InPost nie wprowadzi zapowiadanych dwucyfrowych podwyżek

InPost paczkomat
InPost, fot. Adobe Stock
InPost pochwalił się wynikami finansowymi i ma co świętować. Firma Rafała Brzoski wycofuje się z zapowiadanych dwucyfrowych podwyżek usług na jesieni. Jednak trzeba się liczyć z wyższymi cenami przesyłek w 2023 roku.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

InPost radzi sobie dobrze bez względu na trudną sytuację gospodarczą. Według wyników finansowych za II kwartał 2022 r. spółka może się pochwalić zarówno wzrostem przychodów i większym zyskiem. Założyciel InPostu wypełnił lukę na zaniedbanym rynku usług pocztowych nie tylko w Polsce. Obecnie świadczy usługi w Wielkiej Brytanii i Francji.

20 tys. paczkomatów do końca 2022 r.

Brzoska zapowiedział, że InPost chce rosnąć powyżej rynku we wszystkich krajach działalności w 2022 roku. Jednak to w Polsce usługi InPostu niemal wyparły tradycyjną pocztę. CEO InPostu zapowiedział, że na koniec 2022 roku w kraju będzie równo 20 tys. paczkomatów. W pierwszej połowie roku miał ich 18,5 tysiąca. Wielka Brytania ma ich 4 tys. a Francja dopiero 1000.

Wartość InPostu to 2,8 mld euro

Jak wynika z danych cytowanych przez portal Money.pl w I poł. 2022 r. spółka miała 286,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 188,1 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3 221,9 mln zł w porównaniu z 1 639 mln zł rok wcześniej. InPost jest obecnie wyceniany na 2,8 miliarda euro wartości giełdowej.

Nie będzie podwyżek w 2022 r.

Z okazji upublicznienia wyników fiannsowych Rafał Brzoska zadeklarował, że usługi InPostu nie podrożeją w 2022 roku mimo zapowiadanych dwucyfrowych podwyżek. Nie wyklucza jednak wzrostu cen usług w 2023 roku.

Po ogłoszeniu powyższych informacji notowania spółki na giełdzie w Amsterdamie skoczyły o 10 proc. do poziomu ponad 5,60 euro za akcję. W związku z tym znacznie wzrósł też majątek samego prezesa InPostu. Jest on jednym z najbogatszych Polaków. Należy do niego 10 proc. udziałów spółki.

15 mln klientów

Przesyłki paczkomatowe odbiera już prawie połowa dorosłej populacji Polski, czyli 15,8 mln osób, co oznacza wzrost o 14 proc. rok do roku. InPost może się pochwalić wysokim wskaźnikiem lojalności klientów.

Olga Malinkiewicz: Rynek fotowoltaiczny jest strasznie nudny

ZOBACZ RÓWNIEŻ