Domek mobilny to nowa miłość Polaków - również w czasach Covid-19
Domek mobilny / Fot. Letniskowo.plDomek mobilny to coś bardzo cennego dla wielu Polaków. Zakup dużego domu z prawdziwego zdarzenia często wiąże się z gigantycznym kosztem i niewielu ludzi stać na taką inwestycję. Ale domek mobilny? To zupełnie inna sprawa! Obecnie, w dobie Covid-19, takie domki zyskują jeszcze większe zainteresowanie.
— Sytuacja z koronawirusem odkryła prawdziwe zapotrzebowanie na własny domek mobilny, który był zawsze symbolem wolności — mówi dla My Company Polska Iwona Wyszyńska, kierownik działu sprzedaży i marketingu w Letniskowo.pl sp. z o. o., producencie domków mobilnych. — Zbudziła potrzebę znalezienia się we własnej przestrzeni, na własnym kawałku ziemi, co ma swoje odzwierciedlenie w ilości zainteresowania domkami w tym czasie — dodaje.
Domek mobilny: świetny biznes w Polsce i za granicą
Jak przekonuje Iwona Wyszyńska, rozwijanie takiego biznesu wcale nie ogranicza nas do rodzimego rynku. Jeśli chcemy sprzedawać domek mobilny, możemy liczyć na zainteresowanie klientów z Polski, ale też z innych krajów.
Na pytanie, czy firma oferująca domki mobilne może liczyć na duże zainteresowanie polskich klientów, czy też większość klientów jest spoza Polski, przedstawicielka Letniskowo.pl odpowiada: — Zarówno w Polsce, jak i za granicą. Na zachodzie domek mobilny to popularny obrazek na kempingu czy na własnej działce. Ten trend przywędrował również do naszego kraju. W ostatnim roku odnotowaliśmy znaczący wzrost zainteresowania posiadaniem własnego domku mobilnego — przekonuje.
Domek mobilny: chcemy sprzedawać, ale czy to trudna branża?
Na start i rozkręcenie takiego biznesu będziemy musieli zainwestować sporo środków, ale zdecydowanie o wiele mniej niż w przypadku, gdybyśmy chcieli zostać tradycyjnym deweloperem. — Wzrastające ceny nieruchomości przyczyniły się do powstawania alternatywnego mieszkalnictwa. Tym samym pojawiła się szansa na rozwój naszego biznesu — tłumaczy Iwona Wyszyńska.
I tak, koszt zakupu mobilnego domku jest kilkukrotnie niższy niż mieszkania o tej samej powierzchni. — Szczególnie na rynkach zachodnich, czy w dużych metropoliach, gdzie następuje szybki napływ ludności, który te metropolie generują, jednocześnie nie nadążając z zaspokajaniem potrzeb mieszkaniowych — dodaje ekspertka.
Branża budownictwa mobilnego to również alternatywa dla branży turystycznej, hoteli i kempingów. Sprawdź również inne pomysły na biznes, a także dowiedz się, w co warto inwestować w 2021.