Bliskie spotkania

Najlepsze książki dla przedsiębiorców
Najlepsze książki dla przedsiębiorców, fot. materiały prasowe
Zdalnie, wirtualnie, cyfrowo. Jak nawiązywać nowe relacje i podtrzymywać zawodowe kontakty w pandemicznych czasach?
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 3/2022 (78)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Techniki sprzedaży zdalnej

Autorzy: Roman Kawszyn, Adam Szaran
MT Biznes

Handlowiec w biurze, jest jak statek w porcie – tak jeszcze niedawno mówiono o pracy specjalistów do spraw sprzedaży. Wiadomo było, że aby skutecznie coś sprzedać, trzeba do klientów chodzić osobiście, spotykać się z nimi w ich firmach lub na mieście, zapraszać na lunch. Wszystko zmieniło się wiosną 2020 r. wraz z pandemią i lockdownem. Niektórzy handlowcy zupełnie nie wiedzieli, jak dalej pracować. Wygrali ci, którzy umieli się przystosować. Tym, którzy wciąż chcą się podszkolić, z pomocą przychodzi książka Romana Kawszyna i Adama Szarana, doświadczonych menedżerów i handlowców. Przez ostatnie półtora roku wypracowali system sprzedaży zdalnej „Distance Seller”, który… działa. Zrobili to we współpracy z zaprzyjaźnionymi firmami. Efekt? Jedna z nich osiągnęła najlepszy wynik finansowy w Polsce, inni zwiększyli swoje obroty o kilkadziesiąt procent. I to w pandemii!

W książce przedstawiono schematy, algorytmy i techniki, które przydadzą się, kiedy trzeba pozyskiwać nowych silnych klientów (tzw. budowanie muru) oraz gdy trzeba zadbać o tych już istniejących. Oczywiście wszystko zdalnie!

Myślenie kontekstowe

Autorzy: Kenneth Cukier Viktor Mayer-Schönberger Francis de Véricourt
MT Biznes

Boicie się, że roboty zabiorą wam pracę? Niepotrzebnie! W czasach sztucznej inteligencji naszym atutem jest myślenie kontekstowe. Na czym polega? Na tworzeniu modeli mentalnych, które pozwalają nam dostrzegać prawidłowości, przewidywać, jak sprawy będą się toczyć i rozumieć nowe sytuacje. Kiedy komputery coraz lepiej radzą sobie z wykonywaniem zadań poznawczych, kluczowe staje się zobaczenie problemów „z innej strony”.

Książka autorstwa dwóch profesorów zarządzania i dziennikarza „The Economist” przynosi nam odpowiedzi, jak zacząć myśleć kontekstowo. A także jak bracia Wright, nie mając zbytniego pojęcia o fizyce, po raz pierwszy w historii ludzkości wznieśli się w powietrze samolotem czy jak użycie hasztagu #MeToo na Twitterze doprowadziło do zmiany sposobu postrzegania napaści seksualnej. Szukają też odpowiedzi, dlaczego tak szybko daliśmy sobie radę z SARS, czego nie można powiedzieć o Covid-19. Innymi słowy: jeśli chcemy rozwiązywać problemy, które stawia przed nami rzeczywistość, musimy nauczyć się inaczej na nie patrzeć.

Dogadaj się. Sztuka codziennych negocjacji

Autor: Michael Yardney
Kompania Mediowa

Niech was nie zmyli okładka z pieskiem i kotkiem. Ta książka dotyczy przede wszystkim negocjacji z przedstawicielami naszego gatunku. Choć oczywiście każdy kto musiał przekonać swojego psa do wyjścia na spacer w deszcz czy swojego kota do zejścia ze stołu, będzie o pewne umiejętności perswazji bogatszy. Co tu kryć, życie to ciąg negocjacji: w domu, w pracy, z rodziną, z klientami. Negocjujemy codziennie z małżonkami, partnerami, dziećmi, kolegami z pracy, szefami, klientami.

Według Michaela Yardneya, autora książki „Dogadaj się”, zrozumienie zasad pertraktacji, wywierania wpływu i perswazji pomoże uzgodnić najlepszą ofertę, zrobić najlepszy interes, za każdym razem niezależnie od tego, czy jesteś kupującym czy sprzedającym. To kolejny tytuł autora bestsellera „Nawyki bogatych i biednych”, który ukazuje się właśnie w Polsce. Ta książka jest dla każdego, kto chce sprawić, by inni ludzie (a czasem i zwierzęta) robili to, czego od nich oczekujemy.

Cyfrowa mowa ciała

Autorka: Erica Dhawan
Znak

Lepiej napisać e-mail czy zadzwonić? Użyć emotikona w wiadomości do szefa, a jeśli tak, to jakiego? No i kiedy postawić wykrzyknik, a kiedy trzy wykrzykniki? Każdy z nas miewa chyba takie rozterki. Tym bardziej że cyfrowy savoir vivre cały czas się tworzy. Nieco inaczej jest z tzw. cyfrową mową ciała, czyli wirtualną komunikacją niewerbalną i odczytywaniem intencji (czasami nieuświadomionym) drugiej osoby. Ale i tu do tej pory zdani byliśmy głównie na intuicję.

Z pomocą przychodzi nam najnowsza książka Eriki Dhawan, ekspertki w zakresie innowacji, zaliczanej do grona „20 najlepszych menedżerów na świecie” (według Global Gurus). Dhawan radzi, czym skutecznie zastąpić kontakt wzrokowy, kiwnięcie głową lub zwykły uśmiech. Opierając się na najnowszych badaniach, napisała wypełniony praktycznymi radami przewodnik niezbędny w świecie pracy zdalnej i hybrydowej. Dzięki niemu zrozumiemy, czym jest nowa empatia, jak uniknąć nieporozumień i frustracji.

My Company Polska wydanie 3/2022 (78)

Więcej możesz przeczytać w 3/2022 (78) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ