Wywiady

Buczkowski: Wkrótce nikt nie będzie chciał pisać długich postów na Facebooku [WYWIAD]

Buczkowski: Wkrótce nikt nie będzie chciał pisać długich postów na Facebooku [WYWIAD]

Uważam, że forma wertykalnych wideo wkrótce stanie się na tyle powszechna, że firmy nie będą mogły jej nie zauważać. To treści rosnące najszybciej, konsumujemy ich zdecydowanie najwięcej. Jednocześnie nic nie wskazuje na to, żeby pożądany układ treści wkrótce się zmienił – mówi Mateusz Buczkowski, Agency Marketing Manager w Green Parrot.

Kuba Dobroszek 30.12.2022
Kiedy sport niesie markę. Wywiad z Adamem Burakiem

Kiedy sport niesie markę. Wywiad z Adamem Burakiem

Kampania marketingowa jest skuteczna wtedy, gdy jest wiarygodna. Współpraca ze sportowcem musi „opowiadać” interesującą historię. Samo wywieszenie billboardu już nie jest skuteczne – mówi Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu.

Chirurgiczne cięcie bez skalpela w dłoni

Chirurgiczne cięcie bez skalpela w dłoni

Jasno wyznaczony cel, upór w dążeniu do niego i pomocna dłoń dobrego mentora – to zdaniem dr n. med. Joanny Bubak-Dawidziuk sprawdzona recepta, by w polskiej chirurgii było wreszcie więcej kobiet.

Moc kobiecej energii

Moc kobiecej energii

Kobiece pierwiastki są w logistyce niezbędne - przekonują Jolanta Sawińska, dyrektor regionu, Raben Logistics Polska, Magdalena Szaroleta, dyrektor sprzedaży, Raben Transport, i Justyna Dobraś, dyrektor ds. dystrybucji międzynarodowej Fresh Logistics Polska z Gruby Raben.

dr n. społ Magdalena Ankiersztejn-Bartczak: "Z wiedzą o HIV trochę zatrzymaliśmy się w latach 90."

dr n. społ Magdalena Ankiersztejn-Bartczak: "Z wiedzą o HIV trochę zatrzymaliśmy się w latach 90."

W ostatnich latach nauka i medycyna bardzo się rozwinęły, co niestety w Polsce nie zawsze idzie w parze z świadomością społeczną - wielu osobom HIV kojarzy się z osobami zmarginelizowanymi. Nie testujemy się, twierdząc, że nas ten problem nie dotyczy. A to błąd - mówi dr n. społ. Magdalena Ankiersztejn-Bartczak, Prezes Zarządu Fundacji Edukacji Społecznej.

Ciastko, które chcesz zjeść. Czym jest feedforward?

Ciastko, które chcesz zjeść. Czym jest feedforward?

Nowa i modna technika udzielania informacji zwrotnej koncentruje się na przyszłości i pozytywach. Czy rzeczywiście warto ją stosować? O feedforwardzie rozmawiamy z Pawłem Korzyńskim, profesorem Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi Akademii Leona Koźmińskiego.

Piękno ukryte w różnorodności

Piękno ukryte w różnorodności

Balans między kobiecym a męskim punktem widzenia to klucz do sukcesu nie tylko w branży TSL - przekonują Monika Duda, Agata Wydmańska i Wioletta Podstawka z DHL Supply Chain Poland.

Materiał powstał we współpracy z partnerem 09.12.2022
Piotr Nowosielski: "Zewnętrzne finansowanie powinno być ostatecznością. To pójście na łatwiznę"

Piotr Nowosielski: "Zewnętrzne finansowanie powinno być ostatecznością. To pójście na łatwiznę"

Bootstrapping jest solą przedsiębiorczości. Budujesz firmę od zera bez zewnętrznego finansowania. Skupiasz się na zarabianiu i rentowności, a nie szukaniu kolejnej rundy. Tworzysz firmę, która ma wartość, a nie taką, którą fundusz VC pcha do exitu – mówi Piotr Nowosielski, CEO i założyciel Just Join IT, która została zbudowana bez żadnych zewnętrznych pieniędzy.

Czas na równość w MSP

Czas na równość w MSP

Wyniki pionierskich badań Bibby MSP Index na temat równości kobiet i mężczyzn w polskich MSP komentuje Ewa Gawrońska-Micuń, dyrektorka zarządzająca i członkini zarządu Bibby Financial Services, wiceprzewodnicząca Komitetu Wykonawczego Polskiego Związku Faktorów.

Grzegorz W. Kołodko: "Obecna inflacja jest wyjątkowo paskudna" [WYWIAD]

Grzegorz W. Kołodko: "Obecna inflacja jest wyjątkowo paskudna" [WYWIAD]

Gdyby w Polsce było euro, mielibyśmy dziś niższą inflację i wyższy poziom dochodu narodowego – mówi prof. Grzegorz W. Kołodko, ekonomista, były wicepremier i minister finansów, założyciel i dyrektor Centrum Badawczego Transformacji, Integracji i Globalizacji TIGER w Akademii Leona Koźmińskiego.

Jak przygotować się  na problemy w e-commerce

Jak przygotować się na problemy w e-commerce

– Rekordowe wyniki pokazują duże firmy, które mają 70–80 proc. udziałów w rynku, ale te pozostałe procenty generują tysiące mniejszych podmiotów, które zaczynają przestawać sobie radzić. Jeśli dalej ich główną przewagą ma być walka tylko ceną, to przegrają, bo nie ma już miejsca do obniżania marż – mówi Marcin Kononiuk, Chief Sales Officer, Sunrise System.

Inga Songin: "Działania edukacyjne to odpowiedzialność również biznesu. Walczmy o to, co ważne"

Inga Songin: "Działania edukacyjne to odpowiedzialność również biznesu. Walczmy o to, co ważne"

Pokolenie Z jest bardziej świadome, to pokolenie aktywistów. Młodzi ludzie chcą poświęcać czas i energię na rzeczy, które przynoszą większą wartość, mają sens. Firmy muszą określić, o czym jest marka, którą zarządzają, bo tylko wtedy działania CSR-owe są wiarygodne i mogą wykorzystać potencjał pracowników - mówi Inga Songin, dyrektor marketingu Reckitt.

Jak zrobić prezesa z naukowca [WYWIAD]

Jak zrobić prezesa z naukowca [WYWIAD]

Nauka może iść w parze z biznesem. Najpierw trzeba jednak zmienić obraz polskiej nauki. Z Agnieszką Jasińską-Kołodziej rozmawiał Cezary Szczepański.