Zamożni Polacy z pensją 9 tys. zł na rękę uwielbiają gazetki promocyjne
Gazetki promocyjne są coraz częściej dostępne także w wersji cyfrowej. Fot. shutterstock.Gazetki promocyjne przedstawiające produkty dostępne w sklepach, to często przeglądy ofert atrakcyjnych cenowo. Obecnie przeżywają drugie życie, po latach gdy wielu odbiorców wyrzucało je do kosza prosto ze skrzynki na listy. W dobie inflacji informacje o tanich produktach są często motywacją do wybrania konkretnego sklepu przez konsumenta.
Zamożni Polacy sięgają po gazetki promocyjne
Z sondażu "Blix Awards - Wybór Konsumentów" wynika, że aż 90,3% respondentów przyznaje, że korzysta z tego typu źródeł informacji o cenach. Co ciekawe, najczęściej robili to respondenci zarabiający od 5 do 9 tys. zł netto miesięcznie, a osoby zarabiające ponad 9 tys. zł miesięcznie przeglądają gazetki dwa do trzech razy w tygodniu.
Badacze podkreślają, że poszukiwanie towarów objętych promocjami nie jest już tylko domeną osób o mniejszych dochodach, ale coraz częściej angażują się w to również zamożni Polacy. Trend ten związany jest z rozwojem technologii i zwiększeniem dostępności gazetek w formie cyfrowej, co ułatwia przeglądanie ich w każdej chwili.
5 najlepszych polskich startupów edtech [My Company Polska x Infoshare]
Wpływ na decyzje konsumentów
Gazetki promocyjne wpływają na decyzje zakupowe konsumentów. Ponadto, rosnąca inflacja zachęca Polaków do oszczędzania, a przeglądanie gazetek i znajdowanie w nich atrakcyjnych ofert jest jednym z narzędzi, które pozwalają na uważniejsze zarządzanie domowym budżetem.
Jak wskazuje portal wiadomoscihandlowe.pl badanie potwierdza, że najczęściej gazetki przeglądają osoby zarabiające od 5 do 9 tys. zł netto miesięcznie. Zasobni konsumenci kierują się aktualnymi ofertami promocyjnymi, gdyż realnie mogą w ten sposób zaoszczędzić najwięcej przy zakupie dużej ilości produktów. Gotowi są kupić wiele artykułów na zapas, jeśli tylko są na nie rabaty.
Artykuły premium w gazetkach promocyjnych
Wzrost zainteresowania gazetkami promocyjnymi wśród Polaków stanowi wyzwanie dla sieci handlowych. Klienci oczekują coraz częściej promocji na produkty z wyższej i średniej półki. Dotychczas artykuły premium były rzadko eksponowane w gazetkach, jednak to się zmienia na rynku. Trend poszukiwania okazji cenowych wydaje się być coraz bardziej popularny i może przyczynić się do zmian na rynku handlowym.