InPost nie wprowadzi zapowiadanych dwucyfrowych podwyżek

InPost radzi sobie dobrze bez względu na trudną sytuację gospodarczą. Według wyników finansowych za II kwartał 2022 r. spółka może się pochwalić zarówno wzrostem przychodów i większym zyskiem. Założyciel InPostu wypełnił lukę na zaniedbanym rynku usług pocztowych nie tylko w Polsce. Obecnie świadczy usługi w Wielkiej Brytanii i Francji.
20 tys. paczkomatów do końca 2022 r.
Brzoska zapowiedział, że InPost chce rosnąć powyżej rynku we wszystkich krajach działalności w 2022 roku. Jednak to w Polsce usługi InPostu niemal wyparły tradycyjną pocztę. CEO InPostu zapowiedział, że na koniec 2022 roku w kraju będzie równo 20 tys. paczkomatów. W pierwszej połowie roku miał ich 18,5 tysiąca. Wielka Brytania ma ich 4 tys. a Francja dopiero 1000.
Wartość InPostu to 2,8 mld euro
Jak wynika z danych cytowanych przez portal Money.pl w I poł. 2022 r. spółka miała 286,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 188,1 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3 221,9 mln zł w porównaniu z 1 639 mln zł rok wcześniej. InPost jest obecnie wyceniany na 2,8 miliarda euro wartości giełdowej.
Nie będzie podwyżek w 2022 r.
Z okazji upublicznienia wyników fiannsowych Rafał Brzoska zadeklarował, że usługi InPostu nie podrożeją w 2022 roku mimo zapowiadanych dwucyfrowych podwyżek. Nie wyklucza jednak wzrostu cen usług w 2023 roku.
Po ogłoszeniu powyższych informacji notowania spółki na giełdzie w Amsterdamie skoczyły o 10 proc. do poziomu ponad 5,60 euro za akcję. W związku z tym znacznie wzrósł też majątek samego prezesa InPostu. Jest on jednym z najbogatszych Polaków. Należy do niego 10 proc. udziałów spółki.
15 mln klientów
Przesyłki paczkomatowe odbiera już prawie połowa dorosłej populacji Polski, czyli 15,8 mln osób, co oznacza wzrost o 14 proc. rok do roku. InPost może się pochwalić wysokim wskaźnikiem lojalności klientów.
Olga Malinkiewicz: Rynek fotowoltaiczny jest strasznie nudny