Anna Dereszowska walczy o pieniądze z Cinkciarz.pl. Ciąg dalszy afery wokół dużych problemów platformy

logotyp cinkciarz.pl
Cinkciarz.pl walczy o przetrwanie na rynku. Anna Dereszowska oskarża firmę o utrudnianie wypłaty jej pieniędzy. / Fot. materiały prasowe.
Anna Dereszowska, znana polska aktorka, publicznie podzieliła się negatywnymi doświadczeniami związanymi z usługami Cinkciarz.pl. W opublikowanym na Instagramie oświadczeniu, poinformowała, że od listopada 2024 roku nie otrzymała należnych jej środków finansowych od tej platformy. Afera wokół platformy finansowej trwa już od kilku miesięcy.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Cinkciarz.pl, jeden z największych kantorów internetowych w Polsce, zmaga się z poważnymi problemami związanymi z wypłatami środków klientów. Liczne skargi dotyczą ich poważnych opóźnień idących w tygodnie a niekiedy nawet dłużej. Wiele osób czekając na swoje pieniądze stresuje się czy wpłacone waluty w ogóle zostaną odzyskane. Klienci zgłaszają trudności z odzyskaniem pieniędzy, a kontakt z firmą staje się coraz trudniejszy. Z informacji polskich instytucji finansowych wynika, że firma może borykać się z problemami z płynnością, a brak odpowiednich środków mógł wpłynąć na te opóźnienia. O problemach Cinkciarza.pl pisaliśmy w licznych artykułach na łamach Mycompanypolska.pl.

Afera wokół Cinkciarz.pl: Kantor oskarża KNF o niszczenie biznesu i wywołanie paniki rynkowej

Anna Dereszowska oszukana przez Cinkciarz.pl?

Sprawa wróciła na pierwsze strony gazet za sprawą historii aktorki Anny Dereszowskiej, która skorzystała z usług Cinkciarza.pl. Jak wyjaśniła na swoim instagramowym profilu od ponad miesiąca bezskutecznie stara się odzyskać swoje pieniądze zdeponowane w Cinkciarz.pl. Pomimo kilkunastu prób kontaktu z firmą oraz podejmowanych działań, środki te nie zostały jej zwrócone. W związku z tym zdecydowała się na podjęcie kroków prawnych, aby odzyskać "bardzo znaczącą kwotę w euro" jak zaznaczyła w swoim poście. 

Aktorka zdała też emocjonalną relację z tego jak próbowała skontaktować się z firmą. Nie pomogły próby kontaktu przez telefon, choć aktorka godzinami oczekiwała w kolejce - nie udało jej się dodzwonić do konsultanta. Ostrzegła też, że podany przez firmę nr Skype nie odpowiada. "Na wezwania do zwrotu wpłaconych środków [kantor] nie odpowiada" - żali się artystka w poście. 

Według Anny Dereszowskiej oburzające jest, że strona wciąż działa i przyjmuje wpłaty skazując każdego kolejnego klienta na niebywały stres.

"Strona internetowa sprawia wrażenie w pełni działającej i nieświadomy kłopotów, (...) klient, taki jak ja, może bez problemu wpłacić pieniądze, ale nie jest wykluczone, że ich nie odzyska, tak jak ma miejsce w moim przypadku" — napisała w oświadczeniu Anna Dereszowska. 

Reakcja Cinkciarz.pl na oskarżenia gwiazd 

Anna Dereszowska nie jest jedyną ofiarą problemów Cinkciarza.pl. O podobnych kłopotach media poinformował Maciej Zakościelny. 

W odpowiedzi na zarzuty klientów, w tym Anny Dereszowskiej, Cinkciarz.pl wydał oświadczenie, w którym poinformował o propozycji ugód dla swoich klientów. Według informacji, jakie otrzymał Maciej Zakościelny firma zadeklarowała mu zwrot 100% zdeponowanych środków w uzgodnionym terminie, a także ustawowe odsetki za okres oczekiwania. 

 "Bardzo przepraszamy wszystkich klientów, w tym Panią Annę, za opóźnienia" — czytamy oświadczeniu firmy, przesłanym do portalu Plejada. "Zapewniamy, że wszystkie transakcje wymiany walut zostaną zrealizowane. Nieustannie pracujemy nad tym, aby przywrócić pełną funkcjonalność".

Obok znanych postaci showbiznesu problemy z odzyskaniem środków ma wielu Polaków. W mediach społecznościowych powstają też grupy zrzeszające niezadowolonych, a czasem zrozpaczonych klientów Cinkciarza m.in. "Oszukani przez Cinkciarz.pl" licząca na ten moment 2,9 tys. członków. Klienci informują się nawzajem, jak potoczyły się ich sprawy. Wpisy są zazwyczaj bardzo emocjonalne i jak można się domyślić klienci odchodzą od zmysłów, gdy nie mogą skorzystać z wpłaconych pieniędzy. Oprócz postów w negatywnym tonie, pojawiają się także informacje o pozytywnym zakończeniu wypłat wpłaconych środków.

Problemy finansowe Cinkciarza.pl: Potrzebne 150 mln zł?

Problemy z płynnością finansową firmy mogą sięgać głębiej, niż można by przypuszczać. Według informacji opublikowanych na Bankier.pl, Cinkciarz.pl może potrzebować nawet 150 milionów złotych, aby sprostać bieżącym zobowiązaniom wobec klientów. Taki deficyt w kasie kantoru sugeruje poważne trudności finansowe. Dodatkowo, klienci wskazują na brak odpowiedzi ze strony obsługi klienta, co tylko zwiększa ich niepokój i irytację. Z relacji osób kontaktujących się z firmą wynika, że przedstawiciele Cinkciarza unikali udzielania jasnych odpowiedzi, a na odebranie telefonu trzeba czekać nawet 6 godzin. Konsultanci czasami nawet rozłączali rozmowy, po tym gdy usłyszeli nazwisko danego klienta, związane z sześciocyfrową kwotą, jaką chciał wypłacić klient. To wskazuje na poważne problemy organizacyjne wewnątrz firmy.

Afera wokół Cinkciarz.pl: Kantor oskarża KNF o niszczenie biznesu i wywołanie paniki rynkowej

Działania organów ścigania w sprawie Cinkciarz.pl

Jak informowaliśmy na łamach mycompany.pl w październiku 2024 roku funkcjonariusze Centralnego Biura Śledczego Policji (CBŚP) weszli do siedziby Cinkciarz.pl w Zielonej Górze. Działania te były związane z postępowaniem prowadzonym przez Prokuraturę Regionalną w Poznaniu, wszczętym na początku miesiąca po zawiadomieniu Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Śledztwo dotyczyło m.in. podejrzenia przestępstwa oszustwa w internetowym systemie wymiany walut. 

Plany przekształcenia firmy: Ratunek dla Cinkciarza?

Jak informuje Wprost Biznes Cinkciarz.pl zapowiedział, że zamierza przekształcić się w spółkę akcyjną i ubiegać o licencję bankową w Unii Europejskiej. Po uzyskaniu licencji firma planuje oferować pełen wachlarz usług bankowych, a środki klientów miałyby być objęte ochroną Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (BFG). Jednak KNF wskazała, że nie otrzymała wniosku o zezwolenie na utworzenie banku krajowego, a środki zdeponowane w Cinkciarz.pl obecnie nie są objęte żadnymi gwarancjami. 

Apel Dereszowskiej do potencjalnych klientów Cinkciarza 

Anna Dereszowska zaapelowała do innych klientów Cinkciarz.pl o ostrożność i dokładne sprawdzenie statusu swoich środków na platformie. "Wszystkim tym, którzy korzystają z kantoru Cinkciarz.pl sugeruję uważniej przyjrzeć się sytuacji w jakiej znajduje się spółka oraz przeczytać dostępne artykuły, zanim zdecydujecie się powierzyć swoje pieniądze firmie". Aktorka podkreśliła, że jej celem jest ostrzeżenie innych przed potencjalnymi problemami finansowymi i zachęcenie do podjęcia odpowiednich działań w celu ochrony swoich interesów.


ZOBACZ RÓWNIEŻ