a ożywienie na rynku reklamowym nie będzie zauważalne od razu. Wzrost może zostać spowolniony przez nieprzewidywalne wydarzenia gospodarcze i polityczne.

– Na polskim rynku reklamowym widać większy optymizm niż w poprzednim roku, jednak reklamodawcy nadal pozostają ostrożni, dlatego na efekty zwiększonych wydatków na reklamę, będziemy musieli jeszcze poczekać – Nicolette Senye, Media Practice Lead, dentsu Polska. Rynek reklamowy będzie napędzany przez trzy główne trendy, zwiększone inwestycje na innowacje, rozwój cyfrowy oraz duże wydarzenia sportowe. W 2025 roku i kolejnych latach oczekujemy, że polski rynek reklamowy będzie się rozwijał w stabilnym, choć umiarkowanym tempie – podsumowuje Senye.

Kanały cyfrowe nadal pozostają liderem wzrostów. Wzrost wydatków w mediach cyfrowych w 2023 r. sięgnął 12,5%, czyli o prawie 4% więcej niż ostatnia prognoza. W 2024 r. digital powinien osiągnąć wzrost na poziomie 10%. Banery display w 2024 r. zaliczą wzrost na poziomie 5,7%. Najszybciej rozwijającym się sektorem cyfrowym jest wideo online, jego przewidywany wzrost w 2024 r. jest bardzo wysoki: wynosi 14%.

Więcej o prognozowanych wydatkach reklamowych w Polsce.

Globalna prognoza wydatków reklamowych

Prognozuje się, że wydatki na reklamę wzrosną o 5,0% na całym świecie w 2024 r., zgodnie z najnowszymi prognozami dentsu Global Ad Spend Forecasts, śródroczną aktualizacją badającą główne zmiany w wydatkach na reklamę według geografii i kanałów medialnych na 56 rynkach. Ogólnie rzecz biorąc, do końca roku

na całym świecie zostanie wydanych 754,4 miliarda dolarów. Przewiduje się, że same wybory prezydenckie w USA będą odpowiadać za około jedną trzecią (11 miliardów dolarów) przyrostowych wydatków na reklamę w 2024 roku.

Z perspektywy kanałów, raport dentsu Global Ad Spend Forecasts 2024 podkreśla, że oczekuje się, że kanał cyfrowy pozostanie najszybciej rozwijającym się kanałem na poziomie 7,4%, osiągając 449,3 mld USD i 59,6% globalnych wydatków na reklamę.


Sprawdź też: Przyszłość biznesu - relacja z Viva Technology w Paryżu


Dobra reklama, czyli jaka?

Dobra reklama, czyli jaka?

Niezależnie od rodzaju i charakteru działalności, każda firma musi posiadać przemyślany plan marketingowy, który skutecznie zareklamuje produkty lub usługi. Leo Burnett twierdził, że dobra reklama musi być prosta, niezapomniana, zapraszać do obejrzenia or

ZOBACZ RÓWNIEŻ