Zainwestuj w coś więcej niż aplikacja mobilna

Zalety PWA
Zalety PWA, fot. materiały prasowe
Zamiast wydawać krocie na stworzenie tradycyjnej aplikacji mobilnej, postaw na PWA, czyli specjalną technologię, która dostosuje twoją stronę internetową do potrzeb klientów mobilnych. To tańsze i praktyczniejsze rozwiązanie w dobie zakupów m-commerce.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 12/2021 (75)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Progressive Web App, czyli PWA, to rozwiązanie, które przenosi stronę internetową w ramy aplikacji mobilnej. Po stronie użytkowników niewiele się zmienia – mają dostęp do aplikacji z własnego smartfona, na której mogą m.in. robić zakupy czy przeglądać towary. Proces ten jest jednak znacznie szybszy i bezpieczniejszy niż przy użyciu tradycyjnych aplikacji mobilnych. Jednocześnie jest to rozwiązanie o wiele tańsze do wdrożenia niż posiadanie dwóch niezależnych programów do obsługi ruchu z komputerów i telefonów.

Na czym opiera się PWA

Projekt wdrożenia e-sklepu w formacie PWA opiera się na oddzieleniu frontendu od backendu strony. Proces ten jest jednorazowy – to znaczy nie trzeba przygotowywać oddzielnej aplikacji na różne urządzenia. Jednocześnie gwarantuje identyczny layout niezależnie od tego, w jaki sposób przeglądamy internet – oczywiście uwzględniając np. szerokość ekranu urządzenia.

Taką aplikację wdrożył ostatnio eCommerce House Fast White Cat na zlecenie jednej z firm z branży kosmetycznej. Wdrożenie powstało w technologii React, dzięki temu marka beauty niskim kosztem zyskała m-sklep, który jest nie tylko elastyczny (możliwa jest jego bardzo szybka i łatwa rozbudowa), ale także nie wymaga instalowania specjalnego oprogramowania np. z aplikacji Google Play czy AppStore. Jednocześnie specyfika PWA pozwala na znacznie szybsze wyświetlanie kolejnych stron, w porównaniu z typowym portalem internetowym.

Aplikacja oparta jest na Magento, co pozwala na wdrożenia wszystkich potrzebnych elementów – bez których nie może funkcjonować sprawny sklep internetowy – takich jak moduł płatności czy łatwe zarządzanie asortymentem. Aplikacje PWA są szybkie, bezpieczne, responsywne i zgodne ze wszystkimi przeglądarkami, dają lepszy user experience, Server-site Rendering (SSR pozwala na wcześniejsze wyrenderowanie strony dla robotów, aby nie miały problemu z odczytaniem każdej strony), możliwość uruchomienia trybu offline oraz bezpieczeństwo, które zapewnia rozdzielność backendu i frontendu oraz całość komunikacji prowadzonej w protokole SSL.

Postaw na aplikację

Trend zwiększonego zapotrzebowania na aplikacje mobilne widoczny jest w Polsce od lat. W ciągu ostatnich miesięcy doszło do jego nasilenia. Przykładowo, z najnowszego raportu o polskim rynku e-commerce przygotowanym przez Gemius, wynika, że 78 proc. osób kupujących w internecie używa laptopa. Aż 76 proc. robi to za pomocą telefonu komórkowego. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę najmłodszych kupujących, to w tej grupie zakupy mobilne robi aż 92 proc. badanych!

Z ubiegłorocznego raportu na 2020 rok wynika, że z laptopów przy zakupach korzystało 80 proc. badanych, a z telefonów „tylko” 69 proc. Przy czym w najmłodszej grupie (18–24 lata) odsetek użycia komórki wynosił również 92 proc. Eksperci spodziewają się, że już niebawem to właśnie zakupy przy użyciu telefonów komórkowych będą dominujące. A w tym kontekście posiadanie szybkiej i dobrze zaprojektowanej wersji mobilnej sklepu staje się niezmiernie ważne. Firmy mają więc dwa wyjścia – albo drogie wdrożenie zupełnie nowej, samodzielnej aplikacji (a co za tym idzie w przyszłości równoległe rozwijanie dwóch rozwiązań – strony internetowej pod desktop i aplikacji pod urządzenia mobilne), albo zastosowanie technologii PWA i stworzenie jednolitego systemu. Jednocześnie dzięki technologii PWA strona internetowa będzie, co do zasady, szybsza niż klasyczne serwisy internetowe. A to pozwoli np. na lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

My Company Polska wydanie 12/2021 (75)

Więcej możesz przeczytać w 12/2021 (75) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ