Moc Internetu, czyli dlaczego warto studiować marketing internetowy?
Chyba nikt nie mógł przewidzieć dokąd zaprowadzi nas rok 2020, w którym tylko kilka ostatnich miesięcy przyniosło więcej transformacji cyfrowej niż cała ostatnia dekada. W 2021 roku dostęp do Internetu posiadało 4,9 miliarda ludzi, w Polsce - 92% społeczeństwa, a według badań firmy NordVPN, Polacy średnio spędzali prawie 51 godzin tygodniowo surfując w Internecie.
Internet wciąż się rozwija
Trudno wyobrazić sobie jakąkolwiek firmę, która dziś nie ma strony internetowej, profilu w mediach społecznościowych lub nie promuje swoich produktów czy usług w Internecie. W 2021 roku, branża reklamy internetowej na świecie warta była 521 miliardów dolarów, a związany z nią marketing internetowy rozwija się w niespotykanym tempie rok do roku. Sektor ten stale ewoluuje wraz z nowymi odkryciami i ich wprowadzaniem na rynek.
Specjaliści zajmujący się marketingiem internetowym muszą być na bieżąco, weryfikując trendy i sprawdzając, jak wpływają na efektywność ich działań. Budowanie doświadczenia w marketingu internetowym obejmuje niemal każdy aspekt obecności marki i to właśnie ta różnorodność oraz zakres możliwości, jakie niosą ze sobą Internet, są tak bardzo interesujące. Marketing internetowy to nie tylko projektowanie stron internetowych czy form graficznych, ale również opracowywanie strategii, prowadzenie działań promocyjnych, badań, narzędzia, a także systemy do promocji i analizy danych, czy też tworzenie skutecznych treści.
Dlaczego kariera w marketingu internetowym ma przyszłość?
Dzięki zdecydowanie większym możliwościom i wyższemu zwrotowi z inwestycji (ROI), marketing internetowy szybko przejmuje rolę marketingu tradycyjnego. To, co wyróżniają tę branżę, to natychmiastowy feedback od klientów, szybsza forma wdrażania pomysłów, większe zasięgi przy niższych kosztach, interaktywne formy promocyjne oraz możliwość dokładnej analizy i optymalizacji własnych działań.
Według LinkedIn, stanowiska związane z marketingiem internetowym są jednymi z dziesięciu najbardziej poszukiwanych z ponad 800 000 ofert pracy na całym świecie.
Najprawdopodobniej najistotniejszym powodem rozwoju w marketingu internetowym są wysokie pensje notowane w tym sektorze. Z rocznym średnim wynagrodzeniem dla managera lub dyrektora, wynoszącym około 180 - 336 tys. zł, stanowiska związane z marketingiem internetowym plasują się w czołówce stanowisk z wysokimi wynagrodzeniami w Polsce.
Przy tak szybkiej dynamice, różnorodności, dużej liczbie miejsc pracy i wysokich wynagrodzeniach, rozwój w branży marketingu internetowego to pewna inwestycja w przyszłość. Żeby uzyskać lukratywną posadę, nie wystarczy jednak tylko uczestnictwo w wybranych kursach internetowych. Szeroki zakres tematyczny i konkurencyjność w branży wymuszają lepsze przygotowanie, dlatego najskuteczniejszą formą kształcenia będą renomowane studia podyplomowe. Teoria powiązana z wiedzą praktyczną to gwarancja sukcesu w biznesie. Warto więc wybrać te studia marketingu internetowego, które prowadzone będą przez praktyków rynku, a gros zajęć to ćwiczenia, warsztaty i wspólne projekty przeprowadzane w warunkach realnych.