Przyciągnij ich raz jeszcze
fot. Adobe StockRuszamy z działalnością marketingową w internecie – stworzyliśmy reklamę na Facebooku, sprecyzowaliśmy swoich odbiorców, przeprowadziliśmy kampanię. Na efekty nie trzeba było długo czekać – sporo osób odwiedziło naszą stronę, a wręcz zrobiło u nas zakupy. Po jakimś czasie przeprowadzamy więc kolejną kampanię – znów od podstaw.
Specjaliści ds. marketingu mówią wtedy „stop”. I radzą, by wówczas zastosować remarketing. Co to jest? To działania pozwalające na dotarcie do osób, które odwiedziły już naszą witrynę. Możemy więc wyświetlać np. reklamę osobie, która już wcześniej miała kontakt z naszą marką, skłaniając ją do ponownego skorzystania z naszej oferty. – Bez remarketingu osobę, która zainteresowała się naszymi usługami czy produktami, czemu dała wyraz, np.wchodząc na stronę internetową, trzeba szukać za każdym razem od nowa – mówi Artur Jabłoński, marketer i właściciel agencji marketingowej digitalk. – Rzadko zdarza się, aby użytkownik, który wchodzi do sklepu online, wybierał od razu produkt i dokonywał transakcji. Większość wykonuje kilka lub nawet – w przypadku branż oferujących wyjątkowo wartościowy asortyment – kilkadziesiąt wejść, by dokonać upragnionej przez nas konwersji – zauważa Aleksander Kubica, specjalista ds. marketingu w agencji interaktywnej 25wat. Dlaczego tak się dzieje? Klient chce podjąć słuszną decyzję, więc przegląda, analizuje, wyczekuje promocji, czy po prostu chce „przespać...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 12/2020 (63) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.