Reklama

Wywiady

Reklama

Deweloperzy wezmą udział w elektromobilnej rewolucji

Deweloperzy wezmą udział w elektromobilnej rewolucji

- Dla nas elektromobilność to przyszłość. Budując osiedle musimy pamiętać, że po zakupie przez nas działki, klient otrzyma klucze do mieszkania dopiero po siedmiu latach od tego momentu - mówi Dawid Wrona, członek zarządu Grupy Archicom.

Kuba Dobroszek 13.10.2023
Reklama
Jak utrzymać pracownika? "Wyższe wynagrodzenie nie zawsze wystarczy"

Jak utrzymać pracownika? "Wyższe wynagrodzenie nie zawsze wystarczy"

Pracownicy zwłaszcza młodszego pokolenia potrzebują także benefitów pozapłacowych, potrzebują kart sportowych czy ubezpieczeń - tłumaczy Marek Piętka, dyrektor segmentu ubezpieczeń grupowych w Nationale-Nederlanden

Reklama
Komu opłaca się dziś współpraca z influencerami [WYWIAD]

Komu opłaca się dziś współpraca z influencerami [WYWIAD]

Słowo „influencer”, delikatnie rzecz ujmując, nie kojarzy się dziś najlepiej – coraz częściej drwi się z dokonań internetowych osobistości, rzadziej mówi się o fajnych treściach. Ale nie jest też tak, że influencer marketing przestał się opłacać, wręcz przeciwnie.

Wspierające, ale nie pobłażliwe [WYWIAD]

Wspierające, ale nie pobłażliwe [WYWIAD]

Kobiety liderki mają tendencję do promowania innych, a nie budowania swojego sukcesu kosztem czyjejś pracy – przekonuje Marta Bierca, partnerka w agencji badawczej WiseRabbit i doktor socjologii (Uniwersytet SWPS).

Sposób na sukces startupu

Sposób na sukces startupu

O zarządzaniu ryzykiem w start-upie, o cechach koniecznych dla przedsiębiorców, którzy próbują swoich sił w nowych technologiach, opowiada Beata Drzazga – współorganizatorka konferencji nowych technologii w Dolinie Krzemowej, założycielka polskiego giganta w branży medycznej BetaMed.

Jak uniwersytety tworzą innowacje. Sylwia Grzelak o nowej fali startupów [WYWIAD]

Jak uniwersytety tworzą innowacje. Sylwia Grzelak o nowej fali startupów [WYWIAD]

Naszym celem jako centrum innowacji jest znalezienie naukowców, którzy potrafią stworzyć coś, co ma potencjał patentowy. Jesteśmy myśliwymi, szukamy takich pomysłów a potem wspieramy naukowców w kierunku przekształcenia ich innowacji także w okazję biznesową - mówi Sylwia Grzelak, Uniwersytet Łódzki.

Cezary Szczepański 04.10.2023
Odniosłam sukces, bo nie bałam się kobiecości [WYWIAD]

Odniosłam sukces, bo nie bałam się kobiecości [WYWIAD]

Zapraszam kobiety, żeby uwierzyły we własną sprawczość i miały odwagę realizować własne marzenia i aspiracje – mówi Agnieszka Servaas, współwłaścicielka VIVE Group oraz CEO VIVE Management.

Warsaw Startup Festival: Jak rozwinąć startup w branży energetyki [WYWIAD]

Warsaw Startup Festival: Jak rozwinąć startup w branży energetyki [WYWIAD]

Branża energetyki, mimo że uchodzi za konserwatywną i wymagającą, jeśli chodzi o wdrażanie innowacji, jest bardzo otwarta na współpracę ze startupami - przekonywali podczas wywiadów przeprowadzonych podczas Warsaw Startup Festival Dominika Goleniowska-Milinković i Paweł Poneta z firmy Tauron Polska Energia.

Wiktor Cyrny 03.10.2023
Jak budować inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z Jolantą Bańczerowską

Jak budować inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z Jolantą Bańczerowską

Przede wszystkim należy porozmawiać ze swoimi pracownikami, by dowiedzieć się, czego potrzebują. Zarządzający firmami i managerowie nie widzą wszystkiego, na pewne kwestie nie zwracają uwagi. Nowe pokolenie to świetne źródło potrzebnych informacji - przekonuje Jolanta Bańczerowska, członkini zarządu, Obszar Strategii Personalnej, Żabka Polska.

Przedsiębiorcy–fighterzy

Przedsiębiorcy–fighterzy

– Sami mówią, że po serii treningów budzą się w nich pokłady kreatywności albo znajdują nowe rozwiązania dla problemów w swoich biznesach czy działaniach. Walka i poprawa sylwetki przynosi też wzrost pewności siebie. Taka walka daje im kopa do przodu – mówi Julian Szumowski, założyciel największej organizacji boksu białych kołnierzyków w Polsce, Biznes Boxing Polska.

Czy w pracy jest jeszcze czas na przyjemność? 

Czy w pracy jest jeszcze czas na przyjemność? 

Profilaktyką wypalenia zawodowego i niskiego zaangażowania pracowników może być… przyjemność. Zbyt piękne, by mogło być prawdziwe? O tym, dlaczego to właśnie przyjemność powinna stać się jednym z elementów długoterminowej strategii retencyjnej w organizacjach, rozmawiamy z Katarzyną Turską, dyrektorką HR w Pluxee Polska, fintechu działającym w obszarze HR, marketingu i sprzedaży. 

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 29.09.2023
Nie tylko gaszenie pożarów

Nie tylko gaszenie pożarów

Przestępcy mogą mieć techniczne zaplecze na pstryknięcie palcem, w przeróżnych modelach. Powiem wprost: obecnie, by zostać hakerem, wystarczy mieć pieniądze – przekonuje Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.

Sebastian Siemiątkowski: "Stawiamy wszystko na AI" [TYLKO U NAS]

Sebastian Siemiątkowski: "Stawiamy wszystko na AI" [TYLKO U NAS]

Kiedy w USA pojawił się nam konkurent, żaliłem się przyjacielowi. Narzekałem, bo oni również robili świetne rzeczy. Mój przyjaciel powiedział: „Sebastian, zamknij się! To będzie najlepsza rzecz, jaka może przytrafić się Klarnie!”. I miał rację. Mocny konkurent sprawia, że stajesz się lepszy i pomaga skupić się na tym, co naprawdę istotne – mówi Sebastian Siemiątkowski, CEO Klarny.

Poza biznesem: Jadwiga Husarska-Sobina

Poza biznesem: Jadwiga Husarska-Sobina

Twórczyni Husarska Design Studio podkreśla, że dizajn to przede wszystkim narzędzie do wprowadzania pozytywnych zmian w otaczającym nas świecie. Ostatnio zafascynował ją serial „The Blackl ist”, a dokąd chciałaby wybrać się w podróż marzeń?

Wojciech Świątek, Schneider Electric: Polskie firmy coraz bardziej świadome

Wojciech Świątek, Schneider Electric: Polskie firmy coraz bardziej świadome

Wydaje nam się, że świadomość przedsiębiorców jest na całkiem wysokim poziomie. Mamy takie wnioski po naszym badaniu i raporcie Elektryczność 4.0. Znalazło się tam kilka pytań powiązanych z ESG, w tym "czy firmy planują lub mają mieć strategię ESG". Ku mojemu zdziwieniu, prawie 70 proc. firm mówi, że tak - tłumaczy Wojciech Świątek, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, Schneider Electric.

Reklama